Ovo su automobili kojima najviše pada cijena, ali i oni koji sjajno drže vrijednost

Auto 16. stu 202312:35 0 komentara
Jurica Galoic/PIXSELL / Ilustracija

Zbog posljedice pandemije koronavirusa, koja je zaustavila proizvodne procese u automobilskoj industriji, rabljeni automobili danas bolje drže svoju vrijednost nego što je to bio slučaj 2019. godine.

Prije pandemije, prosječan automobil izgubio bi oko 50 posto svoje vrijednosti u pet godina. Danas prosječna petogodišnja amortizacija iznosi 38,8 posto, a električna vozila su najgora skupina – gube otprilike polovicu svoje vrijednosti, pokazuje istraživanje.

iSeeCars je analizirao preko 1,1 milijun vozila prodanih od studenog 2022. do listopada 2023. kako bi odredio koliko im pada vrijednost u roku od pet godina.

“Dobra vijest za vlasnike automobila je da svi rabljeni automobili drže svoju vrijednost bolje nego prije pet godina. No, ne zadržavaju svi rabljeni automobili jednako vrijednost”, rekao je Karl Brauer, izvršni analitičar pri iSeeCars.

Dok je prosječna petogodišnja amortizacija za sva vozila 38,8 posto, električna vozila su lošija za više od 10 postotnih bodova i iznose 49,1 posto. SUV-ovi također gube više vrijednosti od prosječnih vozila i to 41,2 posto.

Automobili koji najbolje drže vrijednost

Ovih 25 automobila drže vrijednost daleko bolje od prosjeka. Najbolje rangirani je Porsche 911 koji gubi samo 9,3 posto svoje vrijednosti nakon pet godina, što ukazuje na nevjerojatno veliku potražnju za ovim sportskim automobilom na tržištu rabljenih vozila.

Patrik Macek/PIXSELL

Tri druga Porschea, zajedno sa šest Toyota, četiri Subarua i tri Chervoleta, odražavaju potražnju potrošača za sportskim automobilima, ali malim SUV vozilima i ekonomičnim automobilima.

Također, porast cijena rabljenih automobila u posljednjih nekoliko godina natjerao je mnoge kupce na manje modele niže cijene.

25 automobila koji najbolje drže vrijedsnot prema studiji iSeeCars
Rang Model Prosječni pad vrijednosti kroz 5 godina Procijenjeni pad vrijednosti u USD
1 Porsche 911 (coupe) 9.30% $18,094
2 Porsche 718 Cayman 17.60% $13,372
3 Toyota Tacoma 20.40% $8,359
4 Jeep Wrangler/Wrangler Unlimited 20.80% $8,951
5 Honda Civic (sedan/hatchback) 21.50% $5,817
6 Subaru BRZ 23.40% $8,114
7 Chevrolet Camaro 24.20% $10,161
8 Toyota C-HR 24.40% $6,692
9 Subaru Crosstrek 24.50% $7,214
10 Toyota Corolla 24.50% $5,800
11 Ford Mustang 24.50% $10,035
12 Porsche 718 Boxster 25.10% $20,216
13 Toyota Tundra 25.30% $12,588
14 Kia Rio 5-Door 25.80% $5,006
15 Porsche 911 (convertible) 26.00% $42,227
16 Honda HR-V 26.20% $7,318
17 Subaru Impreza 26.20% $6,927
18 Kia Rio 26.30% $4,959
19 Chevrolet Spark 26.60% $4,784
20 Toyota RAV4 27.20% $8,858
21 Hyundai Accent 27.40% $5,353
22 Toyota 4Runner 27.40% $13,147
23 Chevrolet Corvette 27.50% $22,712
24 Nissan Kicks 27.50% $6,560
25 Subaru Impreza 27.80% $7,158
Ukupan prosjek 38.80% $17,221

“Vidjeli smo nagli porast potražnje za zabavnim automobilima tijekom pandemije, a potražnja za njima i dalje je velika”, rekao je Brauer.

Vozila koja najlošije drže vrijednost

Luksuzni automobili uvijek gube na cijeni brže od uobičajenih modela, a najnoviji podaci potvrđuju da skuplji automobili gube u prosjeku 48,1 posto na vrijednosti nakon pet godina, dok je prosjek industrije 38,8 posto. Među vozilima koja najgore drže vrijednost su luksuzne limuzine i SUV-ovi.

25 automobila koji najgore drže vrijednost prema studiji iSeeCars
Rank Model Prosječni pad vrijednosti kroz 5 godina Procijenjeni pad vrijednosti u USD
1 Maserati Quattroporte 64.50% $90,588
2 BMW 7 Series 61.80% $72,444
3 Maserati Ghibli 61.30% $58,623
4 BMW 5 Series (hybrid) 58.80% $37,975
5 Cadillac Escalade ESV 58.50% $63,885
6 BMW X5 58.20% $44,828
7 INFINITI QX80 58.10% $47,399
8 Maserati Levante 57.80% $55,858
9 Jaguar XF 57.60% $39,720
10 Audi A7 57.20% $48,917
11 Audi Q7 56.80% $41,731
12 Cadillac Escalade 56.50% $59,093
13 Audi A6 56.30% $38,252
14 Volvo S90 55.80% $35,365
15 Nissan Armada 55.70% $36,875
16 Mercedes-Benz S-Class 55.70% $70,563
17 Lincoln Navigator L 55.50% $57,224
18 Mercedes-Benz GLS 55.50% $54,523
19 Tesla Model S 55.50% $60,145
20 BMW 5 Series 55.30% $39,856
21 BMW X5 54.70% $39,992
22 Lincoln Navigator 54.70% $53,582
23 BMW X5 M 54.00% $66,277
24 Land Rover Range Rover 53.90% $68,874
25 Cadillac XT5 53.90% $31,737
Ukupan prosjek 38.80% $17,221

“Kupci koji žele zadržati svoja vozila na dulje vrijeme ne bi trebali biti previše zabrinuti zbog ovih stopa amortizacije, ali ako svakih nekoliko godina mijenjate novo vozilo, a ta vozila su luksuzne limuzine ili luksuzni SUV-ovi, gubite mnogo novca”, rekao je Brauer.

Pad vrijednosti električnih vozila

Električna vozila još uvijek su relativno nova na tržištu, što ograničava mogućnost praćenja njihove 5-godišnje amortizacije. Ali električna vozila koja su na tržištu već pet godina izgubila su više vrijednosti od prosjeka. Kao jedan od razloga navode se i poticaji koji snižavaju početnu cijenu tih automobila, ali i zabrinutost oko troškova zamjene baterija.

S druge strane, hibridna vozila, koja su također novija tehnologija, smanjila su pad vrijednosti za 20 posto u posljednje 4 godine, spustivši se s 56,7 posto u 2019. na 37,4 posto. Kombinacija viših cijena goriva i većeg poznavanja tehnologije proširila je tržište i povećala potražnju za hibridnim vozilima. Tako da ima nade i za električne automobile.

“Toyotina duga povijest s hibridnim modelima uspostavila je snažnu bazu kupaca, a Honda i Hyundai također stvaraju hibridne sljedbenike”, tvrdi Brauer.

“Više cijene novih i rabljenih automobila tu su i dalje. Sve dok se ograničena proizvodnja novih automobila modelskih godina od 2020. do 2022. u potpunosti ne preseli na tržište rabljenih automobila, nedostajat će vozila koja bi zadovoljila potražnju. To znači bolju vrijednost za vlasnike automobila, ali i više cijene za kupce u doglednoj budućnosti”, zaključuje Brauer.

N1 pratite putem aplikacija za Android | iPhone/iPad i mreža Twitter | Facebook | Instagram | TikTok.

Kakvo je tvoje mišljenje o ovome?

Budi prvi koji će ostaviti komentar!