Veličina je važna kod izbora goriva: Ovo su najčešći benzinci na našim cestama

Auto 23. svi 202316:11 1 komentar
Patrik Macek/PIXSELL

Hrvatski vozači se vode ekonomskom logikom pri izboru automobila, stoga je na našim cestama najviše registriranih dizelaša.

Logika kaže da dizel manje troši. Iako tu treba uzetu u obzir razne faktore (poput nabavne cijene, servisa, cijene goriva i slično) prije negoli se složimo s ovom logikom, činjenica je da automobil pogonjen dizelom troši u velikoj većini slučajeva troši manje goriva.

Iako statistika kaže da prosječan hrvatski vozač osobnim automobilom prelazi nešto manje od 12.000 kilometara godišnje, on i dalje u većini slučajeva bira dizelaša.

Da je tomu tako govore podaci koje nam je ustupio Centar za vozila Hrvatske (CVH), a koji kažu da je u Hrvatskoj krajem 2022. bilo registrirano 1.836.016 osobnih automobila. Od toga je njih 1.027.379, ili 55,96 posto, pokretano dizelom, dok na benzin ide njih 716.031 (39 posto), na benzin i plin njih 60.349 (3,29 posto), na hibridni pogon njih 27.057, na struju 4.929 (0,27 posto), dok je manje od 1.000 automobila pokretano samo na plin ili prirodni plin.

Ako pak gledamo po županijama, benzinci su popularni jedino u Primorsko-goranskoj županiji gdje je nešto više od 3.000 registriranih benzinaca nego dizelaša. U mnogim drugim županijama je gotovo 100 posto više automobila na dizel nego onih na benzin.

Kao što smo ranije pisali, najčešći automobil na hrvatskim cestama je Volkswagen Golf, i to u velikoj većini slučajeva Golf dizel je 88 posto registriranih Golfova u Hrvatskoj pogonjeno dizelom. Situacija je još drastičnija kod VW Passata jer 95 posto njih na našim cestama vozi na dizel.

Osim što je Golf najčešći model, Volkswagen je odnio i titulu najčešće marke u Hrvata s 304.473 registrirana vozila, odnosno 16,58 posto od ukupnog broja automobila. Nakon njih slijedi Renault (10,25 posto), Opel (9,91 posto), Peugeot (6,025 posto) i Škoda (5,72 posto).

Koje benzince voze Hrvati?

Zanimljivo je da se upravo Golf, kao najčešći automobil na našim cestama, na ljestvici najčešćih benzinaca nalazi tek na osmom mjestu s 14.794 automobila. No tko je na prvom mjestu?

Tu je titulu odnio Renault Clio jer na hrvatskim cestama vozi 42.495 komada pokretanih na benzin. Clio je u samom vrhu i kad je u pitanju ukupna ljestvica najčešćih automobila gdje je zauze visoko treće mjesto. Uspjeh Clia ne treba čuditi kada znamo da je na tržištu već punih 33 godine, a trenutno “živi” svoju petu generaciju.

Za razliku od Golfa, kada je Clio u pitanju Hrvati većinom biraju benzince jer se 60 posto kupaca odlučilo na benzinsku varijantu.

Renault

Slična je situacija i s Opel Astrom, koja se nalazi na drugom mjestu najčešćih benzinaca s 41.719 registriranih automobila, a to znači da se nešto više od pola vlasnika Astre odlučilo za benzinski motor.

Opel

Nakon Astre, na trećem mjestu nalazi se još jedan Opel, i to Corsa koja broji 39.904 benzinaca. Corsa je na tržištu od 1982. godine, a sada se na tržištu prodaje njezina šesta generacija koja je često znala biti pri vrhu liste najprodavanijih automobila u Hrvatskoj.

Opel

Na četvrtom mjestu našao se jedan Talijan kojeg više ne možete kupiti na hrvatskom tržištu, barem ne kao novi model. Riječ je modelu Fiat Punto koji ima 32.459 komada pogonjenih benzinom. Punto je tijekom 1990-ih i 2000-ih bio jedan od najpopularniji gradskih automobila u Hrvatskoj koji je osvajao svojom cijenom i praktičnošću. Manji Punto je kasnije dobio i velikog brata koji se prodavao pod imenom Grande Punto i također je bio česta pojava na našim cestama.

Fiat

Na petom mjestu se našao jedan Volkswagen – Polo. Polo broji 24.653 benzinaca u Hrvatskoj, što znači da se otprilike polovice vlasnika odlučuje na benzinski model, a druga polovica na dizelski. Riječ je o “starosjediocu” koji je na tržištu od 1975. godine koji se sada prodaje u šestoj generaciji – i to samo s benzinskim motorima.

Volkswagen
Rang Marka Model Broj vozila
1 RENAULT CLIO 42495
2 OPEL ASTRA 41719
3 OPEL CORSA 39904
4 FIAT PUNTO 32459
5 VOLKSWAGEN POLO 24653
6 ŠKODA FABIA 20487
7 RENAULT TWINGO 16214
8 VOLKSWAGEN GOLF 14794
9 PEUGEOT 206 14507
10 TOYOTA YARIS 14198
11 CITROEN C3 13654
12 FORD FIESTA 13338
13 FORD FOCUS 12203
14 RENAULT MEGANE 11492

Među 14 najčešćih benzinskih modela (a čiji broj prelazi preko 10.000 primjeraka) nije izražena toliko dominacija njemačkih proizvođača, kao što je slučaj s dizelašima. Ovdje se, osim Europljana, našao i jedan Japanac – Toyota Yaris.

Na ovoj listi se uglavnom nalaze manji i gradski modeli automobila, a još jedna stvar po čemu se razlikuje od liste najčešćih dizelskih modela je ta da ovdje nema premium marki, niti većih modela poput limuzina. Zanimljivo je kako je jedna od takvih premium limuzina, BMW serije 3, koji je na glasu kao vozački orijentirani automobil, broji puno više dizelskih varijanti nego benzinskih. Od 31.305 BMW-ovih “trojki”, njih čak 26.440 (85 posto) pokreće dizelsko gorivo.

Kada je riječ o izrazitim benzincima, moramo spomenuti kako Renault Twingo prednjači jer više od 90 posto “twingača” čine benzinci. Razlog je što se dizelska verzija ranije proizvodila u malim količinama, a sada je dobila zamjenu u vidu električnog modela. Dodajmo i kako se Hrvati većinom odlučuju na benzinsku varijantu prilikom kupovine Toyote Yaris (74 posto svih registriranih modela su benzinci) i Peugeota 206 (67 posto).

N1 pratite putem aplikacija za Android | iPhone/iPad i mreža Twitter | Facebook | Instagram | TikTok.

Kakvo je tvoje mišljenje o ovome?

Pridruži se raspravi ili pročitaj komentare