Prije sedam godina smanjili su ograničenje brzine do 30 km/h: Ovo su posljedice

Auto 26. tra 202321:29 0 komentara
Pixabay

Nesreće na ulicama američkog Seattlea uzrokovale su manje ozljeda nakon što je grad smanjio ograničenja brzine, pokazuje nova studija Insurance Institute for Highway Safety (IIHS).

“Kada govorimo o pristupu sigurnog sustava, uvijek naglašavamo da nitko ne bi trebao umrijeti zbog pogreške”, rekao je predsjednik IIHS-a David Harkey.

U središtu Seattlea, snižavanje ograničenja brzine smanjilo je vjerojatnost da će nesreća uključivati ozljede za petinu na glavnim cestama. Izvan središta grada, gdje su se nova ograničenja manje dosljedno provodila i objavljivala, došlo je do manjeg smanjenja ozljeda.

Ranija studija IIHS-a pokazala je da je smanjenje ograničenja brzine u Bostonu dovelo do manje prebrze vožnje, ali nije se istraživalo utjecaj na stope nesreća ili ozljeda. Nova studija Seattleovog programa jedna je od prvih koja ispituje učinak nižih brzina na stope ozljeda u velikom, naseljenom američkom gradu.

Kobne nesreće u gradu

“Svi pomisle na autoceste kada govorimo o ograničenjima brzine, ali smanjenje brzine na gradskim prometnicama i stambenim ulicama jednako je važno”, rekao je Harkey.

“Širom zemlje, gotovo trećina smrtnih slučajeva u nesrećama dogodila se na gradskim prometnicama 2020. godine”, dodao je.

Veće brzine povećavaju vjerojatnost sudara jer skraćuju vrijeme koje vozač mora reagirati i povećavaju udaljenost potrebnu za zaustavljanje vozila. Veće brzine također povećavaju energiju uključenu u sudar, povećavajući izglede za ozljede.

Od studenog 2016. Seattle je spustio zadana ograničenja brzine s 30 mph na 25 mph (s 48 na 40 km/h) na svojim glavnim cestama i s 25 mph na 20 mph (s 40 na 32 km/h) na manjim ulicama.

Pixabay

Kako bi vozače upoznali s promjenom, grad je proveo kampanju informiranja javnosti i postavio prometne znakove koji označavaju nova gradska ograničenja na glavnim cestama u grad, izlaze s autocesta i trajektne terminale.

Usporedba s drugima

IIHS je pretpostavio da će najveći učinak biti smanjenje ozljeda u sudaru. Istraživači su promatrali udio nesreća koje su uključivale smrtonosne, ozbiljne ili evidentne ozljede, uspoređujući stope ozljeda prije i poslije s tri grada u saveznoj državi Washington u kojima nije bilo poznatih promjena ograničenja brzine tijekom razdoblja istraživanja.

U sva četiri grada velika većina nesreća dogodila se na magistralnim prometnicama. U Seattleu je udio nesreća s ozlijeđenim osobama pao na takvim cestama u tri godine nakon smanjenja ograničenja brzine, dok se udio nesreća s ozlijeđenim osobama povećao u ostalim gradovima.

Uzimajući u obzir vremenske uvjete, uvjete osvjetljenja i druge čimbenike, smanjenje ograničenja brzine u Seattleu povezano je sa statistički značajnim padom od 17 posto u izgledima za ozljede u sudaru u centru grada i manjim padom od 7 posto izvan središta grada.

Nakon razdoblja obuhvaćenog ovom studijom, 2020., Seattle je spustio ograničenja brzine na većini preostalih magistralnih cesta na 25 mph. “Ovi rezultati upućuju na to da gradovi mogu izvući značajne koristi smanjenjem ograničenja brzine”, rekao je viši inženjer transporta IIHS-a i glavni autor studije, Wen Hu.

N1 pratite putem aplikacija za Android | iPhone/iPad i društvenih mreža Twitter Facebook | Instagram.

Kakvo je tvoje mišljenje o ovome?

Budi prvi koji će ostaviti komentar!