Kopilot je namjestio autopilot da se zabije u planinu?

Svijet 26. ožu 201512:56 > 22:38
EPA/Rolf Ennenbernd

Francuski tužitelj Brice Robin rekao je na izvanrednoj press konferenciji da je rušenje aviona bilo namjerno. "Kopilot Andreas Lubitz je posljednjih deset minuta sam bio u kabini. Sigurno je bio živ jer se čuje kako normalno diše. Nije rekao ni riječi. Drugi pilot ga je iza vrata molio da ga pusti unutra. Nekoliko puta je i zaplakao".

Tužitelj Robin je tu tvrdnju iznio pozivajući se na audio snimku iz kokpita. Andreas Lubitz imao je 28 godina. I on i pilotbili su Nijemci.

U zadnjim sekundama na snimci čuju se vriskovi putnika. “Mislimo da su tek tada shvatili što se događa”, objasnio je. Na kraju leta čuje se alarm koji upozorava na blizinu tla.

Tužitelj je dodao da nema indikacija da se radi o terorističkom činu.

Lubitz je Nijemac i imao je 28-godina, a rodom je iz Montabuara.

Razlozi zašto je srušio avion istražiteljima nisu poznati.

Piloti su vikali jedan na drugoga

Još 18 minuta prije tragedije piloti su normalno razgovarali. Kapetan je obavijestio putnike da ubrzo slijeću u Dusseldorf. Nakon toga je zamolio kopilota da preuzme komande.

Nekoliko minuta nakon toga, pred pilotskom kabinom došlo je do nasilne borbe dok se kapetan pokušavao vratiti unutra, otkrili su istražitelji koji su proučavali crnu kutiju iz Airbusa. Kopilot je zabarikadirao vrata od kabine, a kapetan je pokušavao ući unutra. Piloti su vikali jedan na drugoga na njemačkom jeziku.

Kapetan je pokušao razbiti vrata

“Čovjek izvana prvo je lagano kucao na vrata, ali nije bilo odgovora. Zatim je vrata udario snažnije, opet bez odgovora,” izjavio je istražitelj za New York Times dodavši kako zvukovi upućuju na to da je kapetan pokušavao razbiti vrata kako bi se vratio u pilotsku kabinu.

Četiri stručnjaka Interpola priključili su se francuskim detektivima pokušavajući rasvjetliti što se događalo u posljednih 18 minuta leta. Istražitelj je izjavio kako je do tog trenutka komunikacija između pilota bila je rutinska i opuštena.

– Zašto je to napravio, ne znam. Samo znam da je napravio – rekao je francuski tužitelj i potvrdio da je već zatražio njemačke vlasti da mu daju sve informacije o mladom pilotu.

Podsjetimo, New York Times prvi je objavio kako snimci zvukova iz pilotske kabine njemačkog aviona pokazuju da je jedan od pilota napustio pilotsku kabinu i da se u nju nije mogao vratiti. Istražitelj je izjavio kako je do tog trenutka komunikacija između pilota bila rutinska.

“Čovjek izvan kabine prvo je lagano kucao na vrata, ali nije bilo odgovora. Zatim je vrata udario snažnije ali bez odgovora”, izjavio je istražitelj dodavši kako zvukovi upućuju na to da je pilot pokušavao razvaliti vrata kako bi se vratio u pilotsku kabinu.

Kopilot od 2013. u kompaniji

Kopilot aviona bio je zaposlen u toj kompaniji od rujna 2013. godine i imao iza sebe 630 sati letačkog iskustva, rekla je glasnogovornica “Lufthanse”.

Kopilot se školovao u Bremenu, u letačkoj školi “Lufthanse”, koja je “majka-firma” kompanije “Germanwings”, navela je glasnogovornica.

Kapetan leta imao je više od 6. 000 sati letenja, navode njemački mediji u izvještajima o avionu koji se srušio u južnoj Francuskoj.

Akcija izvlačenja tijela nastavljena jutros

Reporter N1 televizije Antonio Zavada, koji se nalazi u Seyne Les Alpes, gradiću nekoliko kilometara udaljenom od mjesta na kom se u utorak srušio Airbus sa 150 ljudi, kaže da se jutros nastavilo s akcijom spašavanja. Inače, članovi porodica žrtava stigli su u taj grad. Njih su dočekali timovi psihologa kako bi im pomogli prebroditi ove strašne trenutke.

Namjestio autopilot da se zabije u planinu

Prema posljednjim podacima Lubitz je promijenio postavke autopilota, koji je bio namješten na visinu od 11,5 kilometara i ‘krstarenje’, na najnižu moguću visinu od 30 metara.

“Između 09:30:52 i 09:30:55 može se vidjeti da je na autopilotu ručno promijenjena postavka s 38.000 stopa na 100 stopa, i devet sekundi kasnije zrakoplov je počeo spuštanje, vjerojatno s postavkom ‘slobodno poniranje’ na autopilotu – izjavio je direktor on-line servisa za praćenje letova FlightRadar24, Fredrik Lindahl. Svoja saznanja švedska je tvrtka podijelila s istražiteljima koji su sada uvjereni u Lubitzovu namjeru da sruši avion te će se fokusirati na njegove motive”, javlja Reuters.