SDP mora platiti 10 mil. kuna za Bandićevu kampanju iz 2009.

Vijesti 06. velj 201807:21 > 07:25
Ilustracija

Prema odluci Visokog trgovačkog suda, SDP će morati podmiriti troškove predizborne kampanje Milana Bandića iz 2009. godine, i to u iznosu od 4,3 milijuna kuna, što se u međuvremenu s kamatama i sudskim troškovima udvostručilo.

 Prema procjeni odvjetnika Vedrana Podlipeca koji je u ime Televizije Sljeme podnio tužbu protiv SDP-a, sada se ukupni iznos koji SDP treba platiti Televiziji Sljeme kreće između 9,5 i 10 milijuna kuna. “SDP je odluku Visokog trgovačkog suda primio 22. siječnja ove godine, što znači da im od toga datuma počinje teći rok od 15 dana u kojem SDP može dobrovoljno podmiriti dug. Ako u tome roku ne plate, presuda postaje pravomoćna i ovršna”, kaže odvjetnik Podlipec napominjući da je njegov klijent Slobodan Ljubičić kao direktor Televizije Sljeme predlagao SDP-u dogovor, odnosno da podmire samo glavnicu, ali u SDP-u za to nisu htjeli čuti, pa je stigla tužba.

 SDP je u prvome stupnju dobio spor, ali je odlučujući po žalbi Visoki trgovački sud presudio na njihovu štetu. Radilo se, naime, o zadnjoj kampanji na lokalnim izborima u kojoj je SDP istaknuo Milana Bandića kao svoga kandidata za gradonačelnika Zagreba. Te izbore Bandić je dobio pobijedivši u drugom krugu nezavisnog Josipa Kregara.

No, vrlo brzo nakon toga došlo je do miješanja karata unutar SDP-a. Bandić je, naime, želio biti i kandidat stranke za predsjednika države, no tadašnji predsjednik SDP-a Zoran Milanović organizirao je unutarstranačke izbore i za predsjedničkog kandidata SDP-a izabran je bio Ivo Josipović. Kako se Bandić s tim nije pomirio, nego je zamrznuo članstvo u SDP-u i kandidirao se za predsjednika kao neovisni kandidat, došlo je do potpunog razlaza između njega i Milanovića i Bandić je bio izbačen iz SDP-a. U međuvremenu se, međutim, rješavalo pitanje troškova za kampanju na lokalnim izborima.

U rujnu 2010. Televizija Sljeme poslala je dopis SDP-u Zagreb kojim je tražila da podmire 4,3 milijuna kuna troška Bandićeve kampanje. U tom iznosu je Televizija Sljeme tražila povrat novca koji je potrošila za zakup medijskog prostora, za plaćanje televizijskih i drugih reklama u drugom krugu Bandićeve kampanje. Kampanju je medijski osmišljavala tvrtka Designsystem Borisa Maleševića koji je bio dugogodišnji suradnik SDP-a. Narudžbu i zakup spotova ona je pak povjerila tvrtki Advans, a na kraju je plaćanje preuzela Televizija Sljeme, piše Jutarnji list.

Televizija Slobodana Ljubičića je ugovorom iz lipnja 2009. godine preuzela podmirivanje dugova za kampanju, a istodobno je potpisan ugovor o cesiji između Designsystema, Televizije Sljeme i zagrebačke organizacije SDP-a kojim se trošak kampanje prebacuje na SDP Zagreb. Ugovor o cesiji potpisala je u ime SDP-a Jelena Pavičić Vukičević, tadašnja tajnica stranačke organizacije. U izjavama koje je davala na sudu navodila je da je potpis stavila po uputama tadašnjeg šefa zagrebačkog SDP-a Milana Bandića.

SDP-ovci su na sudu tvrdili da Pavičić Vukičević nije mogla potpisati takav ugovor jer za to nije imala ovlasti. – Prema Pravilniku iz 2009. godine, jasno je koliko se moglo potrošiti u kampanji, a to je dvostruko od očekivanog broja mandata. Također je prema stranačkim aktima bilo potpuno jasno da su ugovore o cesiji mogli potpisati samo predsjednik SDP-a ili poslovni direktor – kazao nam je Dinko Suton, bivši poslovni tajnik SDP-a.

Zanimljivo je u cijeloj priči da je Milan Bandić Državnom izbornom povjerenstvu u izvještaju naveo da je za cijelu svoju kampanju prikupio 2,7 milijuna kuna, te da čak nije sve to potrošio, nego je u blagajni SDP-a ostalo nešto više od 257 tisuća kuna.

Iz SDP-a se nisu očitovali o ovom pitanju, piše Jutarnji list.