Zadatak iz matematike izazvao kaos na mrežama: Oglasio se i profesor s uglednog sveučilišta

Lifestyle 15. sij 202413:39 0 komentara
Viktor Cap / Alamy / Profimedia / ilustracije

Na društvenoj mreži X osvanuo je zadatak za koji već na prvi pogled svi misle da znaju rešenje, bez mnogo razmišljanja.

No, pokazalo se da se mnogi korisnici nisu mogli usuglasiti oko točnog odgovora. Jednima je rezultat 1, drugima 4, a nekima 1/2.

“Možda smo učili neku drugu matematiku…”, samo je jedan od komentara.

“Na Balkanskom Twitteru je rat zbog ovog matematičkog zadatka. Ne možete zamisliti strast i emocije Balkanaca u vezi s ovim. Kako biste ga vi riješili?”, navodi se u jednoj objavi koja je prenesena, a koja je privukla pažnju i matematičara Edwarda Frenkela, profesora s Berkeleyja.

On je na samom početku rekao da je zadatak nejasan.

“Dvosmislen je. Bez zagrada nije jasno kojim redoslijedom se vrši dijeljenje i množenje. Ako je prvo dijeljenje (36 podijeljeno s 3) pa množenje s (8-6), onda je brojnik 24, pa je ukupan rezultat 4. Ako prvo množenje (3 puta (8-6)), onda je odgovor 1. Bez zagrada, postavlja se pitanje što je procedura koja se podrazumijeva. Nije mi jasno. Uobičajeno, dijeljenje i množenje se smatraju operacijama “na jednakim temeljima” i zato ih u nedostatku zagrada treba izvoditi s lijeva na desno, tako da je ukupan odgovor 4. ALI… To je samo jedna mogućnost. Pošto nema točke (ili “x”) između 3 i (8-6), moglo bi se reći da ovo množenju daje veći prioritet, tako da je odgovor 1″, napisao je Frenkel, a prenosi Nova.rs.

Ipak, izgleda da na kraju – nema “pobjednika”.

“Nadam se da je iz gore navedenog jasno da se ovo pitanje ne odnosi na bit, već na pravila notacije. U matematici uvijek nastojimo koristiti notaciju na najjasniji mogući način, kako bismo izbjegli dvosmislenost. Ova formula nije napisana na dobar način jer zahtijeva da se vratite na neka pravila koja se podrazumijevaju. Ali čija su to pravila? Zamišljam školskog učitelja koji govori učenicima koja su to pravila, a zatim testira jesu li učenici zapamtili ta pravila. Ovo NIJE pravi način podučavanja matematike, po mom mišljenju. Jednostavnim stavljanjem zagrada na prava mjesta izbjegava se dvosmislenost i onda se problem može lako riješiti izvođenjem zahtjevanog proračuna“, zaključuje.

N1 pratite putem aplikacija za Android | iPhone/iPad i mreža Twitter | Facebook | Instagram | TikTok.

Kakvo je tvoje mišljenje o ovome?

Budi prvi koji će ostaviti komentar!