Kada rezervirate let, razmišljate li ikada o tome koje će vas sjedalo najbolje zaštititi u hitnim slučajevima? Vjerojatno ne.
Većina ljudi rezervira sjedala zbog udobnosti, kao što je prostor za noge, ili zbog pogodnosti, kao što je lak pristup WC-u. Putnici koji često lete, nerijetko rezerviraju sjedalo što bliže naprijed kako bi se mogli brže iskrcati.
Rijetko rezerviramo let u nadi da ćemo dobiti jedno od srednjih sjedala u zadnjem redu. Pogodite što? Ova sjedala su statistički najsigurnija u zrakoplovu.
Putovanje zrakoplovom je sigurno
Putovanje zrakoplovom najsigurniji je način prijevoza. U 2019. bilo je nešto manje od 70 milijuna letova u svijetu, sa samo 287 smrtnih slučajeva.
Prema analizi podataka američkog Vijeća za nacionalnu sigurnost, izgledi za smrt u zrakoplovu su oko 1 prema 205.552, u usporedbi s 1 prema 102 u automobilu. Unatoč tome, pridajemo malo pažnje prometnim nesrećama sa smrtnim ishodom, ali kada čujemo da se ATR72 srušio u Nepalu, to je glavna priča na svakoj stranici vijesti, piše CNN.
Naše zanimanje za zrakoplovne nesreće možda leži u želji da razumijemo zašto se događaju ili koliko je vjerojatno da se ponovi. A to možda i nije loše – naša briga osigurava da se ovi tragični incidenti temeljito istraže, što pomaže u održavanju sigurnosti putovanja zrakoplovom.
U sredini i straga
Vrijedi zapamtiti da nesreće po prirodi nisu u skladu sa standardima. U nesreći United Flighta 232 1989. godine u Sioux Cityju 184 od 269 ljudi u avionu preživjelo je nesreću. Većina preživjelih sjedila je iza prve klase, prema prednjem dijelu zrakoplova.
Unatoč tome, istraživanje TIME-a koje je proučavalo podatke o zrakoplovnim nesrećama tijekom 35 godina otkrilo je da su srednja stražnja sjedala zrakoplova imala najnižu stopu smrtnosti: 28%, u usporedbi sa 44% za sjedala u srednjem prolazu.
Ovo također ima smisla. Sjedenje pokraj reda izlaza uvijek će vam omogućiti najbrži izlaz u slučaju nužde, pod uvjetom da s te strane nema vatre. Ali krila aviona skladište gorivo, pa to diskvalificira srednje izlazne redove kao najsigurniju opciju reda.
Što se tiče razloga zašto su središnja sjedala sigurnija od sjedala uz prozor ili pokraj prolaza, to je zbog zaštite koju pružaju ljudi s obje strane.
Neke su nesreće gore od drugih
Tip nesreće također će odrediti mogućnost preživljavanja. Nalet na planinu eksponencijalno će smanjiti šanse za preživljavanje, kao što je bio slučaj u katastrofi na Novom Zelandu 1979. godine. Let TE901 Air New Zealanda srušio se na planinu Erebus na Antarktiku, pri čemu je poginulo 257 putnika i članova posade.
Slijetanje u ocean nosom također smanjuje šanse za preživljavanje, kao što svjedoči let 447 Air Francea iz 2009., u kojem je poginulo 228 putnika i članova posade.
Piloti su uvježbani kako bi smanjili potencijalni rizik u hitnim slučajevima najbolje što mogu. Pokušat će izbjeći udar u planine i tražiti ravno mjesto, poput otvorenog polja, kako bi sletjeli što je moguće normalnije. Tehnika slijetanja u vodu zahtijeva procjenu površinskih uvjeta i pokušaj slijetanja između valova pod normalnim kutom slijetanja.
Glavni razlog zašto nas kabinsko osoblje podsjeća da držimo svoje sigurnosne pojaseve nije zbog opasnosti od sudara, već zbog “turbulencije u čistom zraku” koja se može iskusiti u bilo kojem trenutku na velikim visinama. Upravo ova vremenska pojava može nanijeti najviše štete putnicima i zrakoplovima.
N1 pratite putem aplikacija za Android | iPhone/iPad i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram.
Kakvo je tvoje mišljenje o ovome?
Budi prvi koji će ostaviti komentar!