VIDEO Animacija koja vas neće ostaviti ravnodušnima: Evo kako raste razina mora

Znanost 21. lip 202311:21 1 komentar
Jade Prevost-Manuel / Alamy / Alamy / Profimedia

NASA je objavila animaciju koja će rijetko koga ostaviti ravnodušnim, a koja pokazuje koliko je razina mora porasla u tri desetljeća koliko ih njezini sateliti prate.

Podatke objavljene prošli tjedan u animaciju je pretvorio Andrew J. Christensen koji radi za NASA-u. Globalne promjene u morima snimali su sateliti u periodu između 1993. i 2022. godine.

U tih 30 godina razina mora porasla je za više od devet centimetara. To možda ne zvuči puno, ali kada se te promjene vizualiziraju kao voda koja zapljuskuje prozor nalik brodu, perspektiva se mijenja.

Utjecaj štetnih emisija i izgaranja fosilnih goriva najviše se osjeća na obalama diljem svijeta gdje su brojna naselja poplavljena. Očekuje se da će još milijuni biti pogođeni porastom mora zbog kojeg će obale nestati ako se emisije drastično ne smanje.

Premda je atmosfera dugo bila Zemljin pokrivač, planet je sada vruć zbog emisija ugljičnog dioksida, a oceani i mora su absorbirali nevjerojatnih 90 posto topline koju smo proizveli, prenosi Science Alert.

Nekoliko gornjih metara oceana skladišti topline koliko i cjelokupna Zemljina atmosfera. Kako se voda zagrijava, ona se širi i podiže razinu mora. Razinu dodatno podiže i ubrzano otapanje ledenih ploča.

Klimatolog Zachary Labe sa Sveučilišta Princeton podijelio je animaciju na Twitteru.

N1 pratite putem aplikacija za Android | iPhone/iPad i mreža Twitter | Facebook | Instagram | TikTok.

Pridruži se raspravi ili pročitaj komentare