TEST Toyota Yaris 1.5 VVT-iE Bi-Tone Blue

Auto 31. lis 201710:03 > 10:07
Kojiauto.hr

Za Toyotin gradski mališan teško bi se moglo reći da je već šest godina na tržištu. Zahvaljujući zadnjem redizajnu koji je donio i novi 1,5-litreni atmosferski motor, Yaris je ušao u drugu mladost. Iako živimo u eri malih turbo benzinaca, u Toyoti su odlučili da neće pokleknuti pred tim trendom.

Yaris je iznutra koncipiran vrlo dobro i nudi dovoljno prostora da se četiri osobe uz nešto prtljage upute na vikend putovanje. Naravno, teško da će četveročlana obitelj imati dovoljno prostora za dvotjedni godišnji odmor, ali to nitko niti ne očekuje od gradskog mališana ukupne dužine manje od četiri metra s prtljažnikom obujma 286 litara.

Zanimljiva dvobojna kombinacija eksterijera prisutna je i u unutrašnjosti Yarisa. Dijelovi unutarnjih obloga vrata i vodoravna linija na komandnoj ploči su u plavoj boji, dok je ostatak unutrašnjosti u crnoj i sivoj kombinaciji. Posebno su nam se svidjeli prošiveni detalji na sjedalima, ručici mjenjača, ručnoj kočnici, naslonu za ruke i kožom presvučenom upravljaču. Tim nas je detaljima Toyota jednostavno oduševila. Kad već spominjemo upravljač, spomenimo samo da se na njemu nalaze tipke s kojima se upravlja audio sustavom i putnim računalom. Bogata oprema je još jedan plus ovog modela, iako naravno sve to u konačnici platimo. Ipak, ugodno je provesti nekoliko dana uz automatsku klimu, kameru za vožnju unatrag, povezivanje s mobitelom, navigaciju, tempomat i još popriličan broj sitnica koje vožnju čine ugodnijom, opuštenijom i sigurnijom.

Kojiauto.hr

Gradski zvrk

Testni Yaris bio je pokretan 1,5-litrenim benzinskim atmosferskim motorom od zdravih 111 konjskih snaga i 136 Nm okretnog momenta pri visokih 4.400 okretaja u minuti. Ono što ga čini posebno zanimljivim je kombinacija s kratkim manualnim mjenjačem sa šest stupnjeva prijenosa. Zašto zanimljivim? Zato jer se Yaris u toj kombinaciji ponaša kao pravi mali gradski zvrk. To nam se priznajemo svidjelo jer nismo navikli na takvu živahnost kod malih gradskih atmosferaca. I tu se konačno vidi i u praksi da ona tvrdnja da je ovaj Yaris najbolji vozački auto svih dosadašnjih generacija Toyotinog mališana. S druge strane, ako ste umjereni vozač Yaris će vas nagraditi niskom potrošnjom goriva. Konkretno, na autocesti smo potrošnju spustili ispod pet litara na 100 prijeđenih kilometara, da bi se ista podigla iznad šest litara u gradskim uvjetima. Ovjes je podešen nešto kruće, pa će dinamičnija vožnja pružati solidnu dozu užitka na otvorenoj zavojitoj cesti. Motor trenutno reagira na gas, a već pri svakom kretanju na semaforu daje vam do znanja da je uvijek spreman za akciju. Zato je pravo zadovoljstvo držati ga u idealno području, što zahvaljujući brzom i preciznom mjenjaču nije problem već zadovoljstvo.

Kojiauto.hr

Toyota Yaris svakako je automobil koji je već klasik tog segmenta i treba ga uzeti u obzir prilikom kupnje u toj klasi. Osnovni Yaris moguće je dobiti za otprilike osamdesetak tisuća kuna, dok će se cijena za snažniji benzinac u ovoj Bi-Tone opremi popeti na 115.000 kuna. Yaris tu cijenu opravdava odličnim motorom, atraktivnom vanjštinom i bogatim paketom opreme te petogodišnjim jamstvom bez ograničenja. Ne treba zaboraviti ni poslovičnu Toyotinu pouzdanost. Pogledamo li konkurenciju, opremljeniji modeli te klase često i premašuju spomenutu cijenu. Kvaliteta kod Toyote nije upitna pa tako ne bi trebala biti niti cijena.

Tehnički podaci:

Motor: 1.5
Snaga: 111 KS
Okretni moment: 136 Nm
Urbrzanje 0-100 km/h: 11.0 s
Vmax: 175 km/h
Potrošnja: grad 6.8, otvoreno 5.2, prosjek 5.9 lit./100 km
CO2: 112 g/km

Autor teksta: kojiauto.hr

N1 pratite putem aplikacija za Android | iPhone/iPad | Windows| i društvenih mreža Twitter |Facebook | Instagram.