Kako govoriti da vas ljudi slušaju?

Lifestyle 15. tra 201615:51 > 16:04
Morguefile

Gotovo svatko u svojem radnom vijeku mora održati javni govor. Bilo da je riječ o poslovnom sastanku, uvjeravanju pri prodaji ili čak političkom govoru, ključno je ugrabiti, ali i zadržati pažnju onih kojima se obraćate.

Kako govoriti da vas ljudi slušaju? Dugogodišnja stručnjakinja za poslovnu komunikaciju Lindsey Knerl podijelila je 7 najbitnijih koraka uz koje ćete publiku uvjeriti da obraća pozornost i uistinu sluša.

Uzmite u obzir publiku kojoj se obraćate

Prije nego što krenete govoriti pred ljudima morate uzeti u obzir tko su ti ljudi. Ako je riječ o formalnom događanju za kojeg je napravljen i Facebook event tamo ćete moći vidjeti koji ljudi dolaze na govor. Kad dobijete uvid u tip ljudi kojima ćete se obraćati, razmislite što oni žele ćuti. Uzmite vremena, i pronađite najbolji način da im kažete ono što žele čuti, a da pritom prenesete sav potreban sadržaj.

Što ako ne možete doznati tko dolazi na predavanje? U tom slučaju pri početku govora pokušajte saznati nešto o ljudima postavljanjem jednostavnih pitanja.

Nemojte zavijati poput djeteta

Roditelji često govore svojoj djeci “sad si već velik/a, nemoj cmizdriti.” To znači da trebate prestati tepati i zavijati. Ovo je primjenjivo i u javnom govoru. Usporite, dišite dok pričate, kontrolirajte visinu tona i brzinu govora, i pazite na jasan izgovor.

Budite samouvjereni

Ako želite pozornost drugih, morate pokazati samopouzdanje. Plašljiva i sramežljiva osoba ne može lako dobiti potrebnu pažnju. Držite se uspravno, pričajte jasno i glasno.

Držite se uspravno i samouvjereno

Bilo da govor držite stojeći ili sjedeći postoji najbolji način da privučete pažnju publike. Rukama povremeno gestikulirajte kako biste pojedine riječi naglasili – pogledajte kako to rade voditelji i novinari u medijima. Ovako se možete učiniti višim, što pomaže pri stvaranju autoriteta. Mnogi stručnjaci tvrde da im je držanje pomoglo pri uspjehu jer ih je “podiglo” par centimetara.

Prepoznajte koji su vaši strahovi, i o njima promislite prije govora kako bi ih se riješili. Normalno je biti nervozan i preplašen, ali postoje određene strategije koje vam mogu pomoći, primjerice preuveličavanje simptoma, i zamišljanje najboljeg mogućeg ishoda.

Ostanite sigurni u sebe – čak i ako se pogubite

Ako pri govoru izgubite tok, ako nespretno mumljate i ne možete se vratiti na pu, možda je vrijeme za dobro isplaniranu šalu. Ljudi koji se znaju šaliti na svoj račun mogu brzo pridobiti natrag pažnju publike.

Ma što se dogodilo, izbjegavajte isprike. Ostanite sigurni u sebe i svoju poruku – u suprotnom će publika brzo izgubiti interes i smatrati da nemate autoritet na temu.

Ako netko od slušatelja počne tvrditi da govorite krive stvari, pozovite ih na diskusiju u prikladno vrijeme, umjesto da kažete “žao mi je što tako mislite”.

Kontakt očima je ključan

Očni kontakt s publikom je ključan jer nitko ne želi da ih se ignorira. Ako primijetite da vas netko ne gleda tu osobu gledajte u uči dok ne povratite njihovu pažnju. Nemoguće je gledati svakoga u oči, stoga kasnije izaberite osobu koja je zainteresirana i afirmativna i držite se nje. Ako je publika generalno nezainteresirana, približite im se nekoliko koraka. Ponekad ih samo trebate podsjetiti da ste tu, i da je vaš govor jedino na što bi trebali usmjeriti pažnju.

Održite njihovu pažnju interesantnim govorom

Ljudi prirodno prebacuju pažnju s jedne stvari na drugu svakih nekoliko minuta. Kako bi održali koncentraciju publike, mijenjajte svoj pristup ss vremena na vrijeme. Ubacite priču s kojom se slušatelj može povezati, okoristite se humorom, ili predstavite građu na nov način.

Bilo da morate svoje ideje prezentirati potencijalnom klijentu, bilo da želite motivirati svoje osoblje, ili trebate petnaestogodišnjacima prenijeti ključne upute, ovi će vam trikovi pomoći da vaša publika bude angažirana, fokusirana i spremna na upijanje podataka koje izgovarate, piše Stratego.

N1 pratite putem aplikacija za Android | iPhone/iPad | Windows| i društvenih mreža Twitter | Facebook.