Osiguravajuća društva su od početka godine do kraja listopada zaračunala ukupnu bruto premiju od 9,89 milijardi kuna, što je porast za 11,96 posto u odnosu na isto razdoblje 2020. godine, pokazuju podaci koje je objavio Hrvatski ured za osiguranje (HUO).
Podaci HUO-a pokazuju rast bruto premije neživotnih osiguranja za 12,6 posto, na 7,5 milijardi kuna, kao i rast premije u životnim osiguranjima, za 10 posto, na 2,4 milijarde kuna.
Najzastupljenija vrsta osiguranja u neživotnim osiguranjima je osiguranje od odgovornosti za upotrebu motornih vozila, sa zaračunatom bruto premijom krajem listopada od 2,49 milijardi kuna, što je na godišnjoj razini porast od 14,5 posto.
U sklopu osiguranja od odgovornosti za upotrebu motornih vozila, najveći udio ima obvezno osiguranje vlasnika odnosno korisnika motornih vozila od automobilske odgovornosti za štete nanesene trećim osobama, s iznosom premije od 2,4 milijarde kuna, ili 14,9 posto više nego krajem listopada 2020. godine. U prvih deset mjeseci ove godine sklopljeno je 2.214.147 polica, što je 170.200 polica više nego u istom razdoblju lani, a prosječna premija u obveznom auto osiguranju iznosila je 1.073,97 kuna, što je na godišnjoj razini više za 6,1 posto, podaci su HUO-a.
U skupini životnih osiguranja, pak, najveći udio ima klasično životno osiguranje, s premijom u iznosu od 1,97 milijardi kuna, ili 8,1 posto višom u odnosu na listopad 2020. godine.
Slijede životna ili rentna osiguranja kod kojih ugovaratelj osiguranja snosi rizik ulaganja, kod kojih je na godišnjoj razini zaračunata bruto premija porasla za 29,5 posto, na 321 milijun kuna. Kod dopunskog osiguranja životnog osiguranja je pak zabilježen pad premije za 1,24 posto, na 99,9 milijuna kuna, a pala je i zaračunata premija rentnog osiguranja, za 20,3 posto, na 8,8 milijuna kuna krajem listopada ove godine.
Među osiguravajućim društvima najveći tržišni udio prema zaračunatoj bruto premiji i nadalje drži Croatia osiguranje, uz rast zaračunate premije na godišnjoj razini za 4,7 posto, na 2,49 milijardi kuna. No, tržišni udio Croatia osiguranja je pao s 26,9 posto, koliko je iznosio krajem listopada prošle godine, na 25,1 posto krajem listopada ove godine.
Drugi je Euroherc, s tržišnim udjelom od 12,25 posto te rastom zaračunate bruto premije za 11,5 posto, na 1,2 milijarde kuna.
Slijedi Allianz Hrvatska, koji bilježi rast zaračunate bruto premije za 10,9 posto, na 1,07 milijardi kuna, uz tržišni udio od 10,8 posto.
Četvrto mjesto drži Wiener osiguranje, kojem je zaračunata bruto premija na godišnjoj razini skočila za 20,1 posto, na 1,03 milijarde kuna, uz tržišni udio od 10,4 posto.
Isplata šteta rasla za 9,5 posto
Ukupan bruto iznos likvidiranih šteta koja su osiguravajuća društva isplatila svojim osiguranicima u prvih je deset mjeseci ove godine iznosio 5,84 milijarde kuna, što je za 506,7 milijuna kuna ili 9,5 posto više no u istom razdoblju lani.
Od toga na neživotna osiguranja otpada 3,46 milijardi kuna ili 14,2 posto više na godišnjoj razini. U “neživotnom” segmentu najveći udio čini osiguranje od odgovornosti za upotrebu motornih vozila, s isplaćenih 1,16 milijardi kuna, što je za 144,6 milijuna kuna ili 14,3 posto više no lani.
Slijedi kasko osiguranje cestovnih vozila, s iznosom likvidiranih šteta krajem listopada od 643,3 milijuna kuna, što je za 19 milijuna kuna ili tri posto više nego krajem listopada 2020. godine.
Nadalje, likvidirane štete za osiguranje od požara i elementarnih šteta krajem listopada iznosile su 483,02 milijuna kuna, što je za 43,2 milijuna kuna ili 9,8 posto više nego krajem listopada lani.
U segmentu životnih osiguranja ukupan iznos likvidiranih šteta je bio 2,38 milijardi kuna ili 3,3 posto više u odnosu na lanjski listopad. Najveći dio u tom segmentu ima klasično životno osiguranje s iznosom od 2,14 milijarde kuna, uz godišnji rast od 6,7 posto.
Najveći pad na godišnjoj razini u “životnom” segmentu, za 58,8 milijuna kuna ili 22 posto, na 208,9 milijuna kuna, zabilježen je kod životnih ili rentnih osiguranja kod kojih ugovaratelj osiguranja snosi rizik ulaganja.
N1 pratite putem aplikacija za Android | iPhone/iPad i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram.
Kakvo je tvoje mišljenje o ovome?
Budi prvi koji će ostaviti komentar!