Zašto nas pametni televizor želi 'prisluškivati'?

Znanost 09. velj 201510:00 > 10:02
Freeimages

Svjetski tehnološki mediji ovih su se dana narogušili na Samsung i njegove pametne televizore kojima se može upravljati glasom. No, da bi to bilo moguće, uređaj nas mora neprestano “slušati”, a prema uvjetima korištenja, čini se da se informacije koje “čuje” pohranjuju i šalju vanjskim servisima.

“Znači li to da sustav “sluša” apsolutno sve što govorimo? Bilježi? Analizira? Na koje smo ono uvjete korištenja pristali”, piše Netokracija.

Nije ovo prvi slučaj uređaja i servisa koji nas “slušaju” – Facebook je prošle godine otkrio da može prepoznati koji zabavni sadržaj njihovi korisnici gledaju i slušaju, kako bi to mogao podijeliti s našim prijateljima (ako želimo), a možda i s oglašivačima. Amazon je predstavio Echo, povezane zvučnike s glasovnim asistentom, koji može za nas obavljati i kupovinu, ako mu to kažemo. Googleove naočale aktiviramo riječima OK Glass, Google Now aktiviramo s OK Google, Appleovu Siri možemo dozvati s Hey Siri… No, sve to još nije toliko zabrinulo korisnike, koliko je Samsungov pametni televizor, i to zbog uvjeta korištenja u kojima stoji:

PROČITAJTE JOŠ

“Možete kontrolirati svoj SmartTV i koristiti mnoge opcije uz pomoć glasovnih naredbi. Ako omogućite prepoznavanje glasa, možete upravljati pametnim televizorom koristeći samo glas. Kako bismo vam omogućili prepoznavanje glasa, neke od glasovnih naredbi mogu biti prenesene (uključujući i informacije o uređaju) vanjskim servisima koji pretvaraju glas u tekst. (…) Dodatno, Samsung smije prikupljati i vaš uređaj smije bilježiti glasovne naredbe i povezani tekst kako bismo omogućili i poboljšali opcije upravljanja glasom. Imajte na umu da ako izgovorene riječi uključuju osobne ili druge osjetljive informacije, one će se nalaziti među zabilježenim podatcima i također će se prenijeti vanjskim sustavima kroz prepoznavanje glasa”.

Mnoge korisnike ovakvi uvjeti korištenja iznimno zabrinjavaju jer je iz njih teško iščitati koje se to informacije mogu podijeliti s tvrtkom čiji smo proizvod kupili, a i s nekim vanjskim servisima – i kojima. Naravno, u većini se slučaja ove opcije mogu deaktivirati, ali time se gubi onaj set primamljivih usluga zbog kojih smo možda uređaj i kupili, a čini se da se i dalje skupljaju pojedine informacije u svrhu poboljšanja usluge.
Samsungov odgovor

Samsung se oglasio rekavši kako vrlo ozbiljno shvaćaju korisničku privatnost te da je prepoznavanje glasa opcija koju korisnik može aktivirati ili deaktivirati, a uvijek se može odspojiti s WiFi-ja:

    Ako se zadrži opcija prepoznavanja glasa, glasovni podatci sadrže se samo od naredbi za TV ili rečenica za pretraživanje. Korisnici mogu lako prepoznati je li opcija aktivirana, jer se na ekranu tada prikazuje ikona mikrofona.

Što se tiče otkrivanja podataka vanjskim servisima, Samsung naglašava da se u takvim slučajevima glasovne informacije šalju serveru, koji pretražuje traženi sadržaj i vraća ga TV-u, piše Netokracija.