Bivši direktor Kompasa odbacuje optužbe sadašnjeg vlasnika

Ekonomija 12. lis 201816:28 > 16:34
Sanjin Strukic/PIXSELL

Bivši direktor agencije Kompas Zagreb Ivan Pukšar odbacio je sve informacije koje je na današnjoj konferenciji za novinare iznio sadašnji većinski vlasnik te agencije Matko Bolanča, ustvrdivši da su neistinite i da njima Bolanča "krivnju za svoj neuspjeli projekt preuzimanja Kompasa Zagreb prebacuje na bivšu upravu" te "skriva vlastitu nesposobnost

“Vezano uz informacije koje su danas podijeljene novinarima na press konferenciji u Kompas Zagreb, odlučno odbacujemo sve navedene informacije kojima Matko Bolanča krivnju za svoj neuspjeli projekt preuzimanja turističke agencije Kompas Zagreb d.d. pokušava prikazati kroz prije svega neistinite podatke o poslovanju tvrtke od prije nekoliko godina te na bivšu Upravu tvrtke, iako je ključno pitanje što se dogodilo s tvrtkom nakon preuzimanja”, ističe u dopisu medijima Pukšar.

Tvrdi da time “Bolanča odvraća pažnju i odgovornost sa činjenica da je Kompas u nekoliko zadnjih mjeseci od svojih klijenata i poslovnih partnera naplatio značajna novčana sredstva za koja nije bio u mogućnosti pružiti uslugu niti vratiti novac, koji je očito nestao”.

VEZANA VIJEST

Pukšar kaže da se navedeni netočni i neprovjereni podaci o poslovanju Kompasa odnose na sada već davna protekla razdoblja i niti na koji način ne predstavljaju nikakvo dugovanje koje bi bivši vlasnici prenijeli na novog kupca. “Tvrtka je u trenutku kupnje/prodaje uredno podmirivala i podmirila sve svoje financijske obveze. Cijela transakcija prodaje trajala je više od godinu dana nakon temeljite dubinske analize od strane renomirane revizorske tvrtke te odvjetničkog ureda u kojoj je razmijenjeno desetke tisuća dokumenata. Budući vlasnik bio je precizno upoznat s načinom rada i organizacijom poslovanja te sa svim financijskim podacima a o čemu postoji sva potrebna dokumentacija koju smo spremni dostaviti svim institucijama”, naglašava Pukšar.

Ističe i da “odlučno odbacuju i bilo kakvu vezu s nastalim slučajem koji je plod loše namjere i neznanja od strane trenutno odgovornih osoba, a što ćemo i dokazati”. U dopisu posebno napominje i da ga u zadnjih godinu dana trenutni vlasnik nije kontaktirao niti na koji način, da mu nije predočen makar i jedan sporni dokument te poručuje da je “konsterniran činjenicom da netko može izaći pred javnost s ovakvim objedama, skrivajući iza njih vlastitu nesposobnost”. “Osim ukoliko se ne radi o nekim drugim namjerama, a za koje će se tek utvrditi činjenice koje ću podastrijeti na uvid”, navodi Pukšar.

“U ovom trenutku najbitnije je utvrditi na koji način će Kompas Zagreb putnike obeštetiti u najkraćem mogućem vremenu i vratiti im njihov novac, a na što očito potpuno nepripremljeni Bolanča nije znao odgovor”, kaže u dopisu Pukšar. Time je reagirao na današnje Bolančine izjave odnosno nove informacije iz agencije Kompas Zagreb, među kojima je i ona o predaji zahtjeva nove uprave te agencije za pokretanjem stečaja.

Bolanča naime na konferenciji za medije u petak nije gotovo ništa govorio o poslovanju Kompasa, niti kako je došlo do problema u toj agenciji, ali je novinarima dao materijale u kojima se uz ostalo navodi da je u svibnju ove godine uprava dobila izvješće revizije za 2017. s obuhvatom ispravaka 2016. godine, a kojim je, kako se navodi, utvrđena osnovana sumnja na računovodstvenu prijevaru za 2016. i prethodne godine. Tako se spominje i umanjenje prihoda s 84 na 80 milijuna kuna, uz povećanje rashoda s 83 na 100 milijuna kuna, što, umjesto pozitivnih 300 tisuća kuna, u stvari rezultira gubitkom od 20,7 milijuna kuna.

Zbog lažno prikazanih brojki, kako je pokazala revizija u poslovanju za 2016., te lažno prikazanog kapitala, obveza prema dobavljačima i aktive, a koje su sve manje nego su bile prikazane, Bolanča je rekao da je Kompas Zagreb 25. rujna ove godine protiv odgovornih osoba podnio kaznenu prijavu DORH-u. Sve te informacije komentirao je za Hinu i predsjednik Udruge putničkih agencija pri HGK Boris Žgomba, ocjenjujući da su problemi u Kompas Zagrebu prije svega “djelo i odgovornost vlasnika i njihovih neodgovornih odluka”.

Poručuje pritom i da su “putničke agencije u Hrvatskoj zdrave i kvalitetne te skrbe o putnicima puno kvalitetnije i odgovornije nego je činio Kompas Zagreb u zadnje vrijeme”. Za stečaj koji sada ‘visi’ nad agencijom Kompas Zagreb, Žgomba kaže da je to “na žalost pravna činjenica te da svi koji imaju bilo kakav odnos s tom agencijom i potraživanja, bilo putnici, bilo partneri, bilo radnici, s tim potraživanjima ulaze u stečajnu masu i moći će se naplatiti tek po okončanju tog postupka za kojeg se teško može predvidjeti i kada će početi i kada će završiti”.

N1 pratite putem aplikacija za Android | iPhone/iPad | Windows| i društvenih mreža Twitter |Facebook | Instagram.