Novo istraživanje otkriva: Izvještavaju li domaći mediji više o Plenkoviću ili Milanoviću?

author
Miroslav Filipović
17. tra. 2025. 09:47
MixCollage-16-Apr-2025-09-09-AM-8534
Robert Anić/Patricija Flikac/PIXSELL | Robert Anić/Patricija Flikac/PIXSELL

Agencija Mediaboard, pružatelj naprednih rješenja za medijsku inteligenciju, pokrenula je posve novo istraživanje u Hrvatskoj nazvano Medijski puls nacije.

Prvo istraživanje Medijski puls nacije donosi sveobuhvatnu analizu medijske scene u zemlji i odgovore na pitanja jesu li u ožujku mediji više izvještavali o premijeru Andreju Plenkoviću ili predsjedniku Zoranu Milanoviću, kakva se bitka vodi uoči nadolazećih lokalnih izbora te koji su strani političari bili najprisutniji u domaćim medijima.
U analizi Mediaboarda za ožujak stoji da su mediji prošloga mjeseca dvaput više izvještavali o premijeru Plenkoviću, nego o predsjedniku Milanoviću. Također, gradonačelnik Zagreba Tomislav Tomašević medijima je u ožujku bio interesantniji od predsjednika SDP-a Siniše Hajdaša Dončića, a što se tiče medijske popularnosti u sportu, osvajačica malog kristalnog globusa Zrinka Ljutić bila je ispred kapetana Vatrenih Luke Modrića.

1744788625-Mediaboard-sport.png
Mediaboard Hrvatska | Mediaboard Hrvatska


Analizirano čak 900 online medija


Istraživanje je, prema riječima direktora Mediaboarda Hrvatske Petra Ćuka, uključivalo analizu svih medija - online portala, radija, televizija i tiskanih izdanja. Za potrebe ovog istraživanja u razdoblju od 30 dana prikupljeno je više od 60 tisuća različitih podataka. Istraživanje je rađeno na značajnom medijskom uzorku koji se sastoji od 900 online, 85 tiskanih medija i 30 TV i radio postaja.
Medijski puls nacije za ožujak u svojem je prvom izdanju obuhvatio domaće i strane političare, najpoznatije hrvatske sportaše, a poseban pogled bacio je i na nadolazeće lokalne izbore, koji mogu kandidatima i njihovim timovima dati vrlo zanimljive uvide u medijsku dimenziju njihovih kampanja. Tako u Zagrebu, medijski gledano, vode Tomašević (Možemo), Davor Bernardić (Servus Zagreb) i Mislav Herman (HDZ), u Splitu su to Ivica Puljak (Centar) i Tomislav Šuta (HDZ), u Osijeku Ivan Radić (HDZ) i Vjeran Marijašević (SDP) a u Rijeci Marko Filipović (nezavisni) i Sandra Krpan (SDP).

O Plenkoviću 3600 objava više nego o Milanoviću


U Top 10 političara o kojima su u ožujku mediji najviše izvještavali, uvjerljivo prednjači predsjednik Vlade Andrej Plenković sa 6612 objava.

1744787909-Plenkovic-Mediaboard.png
Mediaboard Hrvatska | Mediaboard Hrvatska



O predsjedniku Republike Zoranu Milanoviću u ožujku je bilo 2962 medijskih objava.

1744788120-Milanovic-mediaboard.png
Mediaboard Hrvatska | Mediaboard Hrvatska



Slijede bivši ministar poljoprivrede Josip Dabro (2947 objava), gradonačelnik Zagreba Tomislav Tomašević (2577 objava), predsjedndik SDP-a Siniša Hajdaš Dončić (1472 objava), predsjednik Sabora Gordan Jandroković (1008), saborska zastupnica Možemo Sandra Benčić (660 objava), predsjendik Domovinskog pokreta Ivan Penava (565 objava), čelnik SDSS-a Milorad Pupovac (306 objava) te lider Mosta Božo Petrov (214 objava).

1744787840-Mediaboard-politicari.png
Mediaboard Hrvatska | Mediaboard Hrvatska


Trump uvjerljivo najprisutniji u medijima


Mediaboard je uoči lokalnih izbora u svibnju analizirao i izvještavanje medija u ožujku o kandidatima za gradonačelnika Zagreba. Najviše medijskih objava bilo je o gradonačelniku Tomaševiću (2577), a slijede Davor Bernardić (486 objava), Mislav Herman (480 objava), Ivica Lovrić (451 objava), Marija Selak Raspudić (240 objava), Pavle Kalinić (209 objava) i Tomislav Jonjić (140 objava).

1744788350-lokalni-izbori-Mediaboard.png
Mediaboard Hrvatska | Mediaboard Hrvatska



Što se tiče vanjske politike, očekivano uvjerljivo prednjači američki predsjednik Donald Trump koji je u ožujku bio spomenut u čak 13.463 objave u hrvatskim medijima, devet tisuća više od ruskog predsjednika Vladimira Putina (4229 objava), ukrajinskog predsjednika Volodimira Zelenskog (3868 objava) i srbijanskog im kolege Aleksandra Vučića (2538 objava).

1744788465-Mediaboard-vanjska-politika.png
Mediaboard Hrvatska | Mediaboard Hrvatska


"Podatke generiramo u roku par minuta"


"Mediaboard je među 50 najbrže rastućih tehnoloških kompanija u središnjoj Europi, a od nedavno smo svoja vrata otvorili i u Hrvatskoj. Zato smo odmah na domaćem tržištu odlučili ponuditi jedinstveno istraživanje Medijski puls nacije. Javnosti, ali i zainteresiranim novinarima, medijskim stručnjacima i profesionalcima u odnosima s javnošću želimo dati sveobuhvatan pregled medijske scene u zemlji, što im može biti od
neprocjenjive koristi u donošenju poslovnih odluka, pozicioniranju brendova i rastu reputacije njihovih organizacija", kazao je direktor Mediaboarda Hrvatske Petar Ćuk.
Što se tiče samog istraživanja Medijski puls nacije, Ćuk kaže da se u istraživanju služe najmodernijim tehnologijama i umjetnom inteligencijom.

"Podatke generiramo u roku par minuta i nekoliko klikova mišem", dodao je.

N1 pratite putem aplikacija za Android | iPhone/iPad i mreža Twitter | Facebook | Instagram | TikTok.

Teme

Kakvo je tvoje mišljenje o ovome?

Pridruži se raspravi ili pročitaj komentare

Pratite nas na društvenim mrežama