Pravi troškovi nisu ispod haube: Donosimo popis skrivenih dijelova automobila čiji popravak košta pravo bogatstvo

Auto 24. stu 202311:16 0 komentara
Dalibor Urukalovic/Pixsell / Ilustracija

Za kupnju automobila potrebno je odvojiti poveću svotu novca, ali pritom je važno imati na umu i da će vas koštati i njegovo održavanje. Neki dijelovi automobila mogu donijeti iznenađujuće skupe probleme.

Brojni vozači teško mogu platiti popravke kada ih ti problemi iznenade, a moderni automobili puni su raznih dijelova i opcija čiji popravak može koštati čitavo bogatstvo.

Koji su najskuplji dijelovi automobila za popravak?

Moderni automobili imaju brojne značajke koje ih čine udobnijima i naprednijima. Stoga su vozači okruženi sjajnim ekranima osjetljivim na dodir, vanjskim kamerama i raznim sustavima za pomoć u vožnji.

Ove komplicirane značajke mogu biti vrlo zgodne i zanimljive, ali postaju noćna mora kada ne rade ispravno. Stoga je carVertical napravio listu najskupljih značajki automobila za popravak, a koje isključuju motor i mjenjač.

1. Zračni ovjes

Dugi niz godina zračni ovjesi uglavnom su se koristili u trkaćim i velikim luksuznim automobilima, nudeći dodatnu udobnost i mogućnosti podešavanja odstojanja od tla u svim situacijama. Danas su mnogi SUV-ovi, karavani i limuzine srednje klase opremljeni njima.

Pixabay

Problem je u tome što su zračni ovjesi puno kompliciraniji i manje pouzdani od običnih, te zahtijevaju zabrtvljene zračne vodove, zračni kompresor, posebne opruge i razne senzore. Propuštanje zraka, neispravni senzori i oštećene zračne opruge među najčešćim su problemima s ovim sustavima ovjesa, a koji često uzrokuju četveroznamenkasti trošak popravka.

2. Aluminijska šasija

Aluminij je puno lakši i ima bolji omjer čvrstoće i težine od čelika, stoga je odličan za sportske i luksuzne automobile. Ovaj je metal također otporan na koroziju, rješavajući uobičajeni problem hrđe na podvozju, lukovima kotača i oko prozora.

REUTERS/File Photo

Najveći problem s aluminijem su visoki troškovi obrade i popravka. Savijanje, zavarivanje i priprema aluminijskih dijelova automobila za lakiranje zahtijevaju veliko znanje i skup alat. Većina autolimara nije kvalificirana za rad s aluminijem, a oni koji to rade često naplaćuju pozamašne svote novca.

Dakle, ako planirate kupiti vozilo s aluminijskom karoserijom, imajte na umu da će popravci te karoserije biti skupi.

3. EKO sustavi

Smanjenje štetnih emisija je ključno, ali nije jednostavno. Proizvodnja i popravak ekoloških sustava u modernim automobilima su skupi. Ovo je nekoliko glavnih automobilskih sustava koji učinkovito smanjuju štetne plinove, ali njihov popravak može biti skup:

Katalizator: Svi moderni automobili imaju katalizator. Oni značajno smanjuju štetne emisije filtriranjem nusproizvoda u ispušnim plinovima i njihovim spaljivanjem.

EGR sustav (recirkulacija ispušnih plinova): Sadrži ventil koji otvara put ispušnim plinovima do usisne grane, dopuštajući mu da opetovano sagorijeva ispušne plinove i tako smanjuje ukupne emisije.

AdBlue sustav: Mnogi moderni dizel motori imaju AdBlue sustave koji ubrizgavaju mješavinu uree i demineralizirane vode u ispušni sustav. Tekućina se miješa s ispušnim plinovima, pretvarajući štetne dušikove okside (NOx) u dušik, vodu i ugljični dioksid.

Pixabay

Popravci ovih sustava mogu biti prilično skupi iz različitih razloga. Na primjer, katalizator sadrži plemenite metale, kao što su platina, paladij i rodij, stoga popravci često koštaju tisuće eura.

EGR ventili se s vremenom začepe. Ponekad dobro čišćenje riješi problem, ali zamjena ventila često je jedini način da se riješi problem. Konačno, sustav AdBlue doista smanjuje štetne emisije, ali mnogi njegovi dijelovi i senzori mogu se zamijeniti samo zajedno s cijelim spremnikom, što vas košta oko više od tisuću eura.

4. LED svjetla

U usporedbi s halogenim i ksenonskim svjetlima, LED rasvjeta se čini najučinkovitijom opcijom. Ona je energetski učinkovita i vrlo fleksibilna pri stvaranju različitih dizajna svjetala.

Pixabay

LED rasvjeta se stoga smatra vrhunskom opcijom za automobile iako su ta svjetla zapečaćena i skupa za proizvodnju. Stoga je zamjena cijele jedinice obično jedino rješenje kada nešto ne radi. Na primjer, potpuno nova LED prednja svjetla za 5 godina star Audi A6 koštaju oko 2.000 eura, a LED stražnja svjetla oko 700 eura po komadu.

5. Hibridni i električni sustavi

Hibridna i električna vozila postaju sve popularnija zbog gotovo nulte emisije štetnih plinova, pouzdanosti, udobnosti i ekonomičnosti.

Porsche

Nažalost, litij-ionske baterije u električnim vozilima i hibridima traju oko 10-15 godina, stoga mogu biti velika ušteda samo ako su baterije u dobrom stanju. Inače biste mogli potrošiti tisuće eura na zamjenu nove baterije.

6. Sustavi pomoći vozaču

Sustav držanja vozila u jednoj prometnoj traci (Lane Assist), prepoznavanja znakova, vanjske kamere, prilagodljivi tempomat i druge značajke pomoći vozaču nalaze se u svim vrstama novih vozila, pružajući značajnu pomoć i udobnost vozačima.

Pixabay

Iako su ti sustavi općenito pouzdani, ponekad senzori, upravljačke jedinice ili softver zakažu, što zahtijeva opsežno rješavanje problema i stručnost.

7. Luksuzni materijali u interijeru

Mnogi ljudi rado plaćaju dodatno za sjedala od prave kože, kokpit presvučen ručno šivanom kožom i polirano drvo umjesto plastičnih ukrasa. Ovi dodaci definitivno daju šarm unutrašnjosti automobila, ali zahtijevaju i posebnu pažnju.

Pixabay

Polirane i kožne površine sklone su ogrebotinama i pukotinama, stoga se preporučuju posebni proizvodi za njegu. A kada se bilo koja od ovih površina ošteti, zamjenski dijelovi često koštaju nekoliko puta više od jeftinijih plastičnih dijelova.

8. Krovni prozori i kabrio mehanizmi

Mehanizmi krovnog prozora, popularnog šibera, i preklopnog krova vrlo su komplicirani i zahtijevaju puno vremena i preciznosti. Imaju više slabih točaka, stvaraju trenje, a mehanizam može prestati raditi zbog zarobljene vode, prašine i prljavštine koji mogu uzrokovati koroziju i blokirati mehanizam.

Pixabay

Ako je problem u elektromotoru, njegova zamjena možda neće koštati mnogo, no problemi s mehanizmom su češći.

Na primjer, da biste pristupili mehanizmu krovnog otvora u automobilu, morate ukloniti plastične obloge oko krova i vjerojatno ukloniti mehanizam. Ti su zadaci obično prekomplicirani da biste ih sami obavili, a vrlo su skupi kada ih odnesete profesionalcu.

Jeftinije često ispadne skuplje

Na kraju je važno imati na umu kako mnogi vozači pokušavaju smanjiti troškove korištenja vozila tražeći jeftiniji benzin, dijelove i osiguranje, no često takav odnos prema automobilu može na kraju skupo koštati.

Moderna tehnologija poskupljuje održavanje općenito. Čak i manji popravci na modernom vozilu zahtijevaju računalnu dijagnostiku, znanje stručnjaka i posebne alate. Usporedbe radi, Audi A8 iz 1999. imao je oko 10 upravljačkih jedinica, dok ih novi A8 ima preko 100.

Stoga je važno imati realna očekivanja mogućih troškova popravka prilikom odabira automobila kako ne bi patio vaš novčanik, piše carVertical.

N1 pratite putem aplikacija za Android | iPhone/iPad i mreža Twitter | Facebook | Instagram | TikTok

Kakvo je tvoje mišljenje o ovome?

Budi prvi koji će ostaviti komentar!