Hotel u Hrvatskoj kažnjen s 15 tisuća eura zbog nepropisnog uzimanja podataka s kartice i osobne

Ekonomija 27. ruj 202316:58 2 komentara
Izvor: Igor Soban/PIXSELL

Građaninu koji je poslao prijavu bilo je sporno to što se traže nepotrebni podaci, poput CVC broja, kao i da se oni šalju nezaštićenim kanalima - elektroničkom poštom, ali i da potencijalni gost nije informiran tko sve ima pristup njegovim osobnim podacima.

Agencija za zaštitu osobnih podataka objavila je da je kaznila jedan hotel, bez navođenja naziva o kojem se točno hotelu radi, kaznom od 15 tisuća eura, zbog kopiranja osobnog dokumenta i traženja suvišnog podatka s kreditne kartice. U lipnju ove godine, pisali smo mogućnosti da privatni iznajmljivači i drugi turistički objekti – kod kojih je praksa uzimanja ovakvih i sličnih podataka prilično raširena – budu kažnjeni.

Agencija je utvrdila da je hotel “u prekomjernom opsegu obrađivao osobne podatke” gostiju tako što ih je prilikom rezervacije smještaja putem online obrasca tražio kopiju osobnog dokumenta, ali i CVC broja s bankovne kartice. Radi se o broju s poleđine kartice koji se koristi za potvrdu transakcije kod internetskih plaćanja.

Hotel je tražio broj s bankovne kartice, iako je nepotreban za rezervaciju

“Za obradu CVC broja bankovne kartice i preslike osobnog dokumenta nije dokazano postojanje pravne osnove, čime je povrijeđen članak 6. stavak 1. Opće uredbe o zaštiti podataka. Hotel nije imao obvezu prikupljati CVC broj s bankovne kartice osoba koje su izvršile rezervaciju smještajne jedince, s obzirom na to da je rezervacija smještaja bila moguća i bez dostavljanja predmetnog podatka”, navodi se u objavi Agencije.

Osim toga, utvrdili su da hotel nije na transparentan način informirao goste on obradi njihovih osobnih podataka.

“Imajući u vidu odredbe propisa kojima je regulirana zaštita osobnih podataka, hotel je bio dužan informirati gosta koje vrste osobnih podataka u koju svrhu prikuplja, pravnu osnovu obrade osobnih podataka, na koji način se koriste osobni podaci, odnosno tko koristi osobne podatke te koje su mjere zaštite osobnih podataka poduzete. Sve informacije o obradi osobnih podataka, hotel je bio dužan pružiti u sažetom, razumljivom i lako dostupnom obliku, upotrebom jasnog i jednostavnog jezika te je bio dužan upoznati ispitanika sa svim njegovim pravima koja mu pripadaju sukladno Općoj uredbi o zaštiti podataka”, navodi se.

Kazna na temelju prijave građanina

Hotel koji se našao na udaru Agencije za zaštitu podataka, a kojeg je prijavio građanin, imao je više mogućnosti rezervacije smještaja. Moglo se rezervirati putem internetskog obrasca ili elektroničke pošte, uz napomenu da se tim putem vrši samo rezervacija, ali ne i naplata.

Kako navode iz Agencije, prilikom rezervacije putem internetskog obrasca bilo je potrebno upisati osobne podatke gosta, odnosno ime, prezime, adresu elektroničke pošte i adresu te financijske podatke (broj kartice, datum i godina do kada vrijedi kartica, CVC broj te ime vlasnika kartice.

Za rezervaciju putem elektroničke pošte bilo je potrebno dostaviti navedene podatke te presliku valjanog osobnog dokumenta a fotografijom. Građaninu koji je poslao prijavu bilo je sporno to što se traže nepotrebni podaci, poput CVC broja, kao i da se oni šalju nezaštićenim kanalima – elektroničkom poštom, ali i da potencijalni gost nije informiran tko sve ima pristup njegovim osobnim podacima.

N1 pratite putem aplikacija za Android | iPhone/iPad i društvenih mreža Twitter Facebook | Instagram.

Kakvo je tvoje mišljenje o ovome?

Pridruži se raspravi ili pročitaj komentare