Danas u 16 i 38 sati s Glavnog kolodvora u Pragu i u 19 i 48 s Glavnog kolodvora u Brnu kreće prvi ovogodišnji vlak češkog prijevoznika Regiojeta na liniji Prag – Rijeka/Split.
Vlak će u Hrvatsku stići sutra u jutarnjim satima te će, kao i lani, kompozicija biti podijeljena u Ogulinu te dio vagona ide dalje za Rijeku, a dio za Split. Kako je potvrdila Tereza Ptáčková, menadžerica međunarodnih projekata u Regiojetu, prodaja karata ide jako dobro, piše Novi list.
“Dosad smo, dakle prije polaska prvog ovogodišnjeg vlaka, prodali već više od 40.000 karata za sve svoje hrvatske linije”, kazala je Ptáčková te dodala da su, kao i prošle godine, cijene karata za Regiojetove vlakove prema Rijeci i Splitu iznimno niske.
Kartu u jednom smjeru, uključujući rezervaciju i sve usluge, putnici koji putuju na relaciji do Rijeke u lipnju će platiti u vagonu sa sjedalima već od 23,9 eura, a u spavaćim vagonima počevši već od 31,9 eura.
Cijena karte uključuje besplatnu rezervaciju sjedala i sve usluge u vlaku koje putnik može dobiti tijekom putovanja uključujući flaširanu vodu, kavu i mali doručak gratis, besplatno korištenje interneta ili zabavnog portala…
U špici svakodnevno
Vlakovi će voziti od 3. lipnja do 26. rujna, s time da će u srpnju i kolovozu voziti svakodnevno, a u lipnju i rujnu tri puta tjedno. Ove godine ruta je nešto izmijenjena pa Regiojet za Rijeku i Split više ne ide preko Budimpešte, no i dalje povezuju glavne gradove Prag, Bratislavu i Zagreb.
Linija tako ide Prag – Kolin, Havličkuv Brod – Ždar nad Sazavou – Brno – Breclav – Bratislava – Zagreb – Ogulin – Rijeka i Split. Polazak iz Praga uvijek će biti poslijepodne u 16.38, a zatim u 19.48 iz Brna, a u 21.32 iz Bratislave. Veze za Rijeku stižu sutradan u 10.19 sati, a dolazak u Split bit će u 13.43 sati. U suprotnom smjeru, vlakovi će polaziti u 15.33 sati iz Splita i u 20.05 sati navečer iz Rijeke, s dolaskom ujutro sljedećeg dana u Bratislavu u 8.28, u Brno u 10.07 te u Prag u 13.14 sati.
Kapacitet vlakova je i ove godine nešto više od 600 putnika po jednoj kompoziciji, dakle 15 vagona. Osim mogućnosti rezervacije klasičnih sjedećih mjesta u vagonima Astra, u ponudi su i kupei u spavaćim kolima, s time da je ove godine, sukladno potražnji, povećan broj mjesta u takozvanim tihim kupeima. Isto tako je moguće rezervirati i čitav kupe za zatvorenu skupinu putnika. Vlak će, dakle, putnike odvesti do Rijeke ili Splita gdje će biti moguće uzeti autobus koji će putnike povezati i s drugim turističkim mjestima poput Zadra, Makarske, Poreča ili otoka Paga. Lani su u Regiojetu ponudili i kompletne turističke pakete koji uključuju, osim samog prijevoza, i smještaj, a takve je paket aranžmane moguće rezervirati i ove godine. Inače, u Regiojetu kažu i da su karte za lipanj skoro rasprodane.
Humanitarna uloga
Da podsjetimo, vlasnik tvrtke Radim Jančura na ideju uvođenja izravnih vlakova u Hrvatsku došao je u prvoj godini pandemije bolesti COVID-19, dakle, 2020.
Unatoč teškoj pandemijskoj godini, Regiojetovi prepoznatljivi žuti vlakovi već su se u prvoj godini pokazali vrlo traženima, a lani je interes za ovom linijom još i povećan pa je tako češki prijevoznik na liniji iz Češke za Hrvatsku u samo dvije, i to pandemijske godine, prevezao oko 150.000 putnika u oba smjera.
S time da su u prvoj godini njihovi vlakovi išli samo za Rijeku i to preko Ljubljane, dok je lani ruta izmijenjena te se išlo preko Budimpešte i Zagreba, a u itinerer je dodan i Split.
U pandemijskim godinama ova je linija stoga itekako podebljala statistiku dolazaka čeških gostiju u nekim kvarnerskim destinacijama, prije svega Rijeci. Isto tako u Regiojetu se nadaju da će ova linija biti dobar mamac za Riječane, odnosno Splićane, da na jednostavan i jeftin način posjete Prag ili Bratislavu.
Početkom godine bilo govora da bi ove godine trebala biti uspostavljena i željeznička linija za Rijeku i Split iz Poljske. Međutim, za sada su ti planovi stavljeni na čekanje, uz ostalo i zbog ratnih događanja u susjednoj Ukrajini, piše Novi list.
Naime, Regiojet je svojim vlakovima uključen u postavljanje željezničkog humanitarnog koridora od Ukrajine do Češke. Regiojet, naime, prevozi ukrajinske izbjeglice iz poljskog pograničnog grada Przemysla u Češku. A u suradnji s Člověk v tísni, ČD Cargo i Rail Cargo Logistics, šalje materijalnu pomoć u Ukrajinu.
N1 pratite putem aplikacija za Android | iPhone/iPad i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram.
Kakvo je tvoje mišljenje o ovome?
Pridruži se raspravi ili pročitaj komentare