Njemački "Influenceri" ubuduće moraju plaćene postove označavati kao reklame

Ekonomija 12. lip 201912:56 > 12:58
Pixabay

Njemačka vlada planira uvođenje zakona koji bi regulirao propagandne sadržaje na internetu što se posebice odnosi na tzv. influencere čiji prilozi su često plaćeni kao reklama a da nisu kao takvi prepoznati.

“Smatramo da se razumije samo po sebi da prilozi za koje netko plati, budu označeni kao reklame“, rekao je državni tajnik u njemačkom ministarstvu pravosuđa Gerd Billen za javni servis ZDF.

Najava zakona je reakcija na pravnu nesigurnost kada je u pitanju širenje sadržaja preko platformi poput Instagrama.

Početkom godine sud u Karlsruheu je „influencericu“ Pamelu Reif, koja na Instagramu ima preko četiri milijuna pratitelja prisilio da svoje sadržaje na kojima se nalaze linkovi na online trgovine označi kao reklame.

U jednom drugom slučaju sud u Muenchenu je u slučaju Cathy Hummels zaključio kako je „opće poznato“ da ona radi reklamu za razne marke pa da prema tome nije potrebno postove označavati kao reklamu.

„Novi zakon bi trebao olakšati definiciju toga kada neki post na Instagramu postaje reklama i tako otkloniti nesigurnosti koje se pojavljuju u ovom sektoru“, rekao je Billen.

Tzv. ‘Influenceri’ imaju velik utjecaj na publiku, pogotovo mlađu, te su stoga njihovi kanali zanimljiva platforma za komercijalne kompanije prije svega u sektoru mode i lifestyle-a.

N1 pratite putem aplikacija za Android | iPhone/iPad | Windows | i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram