Koprivnička Podravka kupila je slovensko Žito! Tu je vijest kompanija objavila na Zagrebačkoj burzi, a riječ je o transakciji vrijednoj - zasad 33 milijuna eura koliko je plaćeno za 51 posto Žita dok će za čitavu tvrtku Podravka morati izdvojiti 64 milijuna eura ili skoro pola milijarde kuna.
Podravka se zadnjih tjedana spominjala kao favorit u završnim pregovorima za kupnju 51-posto Žita u vlasništvu Slovenskog državnog holdinga (SDH), investicijskog fonda Nove Ljubljanske banke i nekih drugih povezanih investicijskih fondova i osiguravajućih tvrtki. U ‘igri’ za kupnju bio je i jedan investicijski fond iz Litve.
Podravka i Žito imaju vrlo komplementaran asortiman proizvoda – riječ je o prehrambenim proizvodima koji imaju sličan model proizvodnje, prodaje, promocije, distribucije i logistike. Žito u svome portfelju ima široku paletu prepoznatljivih marki proizvoda, koje drže ili vodeću ili pak drugu poziciju na tržištu, poput krovne marke Žito (brašno i pekarski proizvodi), potom Zlato polje (riža, tjestenina, mlinarski proizvodi), Maestro (monozačini), 1001 Cvet (čajevi), Natura (žitarice i mahunarke), Gorenjka (čokolada), Šumi (bomboni).
Podravka će nakon preuzimanja većinskog udjela morati objaviti i ponudu o preuzimanju ostalih dionica po istoj cijeni dionice koju je dogovorila s većinskim prodajnim konzorcijem.
Vlasnici Žita su s Podravkom postigli cijenu od čak 180,1 euro za dionicu što znači da će koprivnička kompanija ukupno za Žito izdvojiti čak 64 milijuna eura ili blizu pola milijarde kuna.
Nakon završetka ove transakcije grupa Podravka će se svrstati u sam vrh prehrambene industrije na tržištu Slovenije sa ukupnim prihodom na godišnjoj razini od oko 900 milijuna kuna. Ukupni konsolidirani godišnji prihod grupe Podravka će nakon preuzimanja Žita, iznositi oko 4,5 milijardi kuna.
Slovenci negoduju
„Akvizicijom Žita stvaramo novog prehrambenog lidera na tržištu Slovenije sa značajnim potencijalom rasta na brojnim tržištima na kojima je Podravka prisutna. Ovo predstavlja snažan iskorak u internacionalizaciji poslovanja, pri čemu tržište Slovenije postaje jedno od Podravkinih najznačajnijih tržišta. Žito je kompanija s vrlo kvalitetnim proizvodima, prepoznatljivim markama, uređenim sustavom poslovanja te marljivim i sposobnim zaposlenicima koji su sve to godinama stvarali“, izjavio je prilikom potpisivanja ugovora Zvonimir Mršić, predsjednik Uprave Podravke.
Slovenski mediji pak prenose i neka mišljenja kako je Slovenija pogriješila što je dopustila da velike slovenske tvrtke za proizvodnju hrane i pića ili trgovina sve više dolaze u strane ruke, pri čemu uz prodaju Žita spominju prodaju Mercatora Agrokoru te nedavnu prodaju slovenskih pivovara nizozemskom Heinekenu, piše Tportal.