
Bivši predsjednik uprave Konzuma i konzultant Drago Munjiza u N1 Studiju uživo s našim Ivanom Hrstićem razgovarao je o bojkotu trgovina i najavljenim sniženjima u trgovinama.
“Ja sam pogriješio, očekivao sam da će trgovci još prije dvije godine ući u rat cijenama kao i svugdje u Europi jer su se u Europi prodane količine smanjivale. U Hrvatskoj je u to vrijeme počelo veliko povećanje plaća i potrošači su nastavili kupovati tako da je taj rat cijenama započeo u siječnju ove godine, što je već viđeno u zemljama Europe”, kazao je Munjiza.
Ističe da rast cijena nije stao ni u ovoj situaciji. “Sad samo imamo transparentnije i kvalitetnije komuniciranje akcija. Stvorio se jedan narativ koji je uzrokovan pojavom platforme koja je iskoristila bijes građana zbog činjenice da stvari svakodnevno poskupljuju.”
Munjiza navodi da je frustracija potrošača bila doista opravdana. “Ljudi nisu možda makroekonomisti ili poduzetnici, oni vjeruju onom što svojim očima vide, a to je da cijene dnevno idu gore.”
Ističe da trgovci ne rade šrinkflaciju. “Ne, oni samo preuzimaju proizvode s manjom gramažom. Što da trgovci naprave ako ga proizvođač izvijesti da gramaža čokolade više nije 100 nego 80 grama? Oni se isto prilagođavaju… Ono što su trgovci propustili napraviti prije par mjeseci kad je bio pritisak javnosti pojačan, oni su propustili prvi reagirati, da zaustave poskupljenja.”
“Govorilo se o Milki. Ja sam danas kupio Milku za 7,5 eura, a prije tjedan dana sam je platio 6,5 eura. Je li to opravdano ili nije?”, navodi Munjiza i dodaje da Milka nikad neće isto koštati u Hrvatskoj i Sloveniji, ali da razlika treba biti takva da se potrošaču ne isplati odlaziti u drugu zemlju po takav proizvod.
“Glavna svrha bojkota nije ispunjena”
Osvrnuo se na bojkote trgovina navodeći da su ispunili jednu svrhu, a to je da se sada ne reagira na poskupljenja kao prije šest mjeseci, da potrošači uglavnom slegnu ramenima, nego sad svatko proučava cijene i situaciju i pokušava vidjeti što se može napraviti. Ipak, navodi da bojkot u jednom još nije ispunio.
“Za sada glavna svrha bojkota – sniženje općeg nivoa cijena – nije ispunjena”, kazao je.
Munjiza također navodi da su trgovci još ranije mogli napraviti dvije stvari. “Skresati cijene onih proizvoda na koje se ljudi žale da su jeftiniji u Sloveniji ili su mogli reći ‘idemo prvi krenuti u rat cijena koji je neizbježan’. Obje stvari su se propustile napraviti. I to je možda najveći krimen trgovaca, što su čekali zadnjeg trenutka i sad su pretrpjeli veliku reputacijsku štetu jer svi govore da su pohlepni što naprosto nije istina.”
N1 pratite putem aplikacija za Android | iPhone/iPad i mreža Twitter | Facebook | Instagram | TikTok.
Kakvo je tvoje mišljenje o ovome?
Pridruži se raspravi ili pročitaj komentare