Guardian prva svjetska medijska kuća koja je zabranila reklame naftnih kompanija

Svijet 29. sij 202020:29 > 20:38
ADRIAN DENNIS / AFP

Britanski dnevnik Guardian objavio je da više neće objavljivati reklame naftnih kompanija, postavši tako prva medijska organizacija na svijetu koja je zabranila primanje novaca od kompanija koja koriste fosilna goriva.

Ova odluka, koju su donijeli u namjeri da daju maksimalan doprinos smanjenju emisije ugljičnog dioksida i povećaju svijest o klimatskoj krizi, objavljena je u srijedu i stupa na snagu odmah.

Zabrana se odnosi na sve kompanije koje su primarno vezane uz fosilna goriva, a među njima su neki od najvećih zagađivača na svijetu.

“Odluku smo donijeli na temelju višegodišnjeg napora mnogih osoba u toj industriji da se spriječi svaka značajna klimatska akcija raznih vlada diljem svijeta”, napisali su direktori Anna Bateson i Hamish Nicklin u zajedničkoj objavi.

VEZANE VIJESTI

Napisali su i da je njihov odgovor na globalno zagrijavanje “najvažniji izazov našeg vremena” te su naglasili dosadašnje Guardianove izvještaje u kojima se raskrinkava lobiranje energetskih kompanija koje su direktno štetno utjecale na okoliš.

Aktivisti za zaštitu okoliša već dulje vrijeme upozoravaju da energetske kompanije koriste vrlo skupe reklame kako bi se prikazale u boljem svjetlu, u kojima ističu zapravo mala ulaganja u obnovljive izvore energije dok istovremeno najvećim dijelom zarađuju od fosilnih goriva.

Također, pozvali su i druge medijske kuće da odbiju oglašavanje takvih kompanija, no dosad je samo malen broj malih redakcija prihvatio inicjativu.

Od prošle godine Guardian je uveo novu terminologiju, koristeći izraze poput “klimatska kriza” i “globalno zagrijavanje” umjesto “klimatske promjene” i “globalno zatopljenje”.

Grupa Guardian Media 40% prihoda dobiva od reklama te je to još uvijek glavni izvor financiranja novinara Guardiana i Observera diljem svijeta.

Bateson i Nicklin su istaknuli da će im ova odluka kratkoročno sigurno otežati poslovanje, te da očekuju financijski udarac, no vjeruju da je dugoročno bolja opcija izgraditi savjestan kolektiv te se nadaju da će postati financijski održiv.

Jedna od najpoznatijih nevladinih organizacija za zaštitu okoliša na svijetu, Greenpeace, pozdravio je ovu odluku te je nazvao hrabrim i prijelomnim trenutkom.

N1 pratite putem aplikacija za Android | iPhone/iPad | Windows| i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram.