Ministar financija Zdravko Marić u ponedjeljak je u Bruxellesu potpisao sporazum o partnerstvu između Hrvatske i Europske komisije o organizaciji informativne i komunikacijske kampanje o uvođenju eura.
Sporazum su u ime EK potpisali izvršni potpredsjednik zadužen za gospodarstvo Valdis Dombrovskis i povjerenik za gospodarstvo Paolo Gentiloni. Sporazum je potpisan na marginama sastanka ministara financija eurozone u uključivom formatu, na kojem je sudjelovao i ministar Marić.
Hrvatska očekuje odluku o ulasku u lipnju sljedeće godine, a članicom europodručja trebala bi postati od 1. siječnja 2023.
Ovim sporazumom o partnerstvu Hrvatska i Komisija izražavaju suglasnost da će koordinirati svoje informativne i komunikacijske napore s ciljem povećanja informiranja javnosti u Hrvatskoj o funkcioniranju ekonomske i monetarne unije i valuti eura što bi trebalo pridonijeti jednostavnijem prelasku na zajedničku europsku valutu.
Komisija će temeljem ovoga sporazuma podržati niz aktivnosti koje će se provesti u okviru komunikacijske strategije.
Zajedno s Hrvatskom identificirat će aktivnosti koje će biti podržane, a koje mogu uključivati jačanje ljudskih kapaciteta u komunikacijskoj domeni, ispitivanja javnog mnijenja, izradu promotivnih materijala i publikacija, održavanje konferencija i seminara, priređivanje izložbi, provedbu medijske kampanje i aktivnosti vezanih za odnose s javnošću.
EK će temeljem ovoga sporazuma ili izravne provedbe aktivnosti osigurati do 50 posto ukupnih sredstava utrošenih za provedbu aktivnosti iz Komunikacijske strategije za provedbu Nacionalnog plana zamjene hrvatske kune eurom.
Dobro stojimo po svih pet kriterija
Na pitanje kako bi trebala izgledati strategija uvođenja eura ministar financija Zdravko Marić je za HRT rekao da kako je potpisivanje sporazuma vrlo važan korak u svemu što radi Vlada – a to je put prema ulasku u eurozonu i uvođenju eura.
“Sigurno da kroz načela i principe koje smo utkali u taj put, informiranost, znanje i potpuna transparentnost prema našim građanima su ključni. Tako da bi ova komunikacijska strategija tome zapravo i trebala i hoće najviše pridonijeti, kako u ovoj fazi kada još uvijek traju pripremne radnje, kada smo još uvijek fokusirani na ispunjavanje naših kriterija, a tako još i više onoga časa kada europske institucije u okviru procedure proglase i službeno objave da kroz tada, nekih šest mjeseci, Hrvatska ulazi u eurozonu. Taj trenutak najranije se može dogoditi sredinom iduće godine, rekao je Marić.
Komentirajući činjenicu da su kriteriji za ulazak u eurozonu zbog pandemije u dobroj mjeri suspendirani i je li Hrvatska i dalje pri tome da uvede euro 1. 1. 2023. Marić je rekao da i dalje RH stoji pri tome.
“Uz napomenu da trebamo ispuniti sve te kriterije, ja osobno ne osjećam neko pretjerano ublažavanje, dijalog i općenito naša suradnja s europskim institucijama, kako Europskom komisijom tako i Europskom središnjom bankom, ali i zemljama članicama je vrlo intenzivna. Mi se držimo svega onoga na što smo se na neki način obvezali kao mjere koje treba ispuniti nakon našeg ulaska u devizni tečajni mehanizam 2 (ERM2). Tu je i izvješće EK o stanju i stupnju konvergencije, kao i dobro znani Maastriški kriteriji. Ne ulazimo kako će oni izgledati za nekoliko godina, već sad postoje određene najave i spekulacije o nekakvoj reviziji, mi se držimo ono što trenutno vrijedi. Po svih 5 kriterija, uključujući i stopu inflacije i što se tiče fiskalnih kriterija Hrvatska stoji dobro i prijedlog proračuna za iduću godinu bi trebao osigurati da Hrvatska ispunjava i te uvjete”, naglasio je Marić.
N1 pratite putem aplikacija za Android | iPhone/iPad i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram.
Kakvo je tvoje mišljenje o ovome?
Budi prvi koji će ostaviti komentar!