Starbucks otvara kavanu u Italiji, domovini espressa

Ekonomija 06. ruj 201811:53 > 11:54
pixabay.com

Američki lanac kavana Starbucks otvara u četvrtak u Milanu svoju prvu kavanu u Italiji, u avangardnom i ambicioznom pokušaju osvajanja duhovne domovine espressa.

Multionacionalna kompanija ‘napada’ jedno od uporišta talijanske kulture, snažni crni napitak koji se u barovima i kafićima diljem zemlje služi šest milijardi puta u godini.

Bivši direktor Starbucksa Howard Schultz, koji je napustio položaj u lipnju usred glasina da bi se mogao natjecati za Bijelu kuću 2020. godine, nekoliko je puta izjavio da će njegova kompanija u Italiju doći “ponizno”.

Kompanija se nada da će njezina milanska kavana površine 2.300 četvornih metara, “najljepši Starbucks na svijetu”, privući kupce željne novog iskustva ispijanja kave.

Pravi trenutak

Analitičari kažu da Starbucks ulazi na talijansko tržište u pravom trenutku.

“U ovom trenutku ugostiteljski lanci imaju samo 20 posto udjela na talijanskom tržištu, ostalo otpada na neovisne poduzetnike. Ali lanci se brzo šire, osvajaju više od četiri posto tržišta godišnje”, kaže Matteo Figura iz tvrtke za istraživanje tržišta NPD.

Zadnjih se godina promijenio i način na koji Talijani piju kavu. Prije je espresso više bio “energetski šut”, a danas ljudi sve više traže kvalitetu i ugođaj ispijanja kave.

Starbucks će ciljati na klijentelu od 18 do 34 godine, kazao je Figura, tvrdeći da talijansko tržište ima prostora i za tradiciju i za Starbucks.

“Osvajanje domovine espressa velik je izazov, koji mnogi Talijani smatraju suludim”, kaže Alexandre Loeur, analitičar Euromonitora.

“Snobovština će možda na početku prevladati, ali mlađi naraštaji su otvoreniji prema tipu kave kakvu nudi Starbucks” i kompanija nije bez izgleda srednjoročno i dugoročno, dodaje Loeur.

Američki div

“Vidjet ćemo hoće li uspjeti u Italiji”, kaže Alessandro Panzarino, vlasnik Cafe Martinija, koji se nalazi blizu novog Starbucksa.

Priznaje da se pomalo boji američkog diva i očekuje njegov incijalni uspjeh.

“A potom ćemo vidjeti hoće li ljudima dosaditi i hoće li plaćati skuplju kavu”. Tradicionalni milanski espresso, naime, košta oko eura.

Simone Dusi (35) neće se dati nagovoriti. “Volim jaku kavu i nema šanse da pijem neke Starbucksove razvodnjene varijante ili nekakve frappuccine”.

Starbucks, kompanija s prometom od 22.4 milijarde dolara prošle godine, ima 29.000 kavana u 77 zemalja svijeta, uključujući 12.000 u SAD-u i 3.300 u Kini.

N1 pratite putem aplikacija za Android | iPhone/iPad | Windows| i društvenih mreža Twitter|Facebook | Instagram.