Iz HAK-a testirali zimske gume: Evo koje vrijedi uzeti, a koje izbjegavati

Auto 24. ruj 202420:22 1 komentar
zimske gume
Pixabay/Iluatracija

HAK i partneri su ovoga puta zahtjevnim testovima podvrgnuli čak 28 različitih kompleta zimskih guma u dva segmenta - 12 u manjoj dimenziji 205/55 R16 i 16 u većoj dimenziji 215/55 R17.

Tri brenda se istaknula

Kako dolaze hladniji dani, a toplije vrijeme odlazi, mnogi vozači počinju razmišljati o zamjeni ljetnih guma zimskima. Svake godine ponavlja se ista dilema – koje gume odabrati kako bismo bili sigurni na cesti, a pritom osigurali dugotrajnost i ekonomičnost? Kako bi olakšali taj izbor, HAK i njegovi partneri testirali su 28 različitih kompleta zimskih guma kako bi vozačima pomogli donijeti najbolju odluku.

U najnovijem testu, HAK i partneri su podvrgnuli zahtjevnim ispitivanjima gume iz dva popularna segmenta – 205/55 R16, koje često nalazimo na kompaktnim gradskim vozilima, i 215/55 R17, koje su uobičajene na manjim SUV-ovima. Testirane su vozne i sigurnosne karakteristike, udobnost, ekonomičnost te ekološki aspekti održivosti, prenosi Večernji list.

U segmentu 205/55 R16, tri modela guma su posebno istaknuta i dobila ocjenu “vrlo preporučljivo”: Continental, Goodyear i Michelin.

Ove gume pokazale su se iznimno ujednačenima na svim podlogama, s visokim rezultatima sigurnosti, posebno Continental koji je postavio standarde po pitanju sigurnosti na mokrim i zimskim cestama.

Michelin je istaknut zbog svoje ekološke izvrsnosti i dugovječnosti, dok je Goodyear zauzeo solidnu poziciju između njih.

No, nisu svi modeli prošli bez kritika. Hankook, Dunlop, Nokian i Falken pokazali su slabije rezultate na pojedinim podlogama, što je dovelo do niže ocjene u pogledu sigurnosti.

Također, gume poput Zeetexa i GT Radiala otkrile su sigurnosne nedostatke, dok se model Winrun, zbog vrlo loših performansi na mokrim cestama, ne preporučuje.

U većem segmentu 215/55 R17, ponovo su se izdvojili vrhunski proizvođači, ali uz male izmjene. Goodyear je zadržao svoju izvrsnost, dok su Dunlop i Vredestein zamijenili Continental i Michelin.

Modeli Triangle i Davanit nisu se pokazali sigurnima na mokroj podlozi, dok se Kenda nije preporučila zbog svoje prevelike težine, iako je ostvarila solidan rezultat u pogledu trajnosti.

N1 pratite putem aplikacija za Android | iPhone/iPad i mreža Twitter | Facebook | Instagram | TikTok.

Kakvo je tvoje mišljenje o ovome?

Pridruži se raspravi ili pročitaj komentare