Renault Clio dobro često je viđen automobil na hrvatskim cestama, a sada nam je stigla i njegova nova generacija. Clio se proizvodi od 1990. godine, a da je uspješan i u drugim zemljama pokazuje brojka od 16 milijuna prodanih primjeraka, a bio je proglašavan i Europskim automobilom godine. Stoga, očekivanja su velika.
Clio sada stiže u novom izdanju koje ilustrira Renaultovu strategiju Nouvelle Vague, odnosno novi val. Francuzi kažu da se novi model s razlogom može zvati pravim “automobilom za život”.
Prednja maska novog Clia je potpuno obnovljena s novim svjetlosnim potpisom, koji će u budućnosti zasjati na svim modelima marke. Nova LED svjetla oblikovana su po uzoru na Renaultov logotip. Drugim riječima, okomita LED dnevna svjetla oblikom naznačuju obris polovice Renaultova logotipa. Tanka LED prednja svjetla ugrađena su u sve verzije Clia, a automatski prilagođavaju intenzitet dugih i kratkih svjetala.
Stražnji je kraj također prerađen i automobil se čini širim. Ovisno o inačici, donji dio stražnjeg kraja obojen je mat crnom bojom, sjajno crnom bojom i mat sivom bojom Schiste. Jednako tako, ispušne cijevi mogu biti vidljive ili skrivene difuzorom.
Nova je generacija dostupna u sedam boja: bijela Glacier, crna Star, siva Schiste, plava Iron, crvena Flamme, narančasta Valencia i siva Rafale. Rafale je ujedno nova troslojna boja koja izdaleka djeluje obično, a izbliza svjetlucavo.
Bez obzira na stilske promjene u unutrašnjosti, Clio je zadržao proporcije prethodnika: dugačak je 4053 mm, širok 1988 mm i visok 1439 mm.
Poboljšan je i putnički prostor, a nove presvlake i novi materijali dolaze iz bioloških izvora. Novi je Clio prvi Renaultov model koji u velikoj mjeri upotrebljava modalna vlakna TENCEL. Poznata po iznimnoj mekoći, ta su vlakna dobivena iz obnovljivog izvora, prirodnog drva koje potječe iz europskih šuma kojima se gospodari na održiv način i koje rastu bez upotrebe kemijskih gnojiva ili umjetnog navodnjavanja te apsorbiraju velike količine ugljičnog dioksida.
Osim toga, u Cliju nisu upotrijebljeni kožnati materijali. Naime, površine putničkog prostora obložene su prevučenom zrnatom tkaninom proizvedenom od kombinacije vlakana iz bioloških izvora i poliesterskih vlakana.
Na kokpitu novog Clija nalazi se ekran osjetljiv na dodir veličine, ovisno o inačici, 7 ili 10 inča. Renault tvrdi da ekran pruža krajnje intuitivno iskustvo te se s pravom može smatrati “automobilom za život i uživanje”. Novi Clio opremnljen je i sustavom za bežično povezivanje putem sustava Android Auto i Apple CarPlay.
Uz glavni ekran, tu je i vozačev digitalni ekran, također veličine 7, odnosno 10 inča. Kad smo kod tehnologije, spomenimo i da je tu dvadeset sustava za pomoć u vožnji koji vožnju čine jednostavnijom i sigurnijom. Dodajmo i da je automobil spreman i sam zakočiti ukoliko naleti na prepreku. Zahvaljujući tim sustavima Clio je jedan od najsigurnijih automobila u klasi.
No po pitanju prtljažnika, Clio je definitivno najbolji u klasi, odnosno nudi čak 391 litru prostora, dok u hibridnoj verziji nudi 301 litru.
Uz hibridnu verziju, u ponudi su i drugi motori. Prvi Clio se nudio samo kao benzinac, a sredinom 2000-ih su primat lagano preuzeli dizelaši, dok je njihov broj počeo padati s dolaskom 2020.
Novi Clio nudi niz različitih pogona, uključujući hibridni motor E-Tech Full Hybrid od 145 KS, koji tvrdi da 80 posto gradske vožnje može odraditi na bateriju. Na raspolaganju su još i benzinski, dizelski i benzinsko-plinski motor s razinama snage od 65, 90 i 100 KS koji zaokružuju ovu sveobuhvatnu ponudu.
Cijena novog Clija kreće od 16.790 eura za najslabiju benzinsku verziju, dok najsnažniji hibrid starta od 25.890 eura.
N1 pratite putem aplikacija za Android | iPhone/iPad i mreža Twitter | Facebook | Instagram | TikTok.