"Većina medija vodi se motom 'zabavi i zaglupljuj ljude'"

Regija 09. lis 201511:16 > 11:18
N1 (ilustracija)

Mediji u Srbiji gotovo su potpuno nezainteresirani za događajanja i u regiji i u svijetu i predstavljaju pravu sliku društva u kojem postoje, ocijenili su sudionici medijskog panela na Dunavskom biznis forumu u Novom Sadu.

Izvršni producent Televizije N1 Igor Božić ocijenio je na panelu “Mediji i njihov utjecaj na izgradnju svijesti o značaju povezivanja ljudi, ideja i tržišta”, da su mediji ogledalo društva u kojem rade. “Mediji su ogledalo društva u kojem rade i ako je društvo orijentirano samo na sebe, onda ni mediji ne izvještavaju o susjedstvu. Kao društvo smo apsolutno nezainteresirani za bilo šta što se ne događa kod nas”, rekao je Božić.

Prema njegovim riječima, objektivnu sliku i “neobojenu informaciju” o događajima na prostoru bivše Jugoslavije moguće je dati jedino kroz regionalno izvještavanje, o čemu svjedoče primjeri poput nedavnog zatvaranja granica između Srbije i Hrvatske.

“Na taj način razbijate stereotipe o tome da se novinarstvom moguće baviti samo iz ugla nacija iz koje izvještavate. Objektivna slika događaja je moguća jedino na taj način”, rekao je Božić.

Glavni urednik Novinske agencije Beta Ivan Cvejić ocijenio je da uređivačke politike većine medija karakterizira “klaustrofobičnost”.

“Informacije o susjednim zemljama gotovo uvijek su negativne, obojene u crno, a ponajviše ima onih informacija koje omalovažavaju građane susjednih zemalja. Mediji u Srbiji ne izvještavaju ni o veoma važnim svjetskim temama, već o sitnim koškanjima među domaćim političarima”, rekao je Cvejić.

Smatra da je za medijski prostor u Srbiji karakteristično “prepisivačko novinarstvo” i dodao da je krađa medijskih sadržaja masovna i nije samo specijalitet ovog prostora.

Izvršni direktor Internews Kosova Faik Ispahiu rekao je da su mediji ti koji trebaju raditi na normalizaciji odnosa u regiji, ali oni to uglavnom ne rade.

“Mediji nažalost vrlo često ne promoviraju javni interes, već političke i korporacijske interese malih grupa ljudi”, kazao je Ispahiu.

Regionalno izvještavanje vodi nadilaženju predrasuda i sukoba

Dodao je da veliki problem predstavlja i činjenica da većina najutjecajnijih televizija u Srbiji ne želi emitirati sadržaje kosovskih nezavisnih produkcija.

Komunikolog Besim Spahić iz Sarajeva oštro je kritizirao medije i rekao da se većina njih danas ponaša po principu “zabavi i zaglupljuj ljude”.

Bivši glavni urednik Televizije Dunav iz Budimpešte Gabor Bodiš oštro je kritizirao premijera Mađarske Viktora Orbana zbog cenzure koju sprovodi nad medijima.

Generalni direktor Radiotelevizije Vojvodine Srđan Mihajlović rekao je da je ta medijska kuća vrlo zainetersirana za suradnju s javnim servisima u Dunavskoj regiji i ocijenio da se potencijalni konflikti na taj način najbolje preveniraju.

Glavna urednica dnevnog lista Magyar Szo Marta Varju založila se za suradnju između manjinskih medija u Dunavskoj regiji.

Dunavski biznis forum su organizirali Univerzitet u Novom Sadu, Informativni centar za poslovnu standardizaciju i certifikaciju (BSC) i Medija invent, uz podršku Skupštine i Vlade Vojvodine.