Hoće li zbog skupljeg goriva poskupjeti i taxiji i dostava hrane?

Ekonomija 13. svi 202218:21 > 17. svi 2022 09:47 0 komentara
Igor Soban/PIXSELL /ilustracija

Cijene goriva nestabilne su već mjesecima, a u posljednje vrijeme rastu iz tjedna u tjedan. Na povećanje cijena goriva utječe i rast cijene nafte, ali i sankcije koje je Zapad uveo Rusiji, odnosno embargo na rusku naftu. Provjerili smo hoće li se visoke cijene goriva odraziti i na taxi usluge te dostave hrane.

Morena Šimatić, Country menadžerica Ubera za Hrvatsku, za N1 je rekla da Uber neće podizati cijene usluga.

“Proteklih nekoliko mjeseci cijene goriva konstantno su rasle diljem Europe. Stoga je donesena odluka da zasebno analiziramo i procijenimo situaciju na svakom od naših tržišta, s obzirom na to da lokalni kontekst uvelike varira od tržišta do tržišta”, navela je Šimatić i dodala:

“Nakon što smo sagledali situaciju u Hrvatskoj, odlučili smo kako zasad nećemo podizati cijene svojih usluga kako bismo korisnicima i dalje pružali cjenovno pristupačnu, pouzdanu i sigurnu alternativu kretanja po gradu. Naravno, nastavljamo pratiti razvoj situacije i analizirati podatke na temelju kojih donosimo odluke.”

Infalcijski val zahvatio i taxi prijevoznike

Iz Eko taxija su nam rekli da je veliki inflacijski val koji je započeo prošle godine zahvatio i taxi prijevoznike.

VEZANE VIJESTI

“Gorivo, koje čini najveći udio u našim administrativnim troškovima, je u prethodnim mjesecima značajno poskupjelo što je za posljedicu imalo i djelomično povećanje cijena taxi usluga. Vodeći računa o našim korisnicima, cijene smo korigirali minimalno imajući na umu da bi svako značajnije povećanje cijena moglo utjecati na pad potražnje”, rekli su nam iz Eko taxija.

Naveli su i da je pandemija koronavirusa snažno utjecala na poslovanje.

“Naša djelatnost je iznimno pogođena pandemijom koronavirusa te se sa stajališta potražnje još uvijek nalazimo daleko iza 2019. godine: općenito je smanjena mobilnost građana (pojava “rad od doma kulture”, veliki broj zaraženih virusom I samoizolacija), turizam u gradu je daleko od razina godina prije pandemije, smanjen obujam evenata (koncerata, noćnog života, itd.)”, naveli su iz Eko taxija.

“Značajno povećanje cijene nije rješenje”

Cammeo navodi da se troškovi svakodnevno povećavaju, a neki od čimbenika koji utječu na poslovanje i cijene su skuplja vozila i održavanje, porast cijena osiguranja te redovita dezinfekcija vozila koja se i dalje provodi, unatoč ukidanju epidemioloških mjera. Sve to utjecalo je i na cijene vožnje.

VEZANE VIJESTI

“Cijena vožnje za korisnike se djelomice korigirala, ali značajno povećanje cijene nije rješenje jer bi se onda smanjio broj klijenata kojima je autotaksi prijevoz jedina opcija”, rekli su iz Cammea za N1 i dodali:

“S druge pak strane, poslovanje s tolikim rastom troškova je praktično neizdrživo te zbog toga ćemo uvijek gledati kao i do sada da balansiramo između troškova poslovanja i mogućnosti naših klijenata, tj.da smo uvijek pristupačni i dostupni.”

Cammeo je upozorio na još jedan problem, a to je cijena plina koja, kako navode, nekontrolirano raste iz tjedna u tjedan.

“Naši Cammeo Partneri, mikro i mali poduzetnici čiji taksiji voze pod Cammeo franšizom, su u nezavidnoj situaciji jer koriste ekološki prihvatljivije gorivo koje bi trebalo biti subvencionirano, a ne penalizirano”, poručuju.

No, unatoč nezavidnoj situaciji, navode da cijene ne mijenjaju. “Od početka radimo uz moto „prijevoz mora biti dostupan poput vode“ i čvrsto vjerujemo da klijentu u svakom trenutku cijena mora biti ista i poznata baš kao i kvaliteta usluge.”

Što je s cijenama dostave?

U Hrvatskoj su se popularizirale aplikacije putem kojih na jednostavan način možete naručiti hranu iz raznih restorana. Neki od njih dostavljaju biciklima, neki automobilima, a s Woltom i Glovom smo provjerili je li zbog skupljeg goriva došlo do povećanja cijena dostave i je li povećan broj onih koji narudžbe dostavljaju biciklima.

Nikola Cutuk/PIXSELL/ilustracija

“U Hrvatskoj, prateći inflatorne trendove za ključne robe poput robe široke potrošnje, poljoprivrednih proizvoda ili nafte i plina, cijene dostave su morale biti povećane kako bi se osiguralo kvalitetno pružanje usluga koje naši partneri pružaju putem platforme. Trenutno, ne predviđamo nikakva dodatna povećanja u kratkom roku”, rekli su iz Glova za N1.

Dodaju da nije zabilježno smanjenje broja dostavljača. “Zabilježili smo blagi porast kurira koji koriste motore umjesto automobila u odnosu na prošlu godinu.”

Objasnili su da na omjer utječu i godišnje doba, vrijeme i grad. “Vrlo često kuriri prelaze na bicikle i motore kada zima završi.”

Rast cijena goriva je utjecao na cijelu industriju, pa tako i na Wolt. “Kako bi amortizirali utjecaj promjene cijena goriva, privremeno smo prilagodili plaćanja Wolt partner dostavljačima, te smo sukladno tome promijenili i cijenu dostave. Svakodnevno pratimo kretanje cijene goriva, te ćemo napraviti daljnje korekcije ovisno o situaciji.”

Iz Wolta dodaju da se povećao broj dostavljača koji koriste bicikl, no navode da je to uobičajeno za ovo doba godine kada je toplije vrijeme.

N1 pratite putem aplikacija za Android | iPhone/iPad i društvenih mreža Twitter Facebook | Instagram.

Kakvo je tvoje mišljenje o ovome?

Budi prvi koji će ostaviti komentar!