'HOK tuži Uber na nagovor nekolicine iz Radio taxi Zagreba'

Vijesti 01. velj 201713:29 > 13:41
Ilustracija

Hrvatska obrtnička komora (HOK) je u ime hrvatskih taksi prijevoznika, obrtnika-članova HOK-a, podnijela Trgovačkom sudu u Zagrebu tužbu protiv Ubera Croatia d.o.o. zbog, kako tvrde, poticanja na nelegalni prijevoz putnika. Uber odgovorio: "Nismo primili tužbu. U Hrvatskoj smo u godinu dana zaposlili više od tisuću ljudi".

Hrvatska obrtnička komora u tužbi zahtijeva da Trgovački sud zabrani zavaravajuće i nedopušteno oglašavanje njihovih usluga. Prenosimo njihovo priopćenje u cijelosti:

Naime, Uber Croatia d.o.o. oglašava nelegalni prijevoz putnika osobnim automobilom, što je u stvari autotaksi prijevoz, ali bez licence i dozvole, čime potiče nelojalnu konkurenciju legalnim taksistima.

“Odlučili smo podnijeti tužbu jer se uporno krši zakon i smanjuje mogućnost svima onima koji posluju legalno da ostvaruju materijalnu dobit za sebe i svoje obitelji. Svaka konkurencija je dobra, ali Hrvatska obrtnička komora neće stati iza onih koji ne poštuju zakone. Također, ukazujemo Vladi da tvrtka Uber Croatia svjesno potiče druge na stvaranje nelojalne konkurencije”, rekao je Dragutin Ranogajec, predsjednik Hrvatske obrtničke komore.

Član Sekcije taksi prijevoznika HOK-a i predsjednik Taksi udruženja Dubrovnik Božo Miletić zahvalio je Hrvatskoj obrtničkoj komori koja je stala iza obrtnika i poduzetnika koji obavljaju taksi prijevoz.

“Prema Zakonu o prijevozu u cestovnom prometu, za sve one koji obavljaju taksi prijevoz moraju vrijediti isti uvjeti poslovanja. Stoga apeliramo na Ministarstvo mora, prometa i infrastrukture da i ono pokrene postupak protiv onih koji potiču na kršenje zakona”, napomenuo je Miletić.

Taksisti upozoravaju na to da Uber sustavno, od samog početka dolaska na hrvatsko tržište, krši niz zakona te predstavlja nelojalnu konkurenciju obrtnicima i trgovačkim društvima koja obavljaju taksi prijevoz. Osim što zaobilazi niz zakonskih propisa koji reguliraju taksi djelatnost, Uber ignorira i financijske obveze koje bi kao pružatelj taksi usluga morao platiti, a tek je nedavno fiskalizirao svoje poslovanje. Na taj način Uber svoje načelno jeftinije usluge temelji na neplaćanju davanja državi koje su dužni plaćati obrtnici i trgovačka društva, koji su stavljeni u neravnopravan tržišni položaj. Bez obzira što se registracija djelatnosti poslovanja tvrtke Uber stalno mijenja, riječ je o sudjelovanju u pružanju usluge autotaksi prijevoza (javnog), koji je strogo reguliran zakonom.

Taksisti su dužni ispunjavati sve zakonske uvjete za obavljanje autotaksi djelatnosti, a svjedoci su svakodnevnog kršenja zakonske regulative koja uređuje područje pružanja taksi usluge od strane vozača koji uslugu taksi prijevoza pružaju temeljem Uber aplikacije. Samo pravna osoba ili obrtnik mogu uz posjedovanje licencije obavljati djelatnost javnog cestovnog prijevoza putnika. Stoga fizičke osobe – građani koji nemaju svoju tvrtku ili obrt i koji osim toga nemaju licenciju, ne mogu obavljati djelatnost javnog cestovnog prijevoza putnika. Ukoliko se fizičke osobe-građani ipak odluče obavljati djelatnost javnog cestovnog prijevoza putnika bez registracije i licencije, tada krše Zakon o zabrani i sprječavanju obavljanja neregistrirane djelatnosti i njihov rad je protuzakonit kao i izdani računi za njihove usluge. Kada Uber daje usluge neregistriranim fizičkim osobama-građanima koji prevoze putnike u javnom cestovnom prijevozu tada isti sudjeluje i potiče obavljanje neregistrirane djelatnosti u Republici Hrvatskoj.

Prema trenutno važećim hrvatskim zakonima, autotaksi prijevoz se obavlja na temelju dozvole, koju izdaje nadležno tijelo jedinice lokalne samouprave, odnosno Grada Zagreba, pravnoj ili fizičkoj osobi koja ispunjava sljedeće uvjete:
– ima važeću licenciju za obavljanje autotaksi prijevoza
– ima položen ispit, odnosno zaposlenog vozača s položenim ispitom
– jedinice lokalne samouprave utvrđuju cijenu prijevoza, a mogu utvrditi mjerila na temelju kojih će odrediti broj autotaksi prijevoznika i/ili vozila kojima se obavlja autotaksi prijevoz na njihovom području.
– tijekom obavljanja autotaksi prijevoza putnika u vozilu mora biti uključen taksimetar, s vidljivom cijenom obavljenog prijevoza koja mora biti sukladna važećoj tarifi.
– vozač autotaksi vozila mora imati položen ispit o poznavanju osnovnih podataka o kulturnim, gospodarskim, turističkim, prometnim i drugim značajnim objektima i znamenitostima na području na kojem obavlja prijevoz.
– vozači autotaksi vozila i vozači koji obavljaju javni prijevoz putnika vozilima za koja je potrebna vozačka dozvola B kategorije moraju steći početnu kvalifikaciju.

Pojedinci koji obavljaju prijevoz temeljem aplikacije Uber, s druge strane, obavljaju taksi prijevoz bez:
– taksi dozvole
– licencije
– ispita o poznavanju grada
– kvalifikacije za vozača
– bez fiksne cijene usluge prijevoza
– upitna je sigurnost putnika (koliko sati rade vozači, kakve automobile koriste…)

Uber: Nismo primili tužbu

“Čuli smo da je HOK na poticaj manjeg dijela taksista iz Udruženja Radio taxi Zagreb podnio tužbu protiv tvrtke Uber Croatia. Međutim, tu tužbu još nismo primili stoga nam je teško komentirati detaljnije. Ističemo, da tvrtka Uber Croatia pruža usluge marketinga i promidžbe dok Uber platforma povezuje korisnike i vozače. Uber nije trgovačko društvo za pružanje usluga prijevoza, ne zapošljava vozače, ne posjeduje vlastita vozila i surađuje samo s obrtnicima ili pravnim osobama. Uber je dolaskom u Hrvatsku, prije nešto više od godinu dana, stvorio preko 1.000 radnih mjesta u hrvatskim obrtima i tvrtkama. Nadalje, više od 60.000 aktivnih korisnika prepoznalo je prednost korištenja Ubera u svakodnevnom životu te se sve više koriste alternativnim načinima kretanja kroz grad”, priopćili su nam iz Ubera.

N1 pratite putem aplikacija za Android | iPhone/iPad | Windows| i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram.