Vlada je danas 'odmrzla' cijene goriva, što znači da od sutra na benzinskim crpkama možete očekivati drugačije cijene od dosadašnjih 11 kuna.
Očekuje se da će gorivo nešto pojeftiniti te da bi cijena mogla pasti malo ispod 11 kuna, piše Index.hr.
Podsjetimo, vladinom uredbom eurosuper 95 od sredine listopada bio je limitiran na 11,10 kuna, a eurodizel na 11 kuna.
Da bi cijene goriva trebale pasti očekuje i Tin Bašić sa stranice cijenegoriva.info koja objavljuje prognoze korekcija cijena goriva.
“Prema trenutnim nagađanjima, cijene goriva bi trebale pasti. No to su zasad isključivo nagađanja. Treba napomenuti da cijene nafte na svjetskim tržištima ne određuju cijene goriva u Hrvatskoj, one pokazuju trend za koji se nekad možemo uloviti. Posljednja tržišna cijena eurosupera 95 bila je 11.35 kuna. Cijena goriva na svjetskim tržištima je pala za 18.25 posto, no nemoguće je da će toliko pasti u Hrvatskoj jer bi cijena tada bila oko 9.40 kuna. To se sasvim sigurno neće dogoditi”, rekao je Bašić za Index.
Ukazao je na još jednu činjenicu.
“Prilikom zamrzavanja cijena, odnosno kada je Vlada ograničila najvišu cijenu naftnih derivata, ministar financija Zdravko Marić kazao je kako je marža naftnih kompanija po litri benzina 1,44 kune. Uzmemo li cijenu eurosupera 95 od 11,35 kuna, to znači da od toga PDV iznosi 2,27 kuna, trošarine 3,80 kuna te uz maržu od 1,44 kuna bazna cijena benzina iznosi 3,84 kune. Kada bi marža iznosila 1 kunu, maloprodajna cijena benzina iznosila bi 10,80 kuna”, kaže Bašić.
Odmah dodaje: “Tolika je bila cijena litre eurosupera 95 u listopadu 2018. godine kada je barel sirove nafte bio na razinama od početka listopada 2021. kada je donesena Uredba. Točnije, u listopadu 2018. je cijena litre ove vrste goriva bila 10.60 kuna. Sadašnja cijena barela sirove nafte slična je onoj od kolovoza i rujna ove godine. U tom razdoblju cijena benzina kretala se između 10.60 i 11 kuna”.
Realno je očekivati da će cijena benzina biti nešto niža od 11 kuna, no Bašić kaže da je u ovom trenutku nemoguće prognozirati koliko će iznositi.
“One bi trebale biti niže, sudeći po kretanjima koje smo spomenuli. Cijene goriva bi trebale pasti, no ne možemo kategorički ništa tvrditi. To sve ovisi o naftnim kompanijama koje će sada, vjerujem, gledati da zadovolje i očekivanja vlade i građani te s druge strane svoje interese. Očekujem da će doći do blagog pada kako bi i građani biti zadovoljni, a naftne kompanije će i dalje imati dobre prihode”, kaže Bašić.
Napominje kako cijena goriva nije samo pitanje tržišta.
“Cijena goriva nije samo tržišna nego i gospodarska kategorija koja utječe na inflaciju. Predsjednici SAD-a i Kine su na nedavnom virtualnom sastanku spominjali izričito visoku inflaciju, a za 30 posto inflacije odgovorna je cijena energenata. Tako je i u Hrvatskoj, jedan od ključnih razloga za inflaciju je cijena energenata”, govori Bašić.
Ono što bi se također moglo dogoditi osim same činjenice da će se cijene benzina i dizela vjerojatno korigirati u odnosu na cijene kakve smo imali proteklih gotovo dva mjeseca jest to da benzin opet bude jeftiniji od dizela, kako je i bilo posljednji put, kad su se cijene određivale tržišno, prije vladine uredbe.
“To bi se moglo dogoditi, ali teško je išta konkretnije reći jer bismo ušli u zonu prevelikih nagađanja”, kaže Bašić.
Odmrzavanje cijena goriva također znači da će na autocestama gorivo vjerojatno ponovno biti značajno skuplje nego na ostalim benzinskim crpkama, ali i to da će cijene biti različite od crpke do crpke, kao što je to bio slučaj i prije vladine uredbe.
N1 pratite putem aplikacija za Android | iPhone/iPad i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram.
Kakvo je tvoje mišljenje o ovome?
Budi prvi koji će ostaviti komentar!