Slučajno otkrili lijek protiv ćelavosti?

Znanost 24. pro 201409:47 > 09:52
Morgue File

Slučajno medicinsko otkriće moglo bi otvoriti put ka izliječenju od ćelavosti, piše Daily Mail.

Metoda je otkrivena sasvim slučajno, u glavnom španjolskom Nacionalnom istraživačkom centru za istraživanje raka smještenom u Madridu, a mogla bi omogućiti regeneraciju kose bez transplatacije.

Španjolska znanstvenica Mirna Perez-Moreno, koja se bavi istraživanjem bolesti raka, ispitivala je anti-upalne lijekove na miševima, no ostala je potpuno iznenađena kada je shvatila da ti lijekovi uzrokuju rast njihova krzna.

PROČITAJTE JOŠ

Otkrila je da su uzrok tome makrofagi, odnosno, vrsta leukocitnih stanica čovjekova tijela.

Doktorica smatra da su makrofagi aktivirali stanice koje su odgovorne za rast kose, a to bi moglo poticati rast kose i kod ljudi, čime bi se izbjegla transpolantacija koja ponekad košta i do 8.000 dolara.

“Zbog ovog istraživanja sada znamo da mikrofagi imaju ključnu ulogu na susjedne stanice”, navodi se u istraživanju koje je objavljeno u časopisu PLOS Biology.

Autorica smatra da će ova otkrića utjecati i na znanstvene pristupe u istraživanju regeneracije tkiva, starenja i raka. Iako je istraživanje provedeno na miševima, znanstvenici smaraju da će ovo otkriće bitno utjecati na razvoj lijeka protiv ćelavosti kod ljudi.