Turističke agencije očekuju uspješnu sezonu

Ekonomija 31. ožu 201615:28 > 15:34
Dusko Marusic/PIXSELL

Turističke agencije očekuju dobru sezonu, ali upozoravaju na visoke troškove poslovanja zbog kojih se neke od njih, posebno manje, bore za opstanak, rekao je Hini predsjednik Udruženja hrvatskih putničkih agencija (UHPA) Boris Žgomba, u povodu prvih Dana UHPA-e koji su u Rapcu okupili oko 150 sudionika.

Žgomba ističe da agencije očekuju dobru turističku godinu, ali ne mogu zanemariti nekoliko gorućih problema koji im opterećuju poslovanje.

“Poseban postupak dvostrukog oporezivanja je ono što najviše muči agencije, te im to uz stopu PDV-a na agencijske usluge od 25 posto zadaje najviše problema u održivosti poslovanja. Oko PDV-a od 25 posto nemamo što puno tražiti jer je na razini EU-a određeno da se za agencijske usluge primjenjuje najveća važeća stopa u pojedinoj zemlji, no smatramo da bi međustopa za smještaj pa i posredovanje za usluge smještaja u Hrvatskoj, trebala pasti ispod sadašnjih 13 posto”, naglašava Žgomba.

Zbog takvih poreznih i drugih opterećenja vjeruje da agencije očekuju sličan scenarij poslovanja kao prošle godine u kojoj su, kako kaže, imale rekordan fizički promet s više turista i putnika, ali i nikad gori financijski promet s čime se mnoge agencije ne mogu nositi te prestaju s radom, pogotovo manje.

U Hrvatskoj više od 50 posto incoming agencijskog poslovanja (dolasci turista) drži pet velikih agencija – Atlas, Elite Travel, Guliver Travel, Kompas i Uniline, ali i one se bore za rezultat pogotovo u europskoj konkurenciji sa specijalistima za Hrvatsku te velikim touroperatorima.

“Pokušavamo naći rješenja za probleme s ministrima turizma i financija, nadamo se da će se nešto moći još ove godine, jer u suprotnom agencije neće imati mogućnosti odrađivati uspješno pred i posezonu u kojima stvaraju gotovo 70 posto turističkog prometa. Time se dovodi u pitanje i zaklinjanje u produljenje sezone”, upozorava Žgomba.

Napominje da je agencijama problem i nedostatak unutarnjih rezervi i sredstava za edukaciju, tržišna istraživanja, marketing i nove programe, što dovodi u pitanje kvalitetu usluge ali i ponude destinacija.

Dani UHPA-e održavaju se 31. ožujka i 1. travnja u hotelu Mimosa odnosno turističkom naselju Maslinica u Rapcu. Počeli su sportskim programom i razgledom Rapca i Labina, nakon čega ih je službeno otvorio predsjednik UHPA-e Boris Žgomba predstavljajući novu voditeljicu ureda UHPA-e u Zagrebu Ivanu Maltar.

Tom je prilikom predstavljena UHPA-ina kartica pogodnosti, kao nov sustav potpore članstvu, dok je za drugi dan, 1. travnja planiran susret članica UHPA-e i njezinih gostiju s direktorom Glavnog ureda HTZ-a Ratomirom Ivičićem, uz raspravu o položaju putničkih agencija u hrvatskoj turističkoj industriji.

N1 pratite putem aplikacija za Android | iPhone/iPad | Windows| i društvenih mreža Twitter | Facebook.