U Hrvatskoj je tijekom božićnih i novogodišnjih blagdana ostvareno 92 tisuće turističkih noćenja ili 22 posto od onih u istom razdoblju godinu ranije, dok je u cijeloj 2020. noćenja bilo 54,4 milijuna, nešto više do 50 posto od ostvarenih u 2019., doznaje se iz Hrvatske turističke zajednice (HTZ).
Napominjući kako se blagdanska noćenja odnose na razdoblje od 24. prosinca 2020. do 1. siječnja 2021., iz HTZ-a iznose prve podatke prema kojima je tih dana u Hrvatskoj bilo 23 tisuće turista ili 15 posto od njihovog lanjskog broja.
Turisti su pritom najviše noćili u objektima u domaćinstvu, gdje je ostvarena 41 tisuća noćenja, te potom u hotelima, s 22 tisuće noćenja.
Domaći turisti su za blagdane ostvarili većinu od ukupnih noćenja ili 63 posto, dok je među stranim turistima najviše bilo Nijemaca, iz Bosne i Hercegovine, SAD-a i Slovenije.
Zagreb, Split, Rovinj, Opatija i Dubrovnik su destinacije u kojima je za protekle blagdane ostvareno najviše noćenja.
U 2020. Nijemci i Vir na prvom mjestu po broju noćenja
Od ukupnih 54,4 milijuna turističkih noćenja u 2020., domaći su turisti ostvarili 20,8 posto, čime su i na drugom mjestu među svim nacijama koje su posjetile Hrvatsku.
Većinu noćenja ipak su i u 2020. ostvarili strani turisti, 79,2 posto, što znači i da je njihov udjel u noćenjima smanjen za oko 10 posto u odnosu na 2019. i mnoge godine prije.
Turisti iz Njemačke su i u prošloj godini zadržali poziciju broj jedan u hrvatskom turizmu tj. ostvarili su najviše od ukupnih noćenja, a među stranim turistima slijede ih Slovenci, Poljaci i Česi.
Iz HTZ-a iznose i podatke o top deset destinacija po ostvarenim noćenjima u 2020. (uključujući komercijalni i nekomercijalni smještaj), po kojima je Vir s gotovo 2,3 milijuna noćenja na prvom mjestu, što je ‘držao’ i gotovo cijele prošle godine.
Rovinj, koji je u prijašnjim godinama gotovo svake bio na prvom mjestu po noćenjima, sada je na drugom mjestu sa 1,8 milijuna noćenja, dok je treći Medulin s 1,4 milijuna, a četvrti Poreč s 1,38 milijuna noćenja. Slijede Mali Lošinj s 1,3 milijuna noćenja, Crikvenica s 1,28 milijuna te Umag s 1,27 milijuna. Novalja je na osmom mjestu s 1,2 milijuna noćenja, dok su na devetom odnosno desetom mjestu Zadar i Krk s 938,5 tisuća i 927,8 tisuća ostvarenih noćenja u 2020. godini.
Osim tih podataka, važnim ističu i ostvarenja u segmentu nautičkog chartera u 2020. u kojemu je sa 1,6 milijuna noćenja dostignuto 46 posto onih iz 2019.
U tijeku promotivne kampanje, a kreću i nove
Početak godine obično označava i početak novih promotivnih kampanja hrvatskog turizma za aktualnu godinu, što HTZ provodi i početkom 2021., kaže na upit Hine direktor HTZ-a Kristjana Staničić, dodajući da je do 15. siječnja u tijeku zimska kampanja “Croatia Full of Magic” na društvenim mrežama.
“Od sredine siječnja i u veljači provodit ćemo online kampanju na emitivnim tržištima “Croatia Full of New Beginnings” (“… puna novih početaka”), koja će ići i uz oznaku #CroatiaWishList2021, s ciljem skretanja pozornosti na Hrvatsku kroz nove početke i nove lijepe i pozitivne želje u 2021.”, ističe Staničić.
U toj će kampanji koristiti vizuale manje poznatih hrvatskih mjesta s kratkim i zanimljivim pričama kao prijedlozima što posjetiti, kušati, kako provesti odmor i slično, pri čemu su u fokusu eno gastronomija, prirodne ljepote, pješačke staze, nautike i drugo.
Za kraj siječnja Staničić najavljuje i provedbu zasebne kampanje čiji je cilj pozicioniranje Hrvatske kao atraktivne destinacije za digitalne nomade i to na tržištima Velike Britanije, Skandinavije, SAD-a i Australije.
Sajmovi ‘reducirani’ na osam, većinom virtualni
Iako se većina međunarodnih turističkih sajmova po Europi i svijetu već od 2020. zbog pandemije održavaju samo virtualno ili nikako, slično se nastavlja, barem u prvim mjesecima i u 2021., za koju je HTZ i znatno reducirao broj sajmova, na svega osam, na kojima će predstavljati hrvatski turizam.
“I u okolnostima pandemije iznimno je važno zadržavanje vidljivosti i pozicioniranja Hrvatske kao sigurne, kvalitetne i dobro pripremljene destinacije. S te strane najvažniji turistički sajmovi su i dalje dobar kanal komunikacije s tržištima i ujedno jedno od važnih mjesta susreta predstavnika destinacija s partnerima poput agencija, touroperatora, aviokompanija i drugih te ćemo sudjelovati na njih nekoliko i ove godine”, ističe Staničić.
Prvi sajam na kojem HTZ u 2021. planira predstavljati hrvatski turizam trebao bi biti kamping sajam “Camp&Car” sredinom veljače u Essenu, za što još čeka službena potvrda datuma i formata održavanja, a nakon toga slijedi svjetska turistička burza ITB Berlin, za koju se već zna da će biti samo u virtualnom obliku počekom ožujka.
Zatim bi trebali na sajam “Vakantiebeurs” u Utrechtu u novom terminu početkom travnja (prije bio početkom siječnja), pa nautički sajam BOOT u Düsseldorfu i sajam “f.re.e” u Münchenu, oba također u novim terminima krajem travnja (prije bili u veljači).
Početkom svibnja planirano je predstavljanje na sajmu “Ferienmesse” u Beču, a nakon ljeta još na sajmu TTG u Riminiju sredinom listopada te nburzi WTM u Londonu početkom studenoga.
N1 pratite putem aplikacija za Android | iPhone/iPad | i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram.
Kakvo je tvoje mišljenje o ovome?
Budi prvi koji će ostaviti komentar!