U oglasima trgovci više ne moraju isticati staru cijenu

Vijesti 07. ruj 201810:46 > 10:56
Marko Lukunic/PIXSELL

Vlada je još uoči ljetnih odmora u saborsku proceduru poslala izmjene Zakona o zaštiti potrošača. Većina novina koje donose tehničke su naravi i ne odnose se izravno na prava potrošača u svakodnevnom životu, a najveći je prigovor stručnjaka da je prijedlog izmjena ovaj put prošao potiho i bez mogućnosti da se sve zainteresirane strane izjasne.

Jedina novina koja se izravno odnosi na potrošače i njihovu dobrobit sadržana je u odredbi koja propisuje da se obveza isticanja dviju cijena odnosi isključivo na prodaju unutar poslovnih prostorija, a ne i na oglašavanje. Riječ je o izmjeni koju je, objašnjavaju iz Vlade, bilo nužno uvesti u legislativu radi usklađivanja s EU direktivom o nepoštenoj poslovnoj praksi, kojom je u vrijeme posebnih oblika prodaje propisano obvezno isticanje redovne i snižene cijene, piše Glas Slavonije.

Naime, prema mišljenju Europske komisije, u važećoj odredbi Zakona “nije posve razvidno da se predmetna obveza odnosi na prodaju unutar poslovnih prostorija, kao i odnosi li se i na oglašavanje”.

Stoga se izmjenama jasnije propisuje da se obveza isticanja dviju cijena odnosi isključivo i samo na prodaju unutar poslovnih prostorija, a ne na oglašavanje.

Iz udruge “Potrošači forum”, koja je jedan od pionira u Hrvatskoj kada je u pitanju borba za potrošačka prava, tu izmjenu ocjenjuju nužnom zbog usklađivanja s EU direktivama, a i zbog razvijanja domaće zakonske regulative u području zaštite potrošača. No napominju kako među aktualnim izmjenama ima vrlo malo odrebi koje se neposredno odnose na potrošače, uz osvrt na jedinu, već spomenutu, odrebu koja će na potrošače izravno utjecati.

“Nije baš jasno kome će ovakva odredba pogodovati, odnosno hoće li uopće pogodovati, bilo potrošačima bilo trgovcima. Koliko možemo razlučiti, ona će u praksi značiti da trgovci više u svojim reklamnim materijalima neće morati navoditi staru cijenu i sniženu cijenu, nego samo sniženu. Dojam je da se to potrošačima neće svidjeti, neće im pružiti dobar uvid kolika je njihova ušteda, odnosno isplati li im se uopće otići u trgovinu i razmotriti kupnju artikla. Time će na gubitku biti trgovci, jer ako ljudi dvoje da li da reagiraju na sniženu cijenu, manje će i kupovati. No ostaje vidjeti kako će to funkcionirati u praksi”, kaže Mira Brumerček Lukačević iz “Potrošačkog foruma” te dodaje kako je ta udruga o izmjenama Zakona doznala tek nakon što su one već poslane u saborsku proceduru.

N1 pratite putem aplikacija za Android | iPhone/iPad | Windows| i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram.