TESTIRALI SMO: Kia cee'd 1.6 CRDi

Aleksandar Todorović

Kvalitetan, brz i veoma udoban - tako bi se u najkraćem mogao opisati cee`d. Uz atraktivnu crvenu boju, testirani je cee'd 1.6 CRDi mamio poglede, možda i više nego li sam to očekivao. Uostalom, ovo je ipak hit u C segmentu. Dizajn koji potpisuje bivši Audijev dizajner Peter Schreyer pretvorio je KIA-u u najlepši auto u klasi.

Cee’d, više nije tako pristupačan, no bez problema se tuče s razvikanijom konkurencijom u odnosu na koju za istu cijenu nudi više opreme. Najvažnija značajka KIA-inih automobila je garancija od čak sedam godina, odnosno 150.000 kilometara, što cee’d odvaja od konkurencije.

Tekst i foto: Aleksandar Todorović, urednik Najboljiauto.com iTestoviautomobila.net

Redizajnirana Kia cee`d s motorom 1.6 CRDi, prilično je dobra kupovina koja konkurenciji i dalje zadaje veliku glavobolju. Znajte i to da će vam 136 KS osigurati sasvim dovoljno dobra ubrzanja.

Da li ste vjerovali prije samo deset godina da će ovaj korejski brand pod skutom Hyundaija napredovati baš toliko mnogo? Ovo spretno osmišljeno vozilo služi na čast znaku koji nosi. Možda neočekivano, i novi cee`d je zabavniji za vožnju i u cjelini zreliji, bolji i atraktivniji od svog ljutog konkurenta, Hyundija i30 (imam dojam da sam ovo već negdje napisao).

Cee’d 1.6 CRDi – odličan omjer uloženog i dobivenog

Prilikom redizajna ceed-a radilo se i na ovjesu. Čak i prilikom agresivne vožnje atraktivni korejski kompakt čvrsto drži podlogu. Iako su opruge i amortizeri podešeni nešto tvrđe vožnja je izuzetno udobna.
Električni servo volana dolazi s 3 programa rada (comfort, normal i sport) koji, svaki na svoj način, pridonosi dobrom osjećaju u rukama. Zbog dobrog balansa otpora okretanja ja sam većinu testa proveo s aktiviranim ”sport” načinom rada, mada ipak zaostaje za najboljim upravljačima u klasi, pre svega za Fordom.

Generalno gledajući vozač će u većini slučajeva uživati ​​u vožnji iako to nije primarni cilj ovakvih automobila. Rad kočionog sustava dobro je postavljen što znači da se na srednjoj pedali uvijek ima pravi osjećaj. Sve skupa ” set-up ” automobila je za svaku pohvalu. Kvalitetan, brz i veoma udoban – tako bi se u najkraćem mogao opisati testirani cee`d. Redizajnirana Kia cee`d s motorom 1.6 CRDi, prilično je dobra kupovina koja konkurenciji i dalje zadaje veliku glavobolju. Znajte i to da će vam 136 KS (Euro 6) osigurati sasvim dovoljno dobra ubrzanja.

Kia ipak dovoljno brza

Aleksandar Todorović

Doduše, izmerena maksimalna brzina od 198 km/h nije svima i dovoljna, ali zaista pruža dovoljno dobrameđuubrzanja za egzibicije na putu. Novi turbo benzinac od 1.0 litra tu puno zaistaje za ovim dizelašem.

Enterijer odiše materijalima uzorne kvalitete, ergonomija je vrlo dobra, instrumenti su pregledni i dobro raspoređeni, a finalna obrada je sada još bolja. Veliki je napredak postignut kada je zvučna izolacija u pitanju, sada je veoma tiho sve do 170 km/h.

Sve to skupa ostavlja odličan dojam na potencijalne kupce. Kia se može pohvaliti i udobnim i dobro profiliranim sjedalima i dobrom opremom. Zvučna izolacija je vrlo dobra, i primjerena je daleko skupljim automobilima nego što je to ova Kia, koja startuje sa cijenom od 105.990 kuna za inačicu s benzinkim agregatom od 1,4 litara.

Uz lijep dizajn dolaze vrlo kvalitetni materijali

Aleksandar Todorović

Unutrašnjost je izvedena po svim najnovijim standardima. Uz lijep dizajn dolaze vrlo kvalitetni materijali i uzorna finalna obrada. Ne mogu ne primjetiti kako se Kia opasno približila premium automobilima i to u svakom pogledu. Da se radi o kvalitetnom automobili potvrđuje i tvornička garancija od punih 7 godina koja se može prenositi na svakog novog vlasnika do isteka.

Neki će reći da je mana tako duge jamstva obvezan odlazak u ovlašteni, ne baš jeftini, servis. Njima pak treba reći da se više niti jedan novi automobil, bez obzira da li je u jamstvu ili ne, ne može održavati u privatnim garažama. Sa najnovijim pomlađivanjem ceed game modela Kia je napravila odličan posao. Uostalom, model ceed je najprodavaniji automobil u Hrvatskoj kojeg kupuju fizičke osobe.

Nije sportski auto iako je stabilna

Kia ostaje mirna, i neutralna u svakoj situaciji, i 136 KS je prosto nedovoljno da se mogućnosti ovjesa dotjeraju do granice. Ovaj auto je i štedljiv, brz i dinamičan – tako bi se u najkraćem mogao opisati novi cee`d s dobro poznatim a sada dorađenim common-rail agregatom od 1,6 litara i 136 KS. Prosječna potrošnja od 6,6 ​​litara je dovoljno niska (niža je za 0,4 litara nego na staroj verziji koju sam testirao prošle godine).
Iako Kia nije sinonim za sportske automobile, iznjedrila je krajnje upravljiv automobil sa 280 Nm okretnog momenta. Ovo spretno osmišljeno vozilo služi na čast znaku koji nosi. Kao što sam to nebrojno puta do sada napisao: ovaj brend je već desetljeće poznat po best buy vozilima, ali sada je došlo vrijeme da postane poznat po najljepšim automobilima u svojim klasama. Svakako, za dobru dinamiku vožnje, cee`d može zahvaliti njemačkim inženjerima koji su joj podešavali ovjes.

Slovacima možemo zahvaliti na besprijekornoj izradi, a Hyundaiju na dobrom mjenjaču i motoru. Imidž joj je iz godine u godinu znatno bolji, a zato cijene niisu više baš svakom po ukusu. Kia više nije jeftina, posebice ako preskočite modele sa bazičnim paketom opreme.

Za volanom Kije, biće oduševljeni i prosječni vozači, jer su naredbe mekane, a parkiranje lako, jer je servo asistencija snažna, po ukusu nježnijeg spola. Sa još uvijek povoljnom cijenom, neće morati tražiti kupce povećalom, a prodavači Kijinih automobila neće više morati uvjeravati vozače da im nude jedan kvalitetno izrađen automobil, jer je to vidljivo i svakom laiku. Ipak, Kia ne nudi kvalitetu Toyote, ali se cjenovno gotovo izjednačila s njom. 7-godišnje jamstvo najduže je europsko jamstvo.

Svi Kijini modeli ponose se najduljim europskim jamstvom. Opće jamstvo za cijelo vozilo vrijedi 7 godina ili do 150.000 kilometara (bez ograničenja kilometara prve 3 godine).Jamstvo je prenosivo na različite vlasnike vozila, naravno, pod uvjetom da je vozilo održavano u skladu s Kijinim servisnim zahtjevima. Možete računati i da će Vam svi troškovi rada i rezervnih dijelova biti pokriveni jamstvom. Putujući Europom, Vaše jamstvo vrijedi gdje god se nađete. Nadam se da će konkurencija konačno početi kopirati Kiju, kada su u pitanju jamstvo, ali i dizajn.

Što ona kaže:

Udoban je i lijep, ali i dovoljno štedljiv. Sjedala su po mom ukusu, ne zamaraju vas ni poslije 10 sati vožnje. Ništa u njemu ne izgleda jeftino. Dizel motor ima dovoljno snage, mjenjač je također dobar. Prija i činjenica da ćete na putu s verzijom od 136 KS biti često u lijevoj traci.

Kia je i auto za uživanje u vožnji, a za takav automobil se uvijek isplati dati novac. Preglednost je loša, morat ćete se navikavati, jer uparkiravanje s ovim automobilom nije nimalo jednostavno. Kia mi se više sviđa od Hyundaija. Ne dopada mi se frktavi zvuk malog turbo benzinca. Kia nudi atraktivniji automobil nego što je to i30, s dužom garancijom za 2 godine.

Kome je namijenjen ovaj automobil?

Aleksandar Todorović

Ukoliko cijenite ono što ova Kia nudi, vi ste jedan od onih koji će je kupiti, pod uvjetom da vam ne smeta značka na nosu, i naravno podrijetlo automobila. Možete odabrati neki od bogatijih paketa opreme, sa kojima korejski kompakt postaje ne samo vrhunski opremljen, već i cjenovno u rangu izvikanije europske konkurencije.

Na EuroNCAP kreš testovima osvojila je maksimalnih 5 zvjezdica. Dobila je vrlo dobre ocjene u svim kategorijama – kod zaštite odraslih putnika (89% od maksimalnih bodova), zaštite djece (88%) i dodatne sigurnosne opreme (86%). Pri tom je potrebno spomenuti da je kod dinamičkog dijela zaštite djece osvojio maksimalni broj bodova.

Kia uspješno nastavlja s obnovom svoje palete atraktivnih i cjenovno prihvatljivih modela. U toj ponudi, novi cee’d predstavlja mali iskorak u nešto ekskluzivnijem smjeru koji će se dopasti svima koji žele biti drugačiji. Uz to, paket opreme EX Style nudi doista mnogo, posebno uzmemo li u obzir cijenu testiranog cee’d-a koja je zadržana na razumnih 147.000 kuna.

PREDNOSTI:

Odličan, štedljiv motor koji je postao još elastičniji. Stabilan, dinamičan i neutralan auto, koji se lako vraća na putanjua kada pretjerate s gasom. Dobre, postojane kočnice koje se lako doziraju. Moderan, originalan i privlačan dizajn. Vrhunska ergonomija, i kvalitetni materijali u interijeru. Jamstvo od 7 godina je postalo zaštitni znak Kije. Umjereni troškovi održavanja. Vrlo dobro oslanjanje, i ergonomska sjedala svako putovanje čine ugodnim. Ne krade se, tako su vam troškovi za kasko dva puta niži nego recimo kod Golfa VII. Iznenađujeće dobar audio uređaj, zvučnici vrlo dobre kvalitete. Zadovoljavajuća paleta motora. Dobro iskombinovani paketi opreme.

MANE:

Brži pad vrijednosti od japanske konkurencije. Dužina i širina snopa farova ispod prosjeka klase. Najslabiji benzinski agregat nije dovoljno elastičan. Na zadnjem sjedištu neki modeli iz kompaktne klase nude više mjesta za glave. Mjenjač je precizan, ali je za nijansu sporiji od onoga u Hondi, Mazdi ili Fordu. Nedovoljno stabilan pri naglim promenama pravca. Šteta što Kia ne nudi neki snažniji turbo benzinac jer je 1.0 T-GDI samo solidna osnova, i slabija od Fordovog izvrsnog 1.0 Ecoboost agregata. Otežana dalje preprodaja ne treba da vas udalji od kupnje Kije, ali na meni je da vas na to upozorim. Servisna mreža nedovoljno dobra.

Toyota ima bolji idmidž.
Cijena: od 105.990 Kuna

Drugo Mišljenje: Alden Hadžagić

Aleksandar Todorović

Od prošle jeseni, odnosno od sajma automobila u Frankfurtu, Kia nudi 1,0 litreni turbo benzinski motor u ceed gami modela. On mi se dopada više od dizelaša koji smo uporedo testirali, i mislim da će biti hit. Na testu smo pored dizelaša imali i turbo benzinac s jačom verzijom malog turbaša koji na prednji par kotača šalje 120 KS. Utisci su odlični- snaga se razvija linearno uz razumnu potrošnju goriva pri smirenom načinu vožnje. Bogat paket opreme podigao je cijenu na 143,490 KM što i nije baš jak adut za potencijalne kupce. Pa ipak…
Uz standardno ” peglanje ” linija karoserije poboljšane su pogonske grupe te još mnoštvo detalja koji prave značajan odmak od sada već stare verzije.

Obzirom da je o modelu ceed već sve rečeno ja ću se posvetiti onom bitnom – novom turbo benzinskom motoru. Korejci odavno prate sve svjetske trendove u auto industriji pa nikoga ne treba čuditi zašto je Kia vrlo brzo dala adekvatan odgovor Fordu, Opelu, VW-u i grupaciji PSA.

Aleksandar Todorović

Na globalno prisutni downsizing u oblasti reducirane radne zapremine motora korejski su inženjeri pripremili više nego zanimljiv odgovor u vidu 1,0 litrenog benzinca koji uz pomoć turbopunjača dolazi s dva razinu snage- 100 i 120 KS. Zanimljivo je kako obje verzije punu snagu razvijaju pri istom broju okretaja radilice motora, 6,000 okr / min, te da je vrijednost maksimalnog okretnog momenta od 172 Nm u rasponu 1,500 – 4000 apsolutno ista. Razlika je u nijansama, odnosno u ubrzanju i maksimalnoj brzini koja je kod našeg testnog automobila bila punih 190 km / h, dok skromnija verzija može dosegnuti 5 km/h manje.

Već se prilikom prvog puštanja spojke osjeti snaga od najnižih okretaja kratke radilice motora. Iako na papiru piše da se iz stanja mirovanja do 100 km / h stigne za 11,1 sekunda osjećaj je znatno bolji. Onako ” od oka ” mnogi bi procijenili da se isti zadatak savlada za barem 2 sekunda manje. Zahvaljujući izvrsnom manualnom mjenjaču sa šest stupnjeva prijenosa međuubrzanja su još upečatljivija. Teško se mogu sjetiti kada smo vozili elastičniji motor ovako malog obujma.

Ubrzanja su odlična bez obzira u kojem se stupnju prijenosa mjenjač trenutno nalazi. Dovoljno je samo odlučnije pritisnuti desnu pedalu. Iako se radi o relativno malom motoru moram priznati da vozač nije lišen dobrih ubrzanja. Za trocilindraš karakteristični frktavi zvuk s povećanjem okretaja polako prerasta pomalo u sportski. Dizelaš jeste bolji, ali cijena je prevelika, po mom skromnom mišljenju.

DIMENZIJE : SPECIFIKACIJE

Dužina 4.310 mm
Širina 1.780 mm
Visina 1.430 mm
Međuosovinski razmak 2.650 mm
Prtljažnik 380/1.380 l
Masa od 1.179kg

MOTOR SPECIFIKACIJE

Zapremina 1.582 ccm
Snaga 136 KS pri 4.000 o./min
Okretni moment 280 Nm u intervalu od 1.900 do 2.750 o./min

PERFORMANSE SPECIFIKACIJE

Ubrzanje od 0 do 100 km/h 9,8 s
Maksimalna brzina 197 km/h
Potrošnja (tvornički podatak) 4,1 litara
Potrošnja na testu 5,6 litara
EuroNCAP kreš test 5 zvezdica

OCJENE (od 1 do 5)

Dizajn 5,0
Sigurnost 4,5
Motor i mjenjač 4,5
Performanse 4,0
Potrošnja 4,5
Cijena i jamstvo 4,5
Udobnost 5,0
Ponašanje na cesti 4,0
Kvaliteta i pouzdanost 4,0
Ponuda prostora 4,0
Prosečna ocena 4,1

———-
Opći utisak 4,0
Paleta motora 4,0
Mogućnost daljnje prodaje 3,5

N1 pratite putem aplikacija za Android | iPhone/iPad | Windows| i društvenih mreža Twitter | Facebook.