Tomislav Tolušić, ministar poljoprivrede, na turneji Hrvatskom promovira domaće proizvode označene sa šest znakova, no uz njih pojedini proizvodi nose i europske, pa se potrošači, nerijetko, ne snalaze čitajući ih.
Šest oznaka poljoprivredne agencije imaju za cilj promovirati domaće.
“Mi životinju od koje se dobiva mlijeko i meso s hrvatskih farmi pratimo doslovno od rođenja. Ne bi trebalo biti zabune kod potrošača, samo treba slati jasnu poruku”, kaže Zdravko Barać iz Hrvatske poljoprivredne agencije za Novu TV.
A poruka u obliku oznaka na ambalaži ima na pretek. Uz dobrovoljnih šest poljoprivredne agencije za kruh, mlijeko, brašno, jaja, meso i med, tu je oznaka Hrvatski otočni proizvod koju dodjeljuje Ministarstvo regionalnog razvoja.
Tu su i oznake izvornosti, zemljopisnog podrijetla i zajamčeni specijalitet za zaštićene proizvode u Hrvatskoj. Pa iste takve za one zaštićene na razini Europske unije. Ima i onaj za eko proizvod.
Oznake ne dodjeljuje samo država. Hrvatska gospodarska komora je znakom Hrvatska kvaliteta i Izvorno hrvatsko označila 250 proizvoda.
“Znakovi kvalitete jamče potrošaču da proizvod koji kupuje jamči najviši standard kvalitete, a istodobno omobućava proizvodu lakši proboj do tržišta”, kaže Martina Sokač Saraga iz HGK.
“Potrošači su zbunjeni, na terenu se kupuje na temelju navika, ne zato što se provjeravaju deklaracije i oznake”, kaže Igor Vujović iz udruge Potrošač. A deklaracije i oznake moraju biti čitke i jasno istaknute. I po novome, imati i nutritivnu vrijednost.