Za svako mjesto "sezonca" bori se troje nezaposlenih

Ekonomija 03. ožu 201507:18 > 07:19
Morgue File/Ilustracija

Na svako sezonsko radno mjesto u turizmu, oglašeno proteklog mjeseca za rad u hotelima ili restoranima ove turističke sezone, javilo se najmanje po troje kandidata

Takve informacije o golemom zanimanju nezaposlenih za privremeni rad tijekom sezone dolaze iz većine hotelskih kuća koje su oglasile potrebe za sezonskom radnom snagom. Prema sadašnjim procjenama, na različitim turističko-ugostiteljskim poslovima radno mjesto ove godine moglo bi naći oko 30 tisuća nezaposlenih, od kojih većina na razdoblje od šest mjeseci.

Već od prosinca pa do veljače velike hotelske kuće objavile su natječaje kojima kreću u potragu za sezoncima. Najveći dio onih koji su se već javili za sezonski rad uglavnom dolazi iz primorskog dijela zemlje, ali odgovorni iz većine velikih hotelskih tvrtki neumorno obilaze kontinentalne županije kako bi odabrali najbolje za sezonu. Poznato je, naime, da već godinama veliki dio potreba za kadrovima u turizmu u sezoni Hrvatska dovodi iz Slavonije, Međimurja, Like i BiH, pa će tako biti i 2015.

Najtraženiji su konobari, kuhari, sobarice i pomoćno kuharsko osoblje, koji uz malo sreće i dobrog rada mogu za sebe izboriti i status “stalnog sezonca”. Takav status stječu ako kontinuirano rade najmanje šest mjeseci kod istog poslodavca i kod njega će raditi (ili su radili) najmanje tri sezone. U tom statusu, za razliku od “običnih” sezonaca, oni imaju pravo nakon šest mjeseci rada imati tri mjeseca punu naknadu od HZZ-a te još tri mjeseca pola naknade uz sufinanciranje doprinosa za produženo mirovinsko osiguranje.

Zanimanja ne nedostaje, iako su plaće zaposlenika u turizmu čak 16 posto niže od državnog prosjeka. Ovisno o kategoriji objekta u kojemu rade, razlikuju se i plaće sezonaca. Tako se sezonski posao sobarice plaća od tri do 4,5 tisuća kuna, konobari imaju od četiri do šest tisuća kuna, dok su obrazovani kuhari plaćeni oko 10 tisuća kuna u dobrim restoranima. “Chefovi” u vrhunskim hotelima imaju menadžerske ugovore koji su višestruko izdašniji, ali zahtijevaju međunarodnu reputaciju i umijeće kuhanja, kažu hotelijeri, piše Slobodna Dalmacija.