Bez novih benzinaca i dizelaša do 2035.? Hrvati su skeptični

Auto 15. velj 202321:10 0 komentara
Pixabay / Ilustracija

Za dvanaest godina u Europskoj uniji više se neće moći prodavati novi dizelaši i benzinci, već isključivo nova vozila s nultom stopom štetnih emisija. Zastupnici su usvojili dogovor s Vijećem oko revidiranja standardnih vrijednosti emisija CO2 za nove automobile u skladu s povećanim klimatskim amicijama EU. U Hrvatskoj, u kojoj se prosječna starost automobila kreće između 12 i 15 godina, građani na ovu odluku ne gledaju optimistično.

Odlukom Europske unije želi se doprinijeti postizanju klimatske neutralnosti. No građani su skeptični.

“Mislim da je to optimistična odluka da se do 2035. provede, nisam baš uvjeren. Električni automobili su puno skuplji nego benzinci i dizeli.”

“Tad ću imat 65 godina i vozit će me netko drugi i hoće li me voziti na struju ili benzin – meni je svejedno.”

“Mislim da nije prikladna ta mjera za nas, za zemlje u kojima ne zarađujemo toliko”, govore građani.

Iako dizelaši i benzinci s cesta neće nestati jer će građani i dalje moći voziti svoje i kupovati rabljene automobile s motorima na unutarnje sagorijevanje, u ovakvoj je odluci, ističe prometni stručnjak Željko Marušić, cijena ključni problem. Električni su automobili, koji su trenutno jedina alternativa, čak 30 posto skuplji u ondosu na one s klasičnim pogonom.

“Umjesto da država odredi davanja prema našim interesima, ovo je jedno nesređeno stanje gdje se favoriziraju ekološki čista vozila koja su skupa i neodstupna i radi se o zanemarivoj količini, 1 ili 2 posto udjela na tržitu, a većina građana kupuje rabljena vozila iz uvoza, koji su dizelaši”, kaže Marušić.

A ako imate mogućnost i odlučite posegnuti za novim električnim automobilom, morat ćete se naoružati strpljenjem i biti spremni uložiti dodatno vrijeme. Doseg takvih automobila u idealnim je uvjetima ljeti u prosjeku od 100 do 300 kilometara pa ćete se na putu prema moru trebati zaustaviti više puta kako biste napunili bateriju. A izazova s kojima biste se mogli suočiti je mnogo:

“Tjeskobom oko dosega, ali prije svega insfrastrukturom, da li punionice rade, da li je gužva na punionici, to je punjenje od 20 ili sat vremena, ovisno o tome što onaj prije vas je naumio raditi, s ovakvim stanjem infrastrukture, ne mogu napraviti putna vozila”, kaže Dean Torti iz odnosa s javnošću Mercedesove autokuće.

Da bi se ti problemi uspjeli riješiti u roku od 12 godina, vjeruju iz Udruge Strujni krug. Trenutno rade na tri projekta:

“Jedno je povećanje broja punjača u gradovima kod zgrada gdje ljudi nemaju parkirna mjesta pa bi s punjačima od stupova javne rasvjete napravili mogućnost a svi mogu puniti od kuće. Tu su punjači na turisitčkim destinacijama pa treba raditi na tome. Treći projekt su punjači na autocestama da se može jednostavno doći od točke a do točke b”, kaže Tin Koren iz Udruge.

Ova odluka samo je jedan od koraka Europske unije, do 2050. planira se postići u potpunosti klimatska neutralnost.

N1 pratite putem aplikacija za Android | iPhone/iPad i društvenih mreža Twitter Facebook | Instagram.

Kakvo je tvoje mišljenje o ovome?

Budi prvi koji će ostaviti komentar!