Od 1. travnja kućanstvu koje ima HEP-ov tarifni model Plavi mjesečni će račun za električnu energiju porasti u prosjeku 14 kuna, a kod Bijelog odnosno dvotarifnog mjerenja račun raste 30 kuna. Prihod HEP-a bit će manji 460 milijuna kuna, piše u četvrtak Večernji list.
Hrvatska kućanstva od 1. travnja plaćat će skuplje električnu energiju, no zahvaljujući paketu vladinih mjera to poskupljenje neće biti tako drastično kao što se očekivalo s obzirom na poskupljenja energenata na svjetskim tržištima.
U HEP-u kažu da se vladine mjere odnose na sve kupce iz kategorije kućanstava koji koriste javnu uslugu opskrbe. Riječ je o oko dva milijuna kupaca HEP Elektre, koji čine oko 90 posto ukupnog broja kupaca iz kategorije kućanstava u Hrvatskoj.
Kako je i predviđeno paketom mjera, računi za električnu energiju kućanstava prosječnom će kupcu, navode u HEP-u, od 1. travnja porasti 9,6 posto, odnosno 27 kuna mjesečno.
No u toj tvrtki ističu da se od 1. travnja mijenjaju i tarifne stavke koje se odnose na korištenje mreže te za opskrbu električnom energijom koje definira opskrbljivač nositelj obveze javne usluge opskrbe električnom energijom, uvažavajući paket mjera Vlade RH, pa stoga napominju da visina promjene računa u konačnici neće biti jednaka za sve kupce HEP Elektre.
Iznos računa ovisit će, naime, o tarifnom modelu koji kupac koristi, količini potrošene električne energije te načinu – omjeru potrošnje u višoj i nižoj tarifi za kupce s dvotarifnim mjerenjem.
Usto, iznos računa će ovisiti i o utjecaju promjene naknada za korištenje mreže (povećanje za višu tarifu) i promjene stavke stalne mjesečne naknade, koja se obračunava u fiksnom mjesečnom iznosu, neovisno o potrošnji kupca, a to ima velik utjecaj kod male potrošnje.
Tako, kao i u slučaju svih dosadašnjih promjena cijene električne energije, zbog složene strukture krajnjeg, odnosno ukupnog računa za električnu energiju visina promjene računa nije jednaka za sve kupce, piše novinar Večernjeg lista Josip Bohutinski.
N1 pratite putem aplikacija za Android | iPhone/iPad i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram.
Kakvo je tvoje mišljenje o ovome?
Budi prvi koji će ostaviti komentar!