Carina zatvorila hotel usred sezone

Vijesti 04. kol 201712:40 > 12:48
Novac za sve

Carinska uprava Ploče usred najvećeg turističkog vala zatvorila je Hotel Pinija u Gradcu pored Makarske, za stotinjak gostiju koji su u njemu trebali biti smješteni, tražio se smještaj od Crne gore do Riminija u Italiji.

Kako je hotel rasprodan do kraja rujna, touroperatori moraju iznalaziti alternativna rješenja smještaja novih stotina gostiju i to u rekordnoj turističkoj sezoni kad slobodnog hotelskog kreveta u Hrvatskoj gotovo i nema. Zbog čega je tijekom udarnog turističkog vikenda, 29. srpnja ove godine, zatvoren gradački Hotel Pinija, u vlasništvu obrta PRIMUS Kraljević, portal Novac za sve pitao je Carinsku upravu Ministarstva financija u kojoj im je objašnjeno da je hotel poslovao nelegalno.

“Kontrolom je utvrđeno da objekt nema rješenje nadležnog tijela kojim mu se odobrava pružanje usluga smještaja slijedom čega je doneseno rješenje kojim se privremeno zabranjuje obavljanje djelatnosti, dok se od nadležnog tijela ne ishodi odobrenje za pružanje usluga smještaja, a najkraće na rok od 30 dana od dana izricanja usmenog rješenja (27.06.2017.), što je propisano odredbama članka 5.st.1.podstavak 4. i članka 9.st.1. podstavka 3. Zakona o zabrani i sprječavanju obavljanja neregistrirane djelatnosti (NN 61/11)”, ističu u Carinskoj upravi.

Carinska uprava: Nije bilo druge nego da pečatimo

Kažu da je 27. srpnja 2017. godine izvršena kontrola provedbe privremene zabrane smještaja gostiju i da je Carinski ured Ploče utvrdio da obrt PRIMUS kraljević nije poštovao privremenu zabranu niti je ishodio odobrenje za pružanje usluge smještaja.

Naglašavaju i da su prije odluke o zatvaranju Hotela Pinija obavili usuglašavanje s nadležnim institucijama i lokalnom samoupravom. “Imajući u vidu sve aspekte (uključivo i sigurnosne), nesporno je zaključeno da se izvršenje rješenja može pravodobno provesti isključivo neposredno prisilom, te je dana 29. srpnja 2017. godine izvršeno pečaćenje objekta, uz prethodnu obavijest turističkim agencijama i vlasniku, cijeneći da je upravo na taj datum cjelovita smjena gostiju”, poručuju iz Carinske uprave Ministarstva financija.

Napominju i da prilikom pečaćenja objekta nije bilo incidentnih situacija jer su “prethodno s agencijama dogovorili termin s obzirom na smjenu gostiju (kao i nedolazak novih gostiju), a da ne bi došlo do nepotrebnog nanošenja štete turistima odnosno korisnicima navedenog smještaja”. U odgovoru na upit kažu i kako su uočili i druge nepravilnosti u radu Hotela Pinija te su o njima obavijestili i druge inspekcijske službe.

Gosti uplatili aranžman za Hrvatsku, a završili u Crnoj Gori i Riminiju

Objašnjenja su zatražena i od vlasnika hotela Marka Kraljevića, ali je njegov odvjetnik Predrag Trutin odbio komentirati slučaj jer su u tijeku pravne radnje i ne želi da se njegove izjave shvate kao pokušaj utjecaja na rad pravosuđa i državnih institucija.

Najveću štetu u ovom slučaju pretrpjeli su gosti i touroperatori, prvenstveno Globtour. Jedan od predstavnika turističkih agencija, koji je želio ostati neimenovan, koji je i upozorio na pečaćenje Hotela Pinija u Gradcu na Makarskoj rivijeri ističe da je šteta nemjerljiva.

“Uvidjevši brutalnost i pogubnost ovakvog poteza, reakcijom i hitnom pomoći svih agencija, hotelijera i touroperatora, pa i najveće naše konkurencije, uspjeli smo u dolasku 29.07. smjestiti ove goste od Riminija u Italiji pa sve do Crne Gore. Možete li zamisliti kakve su reakciju gostiju koji su imali uplaćen aranžman u određenom hotelu, a autobusi ih odvode u druge destinacije i mi ih obavještavamo o promjeni?!”, ogorčen je.

Za idući termin dolaska 5. kolovoza upravo rješavaju smještaj gostiju, ali ovog puta barem imaju malo vremena obavijestiti goste što se dogodilo i zamoliti ih za razumijevanje i isprike, koje oni, opravdano, uglavnom ne prihvaćaju.

S Hotelom Pinija imali su ugovor za cijelu sezonu i prodali su cijeli zakupljeni kapacitet do kraja rujna. Nije im jasno da je hotel, iako nije imao dozvole, kako se naknadno pokazalo, uredno radio od polovine lipnja i da je zatvoren baš u špici sezone.

“Dakako da bi imali puno manje štete i problema da hotel nije uopće otvoren ili ako je već bio otvoren i primao goste pola sezone, da se sačekalo s ovim mjerama do konca sezone. Ističemo generalnu stavku svih ugovora koja regulira ishođenje dokumentacije i glasi: hotel je dužan ishoditi sve potrebne dozvole i odobrenja za rad hotela prema važećim zakonskim propisima RH”, ističe predstavnik turističke agencije i upozorava da ovakav postupak može uništiti i velikog touroperatora zbog štete u publicitetu i odštetama gostiju.

Zašto državne institucije represiju ‘čuvaju’ za vrhunac sezone

“Radi se o tour operatoru koji je među prvima, još u vremenu rata, investirao i dovodio velik broj turista u Hrvatsku, pa i dan danas dovodi više desetaka tisuća gostiju u Hrvatsku. Ovakav postupak možemo okarakterizirati kao totalnu neodgovornost i nerazumijevanje materije o kojoj se odlučuje i koju se štetu tim postupkom nanosi kako tour operatoru tako i samoj državi. Materijalnu štetu ćemo još zbrajati do kraja sezone, a nematerijalna šteta u ugledu i povjerenju gostiju u tour operatora je ogromna i nenadoknadiva”, zaključio je sugovornik.

Zatvaranje Hotela Pinija nije prvi hrvatski slučaj prisilnog zatvaranja nekog hotela usred sezone – pamtimo iz ranijih godina slučajeve zatvaranja u Selcu, Senju, Umagu, Pazinu,… U svim slučajevima bila je riječ o nepodmirenim dugovima prema državi ili neishođenju dozvola za rad. Nije sporno da se obveze moraju izvršavati, ali ni državne institucije ne bi smjele čekati vrhunac turističke sezone za poduzimanje represivnih zakonskih mjera jer, na koncu, najveću štetu podnesu oni koji nisu krivi – gosti i turističke agencije kao i imidž hrvatskog turizma, piše portal Novac za sve.

N1 pratite putem aplikacija za Android | iPhone/iPad | Windows| i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram.