Astronomi otkrili neobičan objekt u svemiru, dali su mu posebno ime

Znanost 15. velj 202416:15 0 komentara
MIGUEL CLARO / Sciencephoto / Profimedia

Svemir je prepun objekata neobičnih oblika koji golicaju ljudsku maštu. Jedan takav, koji je nedavno otkrila skupina znanstvenika predvođenih astronomom Ciprianom T. Bergheom iz Mornaričke zvjezdarnice Sjedinjenih Država, podsjetio ih je nacionalno urugvajsko jelo, sendvič s puno mesa, pa je zato ovaj objekt dobio ime Dracula's Chivito. Chivito je naziv za taj tip sendviča pa je i novootkriveni svemirski objekt nazvan Drakulin sendvič.

Radi se o protoplanetnom disku koji se formira u području oko zvijezda okružen debelim slojem prašine i plina.

Ime koje su odabrali nije slučajno. Bočni pogled na disk zapravo podsjeća na hamburger ili sendvič i podsjetio je znanstvenike na objekt sličnog oblika otkriven u našoj galaksiji 1985. godine kojeg su nazvali Gomezov hamburger, po znanstveniku Arthuru Gomezu. Ovaj disk je kasnije identificiran 2008. godine kao mlada zvijezda koja je od nas udaljena oko 900 svjetlosnih godina.

Prema prvim mjerenjima, Drakulin sendvič je nešto dalje od nas od Gomezova hamburgera jer je njegova udaljenost procijenjena na oko 978 svjetlosnih godina, piše Science Alert.

Prema astronomima ova dva “sendviča” mogli bi predstavljati novu klasu novorođenih zvijezda o kojima znamo vrlo malo. To je zato što ni Drakulin sendvič ni Gomezov hamburger nisu u tipičnom okruženju za mlade zvijezde poznatom kao zvjezdane jaslice.

To su područja bogata materijom iz kojeg nastaju nove zvijezde i obično sadrže nekoliko mladih zvijezda istovremeno. Za oba “sendviča”, međutim, zvijezde kao da lebde u relativno praznom prostoru, a nema mnogo dokaza kako su se tamo rodile.

Ovo otkriće predstavlja novu priliku za proučavanje procesa formiranja zvijezda, ali također sugerira da su izolirane mlade zvijezde možda češće nego što se mislilo. Ali još uvijek postoje mnoga pitanja o tome kako su završili tu gdje jesu, posve sami, u tami svemira.

N1 pratite putem aplikacija za Android | iPhone/iPad i mreža Twitter | Facebook | Instagram | TikTok.