Tegljači nastoje odvući nasukani brod u Sueskom kanalu, prometni zastoj i dalje

Svijet 25. ožu 202109:16 0 komentara
brod, kontejner, sueski kanal
AUTHORITY/Handout via REUTERS

Napori da se ukloni 400-metarski kontejnerski brod koji je zapriječio promet duž Sueskog kanala nastavljaju se tijekom plime u četvrtak, s pet tegljača koji pokušavaju odvući brod u dublje vode.

Brod Ever Given nasukao se dijagonalno na obje obale kanala u utorak ujutro nakon što je izgubio sposobnost upravljanja zbog jakog vjetra i olujne prašine, navodi se u priopćenju Sueskog kanala (SCA).

Sada blokira promet u oba smjera kroz jedan od najprometnijih svjetskih kanala za otpremu robe, ulja, žitarica i drugih proizvoda koji povezuju Aziju i Europu.

Tvrtka za pomorske usluge GAC tijekom noći je objavila poruku klijentima u kojoj se kaže da se napori za oslobađanje broda pomoću tegljača nastavljaju, ali da vjetar i veličina plovila “ometaju operaciju”.

Direktor tvrtke Boskalis koja sudjeluje u oslobađanju broda Peter Berdowski kazao je kako je prerano reći koliko će dugo posao trajati.

“Ne možemo isključiti da će trebati nekoliko tjedana”, rekao je Berdowski.

“On je poput ogromnog nasukanog kita. Njegova enormna težina leži na pijesku. Morat ćemo možda kombinirati tegljače, uklanjanje pijeska i smanjivanje težine samog broda uklanjanjem kontejnera, nafte i vode s broda”.

Softver za praćenje brodova prikazuje pet tegljača koji okružuju Ever Given i još tri prema njemu. Brodski GPS signal pokazuje samo manje promjene u položaju tijekom zadnja 24 sata.

Nekoliko desetaka brodova, uključujući ostale velike brodove-kontejnere, tankere koji prevoze naftu i plin i brodove za rasuti teret koji prevoze žito nalaze se na oba kraja kanala u jednom od najgorih pomorskih zastoja koji nije viđen godinama.

Sueskim kanalom dugim 163 kilometara svakodnevno prolazi otprilike 30 posto svjetskog prometa kontejnerskih brodova i oko 12 posto ukupne svjetske globalne trgovine sve robe.

Brodarski stručnjaci rekli su da će, ne bude li se blokada mogla riješiti za 24-48 sati, neke brodarske tvrtke biti prisiljene preusmjeriti svoje brodove oko južnog vrha Afrike, što bi produljilo put za oko tjedan dana.

Kakvo je tvoje mišljenje o ovome?

Budi prvi koji će ostaviti komentar!