TESTIRALI SMO: Kia Pro Cee'd 1.6 CRDi

Auto 21. sij 201619:47 > 19:55
N1

Kia iz godine u godinu proizvodi sve kvalitetnije automobile. Europsku konkurenciju su odavno pobijedili. Kia sada drsko napada najveće japanske brendove. Automobili marke Kia su u Hrvatskoj sve popularniji. Kia se prodaje bolje od Honde, Mazde i Suzukija.

Jeste li vjerovali prije samo deset godina da će ovaj korejski brand pod Hyundaijevom kapom napredovati toliko brzo? Ovo spretno osmišljeno vozilo služi na čast znaku koji nosi. Možda neočekivano, pro_cee`d je zabavniji za vožnju i u cjelini zreliji, bolji i atraktivniji od svog ljutog konkurenta Hyundija i30.

Kvalitetan, brz i atraktivan – tako bi se u najkraćem mogao opisati testirani pro_cee`d. Kia pro_cee`d s motorom 1.6 CRDi, prilično je dobra kupovina koja konkurenciji i dalje zadaje veliku glavobolju. Znajte i to da će vam 136 KS osigurati sasvim dovoljno zabave za upravljačem, čak i više nego vam treba. Srce kuca brže čim vidite ovaj auto. Ako ga provozate, može se izroditi i mnogo ozbiljnija ljubav. Zato oprez, obuzdajte emocije, “nemojte” ići na test vožnju, ako niste spremni ostati praznih džepova. Ja sam vas upozorio, a vi kako želite.

Aduta ima puno. Jamstvo od čak sedam godina je i dalje glavni mamac za kupce, ali i sve bolja pouzdanost i imidž ovog branda u Europi i Hrvatskoj. Kada sam testirao prve Kije prije jednog desetljeća, komentari su bili sve samo ne dobronamjerni. Svi su mi spočitavali da pretjerujem što uspoređujem Kiju s automobilima poput Citroëna, Fiata i Peugeota, a pokazalo se, poslije skoro jednog desetljeća, da sam itekako bio u pravu jer Kia je danas moćna i prodaja joj je bolja iz mjeseca u mjesec, dok spomenuti brandovi imaju silne probleme. A gdje je danas Kia? S pro_cee`d-om prilično visoko i iznad brojne konkurencije. Kia još nije dostigla Toyotu i Mazdu kada je pouzdanost u pitanju (mada neke statistike to demantiraju), nije ni Hyundai, ali statistički podaci ukazuju na to da su ovi automobili iz Slovačke i Koreje sve kvalitetniji. Vrijede više nego što koštaju.

N1

Kia svima po mjeri

Upravljač se podešava u svim smjerovima, a hodovi su izdašni i bolji nego kod većine europskih i naročito japanskih proizvođača. To je jako dobro, jer idealnu poziciju za upravljačem može pronaći i vaša supruga od, recimo, 160 cm i vaš sin od dva metra. Kia pro_cee`d je zamišljena da bude automobil za svakoga, jer nema sportske gene, mada izgleda kao da ih ima. Sportski dizajn nagovještava “sportske performanse” jer osim 136 KS ovaj automobil pruža i 260 Nm okretnog momenta.

Doduše, maksimalna brzina od 202 km/h nije svima i dovoljna, ali zaista pruža dovoljno dobra međuubrzanja za egzibicije na cesti. Unutrašnjost odiše materijalima uzorne kvalitete, ergonomija je vrlo dobra, instrumenti pregledni i dobro raspoređeni, a konačna obrada je uzorna. Sve to ostavlja odličan dojam na potencijalne kupce čim otvore masivna vrata (itekako su masivna, ali i velika). Kia se može pohvaliti udobnim i dobro profiliranim sjedalima te solidnom opremom. Zvučna izolacija je vrlo dobra i primjerena daleko skupljim automobilima nego što je to ova Kia, koja kreće s cijenom od 128.590 kuna za inačicu s dizelskim motorom obujma 1,6 litara, ali se može kupiti i za puno manje novca jer su stalni popusti na snazi i dobro je da je tako.

N1

Morate priznati da izgleda sjajno

Možda vam se tvrdnja da je ovo najatraktivniji automobil u kompakt klasi čini pretjeranom, ali ako pogledate što nudi konkurencija, posebice njemačka, lako ćete doći do zaključka da njemački kompakti izgledaju nemaštovito ili čak dosadno u odnosu na pro_cee`d. Istini za volju, pro_cee`d nacrtan je baš u Njemačkoj. Nakon desetak sati vožnje s nekoliko zaustavljanja, imao sam dojam da sam u nekoj većoj limuzini. Kia ostaje mirna, i neutralna u svakoj situaciji i 136 KS je nedovoljno da se mogućnosti ovjesa dotjeraju do granice. Ovaj auto je štedljiv, brz i dinamičan – tako bi se u najkraćem mogao opisati pro_cee`d s dobro poznatim common-rail agregatom od 1,6 litara i 136 KS. Prosječna potrošnja od šest ​​litara je dovoljno niska, a može biti i litru niža, ukoliko vozite smirenije.

Tvorničko obećanje od 4,1 l/100 km moguće je postići samo, ako smetate kamionima na auto cesti, koji jure preko 110 km/h pa se postavlja pravo pitanje, kontroliraju li presretači brzinu opasnih kamiona ili samo “maltretiraju strance” koji u tranzitu kroz Hrvatsku voze 15 km/h brže od dopuštene brzine? Bilo kako bilo, Kia ne osjeća brzinu, zvučna izolacija je dobra do 160 km/h pa je izuzetno mudro da strogo držite pogled na brzinomeru kako presretači ne bi zaustavili vas, umjesto kamiona ubojica (zaustavni put kamiona može biti i preko deset puta dulji od duljine kočenja prosječnog automobila – pa vi sad razmislite treba li kazniti vozača kamiona koji juri 110 km/h ili vas koji “milite” 150 km/h? Naravno, ja vas pozivam da poštujete ograničenja brzine.

N1

Mada Kia nije sinonim za sportske automobile, iznjedrila je krajnje upravljiv automobil s 260 Nm okretnog momenta. Ovo spretno osmišljeno vozilo služi na čast znaku koji nosi. Kao što sam to nebrojno puta do sada napisao: ovaj brand je već desetljeće poznat po best buy vozilima, ali sada je došlo vrijeme da postane poznat po najljepšim automobilima u svojim klasama. Svakako, za dobru dinamiku vožnje, pro_cee`d može zahvaliti njemačkim inženjerima koji su podešavali ovjes. Slovacima možemo zahvaliti na besprijekornoj izradi, a Hyundaiju na dobrom mjenjaču i motoru. Imidž joj je iz godine u godinu znatno bolji, a zato cijene nisu više baš svakom po ukusu. Kia više nije jeftina, posebice, ako preskočite modele s osnovnim paketom opreme.

Za Kijinim upravljačem bit će oduševljeni i prosječni vozači, jer su naredbe mekane, a parkiranje lako. Servo je blaži prema ukusu nježnijeg spola. Kočenje je lako dozirati, ovjes dobro podnosi i lošije puteve, a kad pretjerate s gasom, nos prilično mirno bježi. Prijenos snage na podlogu je znatno unaprijeđen, ali zaostaje za Golfom VII ili Aurisom. Mjenjač je vrlo dobar, prijenosni odnosi su dobro proračunati, ali prebacivanje brzina ne teče brzo (kao kod Honde Civic i Mazde 3) kad odlučite automobil voziti sportski na granici mogućnosti. Na auto cesti relativno lako održava putne brzine od oko 180 km/h, a maksimalnu brzinu od 202 km/h (tvornica obećava skromnih 197 km/h) dostiže s teškom mukom i poslije dužeg zaleta (u Njemačkoj je to dozvoljeno). Motor ima snage za održavanje spomenute brzinu, ali buka je tada mnogo veća nego u Focusu ili Aurisu.

N1

S još uvijek povoljnom cijenom, neće morati tražiti kupce povećalom, a prodavači Kijinih automobila neće više morati uvjeravati vozače da im nude jedan kvalitetno izrađen automobil, jer je to vidljivo i svakom laiku.

Ipak, Kia ne nudi kvalitetu Toyote, ali se cjenovno gotovo izjednačila s njom.

Što ona kaže: Kia mi se više sviđa od Hyundaija. Nudi atraktivniji automobil nego što je to i30 s dužim jamstvom za dvije godine. Udoban je i lijep, a i dovoljno štedljiv. Sjedala su po mom ukusu, ne zamaraju ni poslije 10 sati vožnje. Ništa u njemu ne izgleda jeftino.

Dizel motor ima dovoljno snage, mjenjač je također dobar. Veseli i činjenica da ćete na cesti s izvedbom od 136 KS biti često u lijevoj traci. Kia je i auto za uživanje u vožnji, a za takav automobil se uvijek isplati dati novac. Preglednost je loša, morat ćete se navikavati, jer parkiranje nije nimalo jednostavno.

N1

Kome je namijenjen ovaj automobil?

Ako vam je Golf VII skup i ružan, vi ste pravi kandidat za ovaj automobil. Ukoliko cijenite ono što ova Kia nudi, vi ste jedan od onih koji će je kupiti, pod uvjetom da vam ne smeta značka na nosu i naravno porijeklo automobila. Možete odabrati neki od bogatijih paketa opreme s kojima korejski kompakt postaje ne samo vrhunski opremljen nego i cjenovno u rangu izvikanije europske konkurencije. Na EuroNCAP crash testovima osvojila je maksimalnih pet zvjezdica. Dobila je vrlo dobre ocjene u svim kategorijama – kod zaštite odraslih putnika (89% maksimalnih bodova), zaštite djece (88%) i dodatne sigurnosne opreme (86%). Pri tom je potrebno spomenuti da je kod dinamičkog dijela zaštite djece osvojio maksimalni broj bodova.

To sve dakle znači, da će ovaj model kupovati i oni kojima je sigurnost obitelji veoma važna, ali itekako i oni koji žele imati najljepši automobil u klasi i definitivno konkurentan. Više nego ugodno iznenađenje iz Kije je pred vama, ako je kupite jako brzo ćete utvrditi da sve što je ovdje napisano predstavlja samo istinu, realnost, i objektivan opis jednog vrlo dobrog automobila. Vaš sin je već želi, ali i kćer, zar ne? Život je samo jedan, a voziti lijep i udoban automobil je vrlo ugodno. Može li to vaš džep izdržati? Ponuda polovnih nije velika, ali par godina stara Kija, ima znatnu nižu cijenu, ali i jamstvo od još 5 godina (da, jamstvo je prenosivo). Dakle, obradovat ćete kćer?

N1

PREDNOSTI: Ima ih toliko mnogo, da bi u ovom trenutku bilo nepristojno sve ih nabrajati (i konkurencija valjda treba prodati neki automobil). Odličan, štedljiv motor (prosječna potrošnja na testu je bila okruglo šest litara) koji je dovoljno elastičan. Stabilan, dinamičan i neutralan auto, koji se lako vraća na putanju kad pretjerate s gasom. Dobre, postojane kočnice koje se lako doziraju. Moderan, originalan i privlačan dizajn. Vrhunska ergonomija, i kvalitetni materijali u interijeru. Jamstvo od sedam godina je postalo zaštitni znak Kije. Umjereni troškovi održavanja. Vrlo dobra udobnost, i ergonomska sjedala svako putovanje čine ugodnim. Ne krade se, tako su vam troškovi za kasko dva puta niži nego, recimo kod Golfa VII. Iznenađujuće dobar audio uređaj, zvučnici vrlo dobre kvalitete. Zadovoljavajuća paleta motora. Dobro posloženi paketi opreme.

MANE: Kvaliteta nije na razini Toyote, Mazde i Honde. Nedovoljno dobra zvučna izolacija na brzinama preko 160 km/h. Brži pad vrijednosti od japanske konkurencije. Dužina i širina snopa farova ispod prosjeka klase. Slabiji turbo dizel od 90 KS nema dovoljno snage, ali je dovoljno elastičan. Na zadnjem sjedištu neki modeli iz kompaktne klase nude više mjesta za glavu. Zvuk motora nije ugodan preko 3.000 o/min. Mjenjač je precizan, ali je za nijansu sporiji od onoga u Hondi, Mazdi, Fordu ili BMW-u. Bilo bi dobro da je šesti stupanj još dulje izračunat, jer ovaj automobil je “izuzetno naporno” voziti sporije od 180 km/h. Kia pro_cee`d je toliko bolji od prethodnog modela da je zaslužio novo ime, jer su mu sa starim nazivom dometi limitirani kada je rejting imidža u pitanju. Izmislite još neku “manu po želji”, čisto da popunimo ovaj pasus, i da me ne bi optužili da sam postao zaljubljenik u korejske automobile, jer ja jako cijenim sve vrhunski izrađene automobile pa makar dolazili i s Marsa. Šteta što Kia ne nudi neki snažniji dizelaš, recimo 2.0 CRDI za pro_cee`d. Otežana dalje preprodaja ne treba vas udaljiti od kupnje Kije, ali na meni je da vas na to upozorim. Hyundai ima bolji imidž.

N1

Cijena: od 128.590 kuna

DIMENZIJE : SPECIFIKACIJE
Dužina 4.310 mm
Širina 1.780 mm
Visina 1.430 mm
Međuosovinski razmak 2.650 mm
Prtljažnik 380/1.380 l
Masa od 1.117kg

MOTOR SPECIFIKACIJE
Obujam 1.582 ccm
Snaga 136 KS pri 4.000 o./min
Obrtni momenat 260 Nm od 1.500 do 3000 o/min

PERFORMANSE SPECIFIKACIJE
Ubrzanje od 0 do 100 km/h 10,9 s
Maksimalna brzina 197 km/h
Potrošnja (tvornički podatak) 4,1 l/100 km
Potrošnja na testu 6,0 l/100 km
EuroNCAP crash test 5 zvjezdica

OCJENE (od 1 do 5)

Dizajn 5,0
Sigurnost 4,5
Motor i mjenjač 4,5
Performanse 4,0
Potrošnja 4,5
Cijena i jamstvo 4,5
Udobnost 4,5
Ponašanje na cesti 4,0
Kvaliteta i pouzdanost 4,0
Ponuda prostora 3,5
Prosječna ocjena 4,0

———-
Opći dojam 4,0
Paleta motora 4,0
Mogućnost dalje prodaje 2,5