Neobično svjetlo okružuje Sunčev sustav i nitko ga ne zna objasniti

Znanost 09. pro 202209:39 0 komentara
Sciencephoto / Profimedia

Svemirski teleskop Hubble uočio je "višak" svjelosti u prostoru oko Sunčevog sustava. Ne radi se o snažnom svjetlu, već o magličastom sjaju koji se ne može pripisati emisiji svjetlosti nebeskih objekata.

Nijedna zvijezda ni galaksija koje okružuju naš Sunčev sustav, ne mogu objasniti ono što su astronomi sad nazvali “magličastom svjetlošću”.

Nakon analize oko 200.000 fotografija koje je snimio Hubble i nakon tisuća izmjera u projektu Skysurf, međunarodni znanstvenici sigurni su da je svjetlost stvarna. No, ne mogu je do kraja objasniti. Postoje neke teorije, ali nijedna još nije potvrđena.

Najvjerojatnije objašnjenje

Kao najvjerojatnije objašnjenje spominje se međuzvjezdana prašina koju još nismo posve otkrili. Radi se o sitnim česticama prašine i leda koje za sobom ostavljaju kometi koji putuju s mračnih rubova Sunčevog sustava prema unutrašnjosti, a održavaju Sunčevu svjetlost o stvaraju raspršeni sjaj.

VEZANA VIJEST

Znanstvenici smatraju da se ne radi o svjetlu koje je detektirala svemirska sonda New Horizons na području oko Plutona.

“Ako su naše analize točne, postoji još jedan oblik prašine između nas i područja na kojima je New Horizons radio mjerenja. To upućuje na ekstra svjetlost koja dopire s mjesta izvan Sunčevog sustava. Mislimo da se radi o lokalnom fenomenu koji se nalazi nedaleko od Sunčevog sustava. Možda se radi o nekom novom elementu”, rekao je astronom Tim Carleton sa Sveučilišta Arizona.

Neobjašnjivi višak

Brojni sjajni objekti koji plutaju svemirom – planeti, zvijezde, galaksije, čak plinovi i prašina, a to su uglavnom stvari koje privlače pažnju. No, nije uvijek lako otkriti izvor svjetlosti.

VEZANA VIJEST

Nekad se otkrije i nešto neočekivano, poput povezanosti svjetla s vodikom na rubu Sunčevog sustava. To je otkrila sonda New Horizons i radi se o neobičnom sjaju, piše Science Alert.

Višak svjetla, koje znanstvenici ne mogu objasniti, odgovara otprilike sjaju koje emitira 10 krijesnica. Možda se ne čini kao puno, ali oni ističu da to samo dokazuje da nam nešto promiče. A radi se o nečemu važnom jer može utjecati na generalno shvaćanje Sunčevog sustava.