Test: Honda Jazz 1.3 i-VTEC Elegance Navi

Auto 25. velj 201609:40 > 09:41
Goran Vrhovec

Iako je tek predstavljena treća generacija Hondinog Jazza, ovaj je automobil već odavno stekao kultni status, posebno na bogatijim tržištima. Razloga za to je više, a jedan od njih je svakako veća cijena u odnosu na sve konkurente. No, ono što pruža zauzvrat itekako opravdava početno ulaganje.

Možda na prvi pogled ne vidite neku senzaciju kada gledate Hondu Jazz, ali na drugi pogled vidjet ćete da je zapravo riječ o malom jednovolumenu. Hondi je uspjelo već s prvom generacijom da u malu karoseriju smjesti veliku kabinu, koja uz brojna praktična rješenja čini Jazz prvakom multifunkcionalnosti. A kada uz to dodate i prvoklasnu Hondinu mehaniku, odnosno najbolji ručni mjenjač i perfektan rezultat po pitanju zadovoljstva kupaca, jasno je zašto je teško uopće pronaći neki rabljeni Jazz, a kamoli ga kupiti. A ako vam treba još dokaza, recimo i to da i Clarksonova mama vozi Jazz.

I tek pristigla treća generacija nastavlja sa svim pozitivnim stvarima prošle dvije generacije, i dodaje neke nove. Prije svega, u ponudi više nema 1.2 i 1.4 motora već jedan, 1,3-litreni benzinac, veće snage od bivšeg 1.4, a niže potrošnje nego što je to bio slučaj s 1.2 motorom. Mjenjač je i dalje ručni, šest stupanjski koji nikada ne bismo mijenjali, ali za one manje nadobudne tu je i automatik, odnosno CVT.

Kakav je iznutra?

Unutar kabine osjećate se kao u barem broj većem autu, a ako imate djecu ili često idete na vikend biciklom ili daskom za jedrenje, sve to neće biti problem prevesti Jazzom. Prtljažnik kapaciteta 354 litre vrlo brzo možete povećati na 1314 litara spuštanjem stražnjih sjedala. Bezbrojne varijante konfiguriranja sjedala omogućavaju vam prijevoz dugih, visokih, širokih i svih ostalih tereta koje si možete zamisliti. Primjerice, ako prednje suvozačko sjedalo nagnete horizontalno u ravnini sa stražnjim sjedalima, dobit ćete ukupno 1.58 metara slobodnog prostora. Spustite li pritom i stražnje sjedalo, brojka se povećava na 2.48 m. A sve to u dimenzijama manjim od četiri metra koje će vam olakšati i guranje kroz gradske gužve i parkiranje na našim premalim parking mjestima u javnim garažama ili izvan njih. Svakako ne smijemo zaboraviti spomenuti izvanrednu preglednost na sve strane, što je svakako dobrodošla karakteristika u gradskim gužvama.

Kakav je u vožnji?

Testirani model bio je Elegance Navi kao najbogatije opremljena verzija i nudio je sve što Jazz može trenutno pokazati. Osim upozoravanja na sudar, čitanja ograničenja brzine tu je i kompletni sigurnosni paket. U kabini po prvi puta nalazimo touch tipke za namještanje klima uređaja. Iako je to prvi odmak od Hondine klasike, dobro je da nisu pretjerali pa te kontrole smjestili unutar centralnog ekrana osjetljivog na dodir, jer barem ne morate rovariti po menijima dok vozite da biste podesili temperaturu ili smanjili grijanje. To je zamka u koju su neki proizvođači vrlo lako upali. Kompletno uređenje kabine je moderno i vidi se da je Jazz najnoviji model u Hondinom portfelju.

Motor je kao što smo rekli, samo jedan. Njegove 102 konjske snage dovoljne su za temperamentniju vožnju, ali ona će iziskivati ozbiljno stiskanje pedale gasa i tjeranje u okretaje kakve znamo kod Hondinih benzinaca. Problem je što i tada temperament nije bog zna kakav, no evidentno je zadovoljstvo rukovanja mjenjačem, i prava je šteta što ostatak vozila (poput ovjesa i volana) ne prate taj entuzijazam. Električni servo upravljač je dovoljno direktan i omogućava preciznu vožnju, ali povratnih informacija s ceste nema. Uz to, ako poželite jurnuti ili pak krstarite autocestom, primjetna je visoka buka u kabini, što od motora što od kotrljanja po cesti, a šum vjetra je dosta prisutan. Šteta je da i sa šestim stupnjem prijenosa vožnja autocestom nije udobnija i ugodnija. Ovjes je prilično uglađen, udoban i vrlo siguran, no bez trunke sporta u njemu, što je razumljivo obzirom na namjenu. S prosječnom potrošnjom u gradu od 6,6 litara Jazz se pokazao kao štedljiv gradski autić koji kada zatreba može postati i pravi jednovolumen.

Trebam li ga kupiti?

Ako pitate njegove vlasnike, oni će se zakleti da je to najbolji auto koji su ikada imali, a to pokazuju i brojna istraživanja o zadovoljstvu njegovih vlasnika. Prvoklasna pouzdanost, prostranost, praktičnost i odlično držanje vrijednosti govore sami za sebe. Samo jedan motor u ponudi, i to benzinski, smanjit će privlačnost Jazza za neke kupce, a glavna prepreka za kupnju Jazza na našem tržištu je njegova visoka cijena u odnosu na konkurente. Iako je cijena u skladu s ostalim tržištima, kupovnu moć kod nas mnoge će navesti da svoje rješenje jedinog ili gradskog automobila potraže negdje drugdje. No, ako postoji ikakva mogućnost, svakako dajte šansu Jazzu i otiđite na probnu vožnju da vidite što toliko oduševljava njegove vlasnike. Čak i osnovna verzija nudi bogatu opremu, tako da će i ulaganje biti osjetno niže od ovdje navedenog.

Honda Jazz proglašena najsigurnijim autom u klasi

Nova Honda Jazz je osvojila prestižnu nagradu “Best in Class 2015” nezavisne organizacije Euro NCAP u kategoriji malih gradskih automobila. S još devet automobila iz svoje klase bila je podvrgnuta crash testu i ostvarila je najbolji rezultat osvojivši maksimalnih 5 zvjezdica. Prestižnu titulu „Best in Class“ dobiva onaj automobil koji ostvari zbirno najbolji rezultat na četiri područja ocjenjivanja: sigurnost odraslih putnika, sigurnost djece, sigurnost pješaka i opremljenost sigurnosnim sustavima. Zbroj rezultata dobivenih na ova četiri područja čine osnovu usporedbe. Sve Honde Jazz, neovisno o razini opreme, serijski su opremljene sa sustavom aktivnog kočenja koji do brzine od 32 km/h prati promet ispred vas, upozorava vas na opasnost od sudara te u iznimnim situacijama samostalno započinje s kočenjem. Srednji i viši paketi opreme u seriji dolaze s naprednim sustavom pomoći pri vožnji koji objedinjuje čitav niz sustava aktivne sigurnosti poput sustava upozorenja na opasnost od frontalnog sudara, sustava prepoznavanja prometnih znakova, inteligentnog limitatora brzine, sustava upozorenja pri napuštanju prometnog traka te sustava aktivnih dugih svjetala.

Za: Ne postoji auto u ovoj klasi koji nudi više prostora u kabini. Vrlo solidna izrada, materijali bolji nego ikada, izvanredna pouzdanost i zadovoljstvo njegovih kupaca, sigurnosna oprema kao u višim klasama, rezultat Euro NCAP-a „Best in class.

Protiv: Visoka cijena ograničava broj potencijalnih kupaca, motor se ne čini baš snažan i dosta je bučan pri višom okretajima. Osim mjenjača, ne pruža neko veliko zadovoljstvo u vožnji.

Tehnički podaci:
Motor: 1.3
Snaga: 102 KS
Ok. moment: 123 Nm
Ubrzanje: 11.3 s
Vmax: 190 km/h
Potrošnja: grad 6.6, mješovito 5.5 l/100 km
CO2: 116 g/km
Cijena: 167.990 kn

Goran Vrhovec
Goran Vrhovec
Goran Vrhovec
Goran Vrhovec
Goran Vrhovec
Goran Vrhovec

Autor teksta: Goran Vrhovec, glavni urednik portala www.kojiauto.hr.

N1 pratite putem aplikacija za Android | iPhone/iPad i društvenih mreža Twitter | Facebook.