Dani komunikacija – svjetski uzor u prilagodbi novoj situaciji

Ekonomija 21. tra 202010:44 > 10:45
Franjo Matković

Globalna nužnost fizičke distance potpuno je promijenila cijeli svijet naglavačke, no neki su se sektori puno brže i bolje snašli od drugih, a čak i u Hrvatskoj imamo super primjera koji mogu biti uzor na svjetskom nivou... Naime, iako je ovogodišnje izdanje manifestacije Dani komunikacija odgođeno za listopad, putem livestreama na Facebook stranici festivala u prvotno predviđenom travanjskom terminu održano je proglašenje dobitnika godišnjih nagrada za kreativnost – IdejaX.

Prilagodba HURA-e novonastaloj situaciji

Marketinška struka počiva na kombinaciji visoke kreativnosti i poznavanja biznisa, a i u normalnom razdoblju radi se brzo, hitno i stiže rokove „za jučer“.

Upravo zbog toga, ne čudi da su se marketinške agencije tako dobro prilagodile novonastaloj situaciji, a posebno se u cijeloj priči ističe HURA – Hrvatska udruga društava za tržišno komuniciranje koja okuplja 41 članicu, među kojima su neke od najboljih i najnagrađivanijih domaćih marketinških agencija.

HURA organizira festival Dani komunikacija koji se već godinama početkom proljeća održava u hotelu Lone u Rovinju. Festival okuplja najbolje predavače iz cijeloga svijeta te kombiniraju predavanja i radionice s networkingom i partyjima, a kroz večeri se odvijaju i svečane dodjele hrvatskih marketinških nagrada Mixx, IdejaX i Effie, kojima se nagrađuju najbolje kampanje protekle godine.

Kao i svi ostali festivali i okupljanja, Dani komunikacija našli su se pred izazovom – kako se prilagoditi situaciji? Kako proglasiti dobitnike nagrada za prošlu godinu? Kako uopće organizirati žiriranje? I još mali milijun pitanja.

Prvi u svijetu odlučili su odraditi cijeli dvodnevni event proglašenja dobitnika nagrada online – putem prijenosa uživo na Facebooku!

Livestream iz dnevnih soba

Proglašenje je bilo organizirano kako bi bilo što sličnije dosadašnjim proglašenjima uživo te je i voditeljica bila Ida Prester. Legendarnu „okruglu“ dvoranu hotela Lone u Rovinju, ove je godine zamijenila dnevna soba više od 5.000 ljudi koji su pratili proglašenje iz topline i sigurnosti svojih domova. Usporedbe radi, proglašenje je dosad na festivalima pratilo maksimalno 500 osoba, koliko stalne u dvoranu, a kroz online prijenos pratilo ih je čak i 10 puta više!

Na prijenosu se mogle vidjeti i snimke iz dvorane prošle godine, bili su prikazane video prezentacije pobjedničkih projekata, a čak su se i javljali dobitnici nagrada govorima uživo ispred svojih ekrana. Osim hrvatskih gledatelja, jedinstveni događaj privukao je i zainteresirane iz regije te su s Idom četvrtak i petak navečer proveli i gledatelji iz Slovenije, Srbije, Bosne i Hercegovine te Makedonije.

Obje večeri prošle su savršeno, bez ikakvih tehničkih problema, no stručni tim okupljen oko organizacije bio je spreman na baš sve. Agencija Selotejp koja je bila zadužena za produkciju i angecija Izone koja već dugi niz godina upravlja društvenim mrežama HURA-e pripremile su zajedno s HURA-om nekoliko scenarija održavanja proglašenja u slučaju da bilo što pođe po zlu. Kod organiziranja ovakvih evenata, puno toga je izvan naše kontrole, npr. Internetska veza i njena jačina, dostupnost struje, dvosmjernost komunikacije (mogući provokatori ili trolovi), i još štošta. No, bili su spremni na sve i imali plan B spreman, pa čak i planove C i D. Svi su detalji bili pažljivo pripremljeni unaprijed, a cijela vojska ljudi iz agencija Selotejp i Izone pratila je prijenos, spremna na prilagodbu i promjenu u svakom trenutku.

Oglašivačka scena uz svjetske trendove

Svi uključen u organizaciju live prijenosa izrazito su zadovoljni rezultatom, a količina lajkova, srca i komentara koji su dolazili tijekom večeri pokazali su da je i publika bila sretna ovakvim rješenjem. Prateći komentare kroz prijenos, zaista se vidi snaga i povezanost oglašivačke zajednice u Hrvatskoj.

Iako se prijenos proglašenja uživo možda i može organizirati u nekoliko dana, takva povezanost unutar jedne struke ne nastaje preko noći već se sustavno, pažljivo i s ljubavlju gradi godinama. U tome su upravo pomogle i društvene mreže, a uz hrvatsku, sve više okupljaju i regionalnu javnost kao mjesto gdje se mogu pratiti novosti iz struke.

Cijelu organizaciju proglašenja, ali i njene temelje koji se godinama grade, prepoznala i Anđela Buljan Šiber, predsjednica Uprave HURA-e, koja je istaknula:

„Mi, s ovih prostora, često sebe podcjenjujemo kad se uspoređujemo sa svjetskim silama, a zapravo smo u mnogo čemu bolji. Kad je naš festival u pitanju upravo ga svjetski stručnjaci hvale i sigurna sam da će mnogi ovaj put baš od nas učiti.“

Sve je to dokaz koliko je hrvatska oglašivačka scena napredna i ne samo da prati svjetske trendove, nego ih predvodi i postavlja. Nadamo se da će i drugi poslovni sektori u Hrvatskoj pratiti ovakvu brzinu prilagodbe i hrabrost za nove poteze. Vrijeme je da se svi skupa prilagodimo na novu normalnost oko nas, a čini se nam u tome mogu pomoći baš marketingaši.

*Dobitnike nagrada ovog događaja naći ćete NA OVOM LINKU

N1 pratite putem aplikacija za Android | iPhone/iPad | Windows| i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram.