Flego: Ako su škole sigurne, neka svi idu, ako nisu, neka nitko ne ide

Vijesti 27. tra 202012:57 > 13:01
N1

Gvozden Flego, nekadašnji ministar znanosti i saborski zastupnik, u N1 Studiju uživo komentirao je povratak učenika u školske klupe u svibnju, ali i provođenje online nastave za vrijeme izolacije, te koncepta državne mature.

Flego je istaknuo kako je strukturalni problem vezan za povratak učenika u klupe taj da je dio škola nepovoljan za daljnji rad zbog potresa koji je pogodio zagrebačko područje.

“Djeca neće moći ići u škole. Možda se to moglo riješiti u mjesec dana, ali gradonačelnik toliko radi da ne uspije ništa uraditi”, rekao je Flego. 

Kazao je i kako se sustav bazira na tome da svi imaju jednake uvjete, pravila i obveze. No ako u tom sustavu jedni čine jedno, a drugi drugo, sustav ne funkcionira. 

VEZANA VIJEST

“Ako su škole sigurne, neka svi idu, ako nisu – neka nitko ne ide. Nastava putem ekrana i tipkovnice je prema mom uzorku, koji je veoma mali, nepovoljna. Sustav je neujedinjen, jedni nastavnici koriste jedna sredstva za rad i komunikaciju, drugi druga… Sustav u školi je više od učenje materije, to je proces socijalizacije, edukacije i odgoja.

Rad s drugom djecom učenicima je nešto što ima i individualni i kolekticni karakter. Treba istaknuti da bez obzira na sustav koji vas okružuje, opremljenost škola, pomagala koja imate na raspolaganju, odlučujuće za uspjeh u školi je uloga nastavnika”, rekao je Gvozden Flego. 

Kazao je kako se slaže da je krivo odlučeno to da roditelji mogu birati žele li da njihovo dijete ide natrag u školu, ili da se nastavi obrazovati online. 

“Oni ne znaju od čega se sve sastoji edukativni proces u školi pa ne mogu o tome supstancijalno i meritorno odlučiti.

Učitelji su prigovorili za takvo odlučivanje po nekoliko točaka, a pitanje je i hoće li učitelji imati odvojeno radno vrijeme – za rad s učenicima koji dolaze u školu na nastavu, i za one koji će se nastaviti školovati online, odnosno za one koji se ne bi vratiti u školu”, rekao je Flego. 

#related-news_0

Naglasio je kako se nitko se nije doticao socijalnog problema.

“I u online nastavi i u povratku u škole dolazi do socijalne diferencijacije, a škola mora nastojati nadoknaditi one socijalne razlike koje nosite od doma. Neki će učenici ići u školu, neki ostaju i dalje doma, a i povratkom i nepovratkom u školu će se i dalje potencirati socijalne razlike”, kazao je Flego.

Za  održavanje online nastave, kaže, treba pohvaliti ministricu obrazovanja Blaženku Divjak, i njezin tim. Negativna strana je tog koncepta, dodao je, što je puno toga prepušteno samim nastavnicima. 

“Ne bih mogao dati jednu ocjenu, ali opisna bi bila – svaka čast ministrici i asistentima na uspostavljanju nastave na daljinu, zaslužuju pohvalu. Taj način učenja na daljinu je ipak, prema onome što doznajem iz malog uzorka, dosta neujednačen, i to je trebalo ujednačiti. Uz ministricu pohvale zaslužuje i Srce, ali nedostaje ono što je prof. Goldstein organizirala s nastavničkim zborom, a to je interaktivna nastava putem Zooma, gdje su uključeni i nastavnik i svi učenici, svi se vide i interaktivnost je zajamčena. U nizu iskustava koje sam čuo to je onemogućeno, komunikacija između nastavnika i učenika je jednosmjerna i jednokratna.

#related-news_0

Kad ste sami nemate atmosferu zajedničkog nastojanja, kikići su nepossobni sami izvoditi preko računala ozbijlne operacije i stariji to moraju raditi s njima da bi cijela stvar bila kako-tako riješena”, rekao je Flego.

Kazao je kako je objektivno cjenjivanje uvijek bilo teško izvedivo. 

“Ocjena je pretvaranje kvantiteta u kvalitet. Često je pitanje kakvu ocjenu netko zaslužuje, a najpravednije je ocjenjivanje opisno, a ono je zahtjevno i subjektivno, a objektivno ocjenjivanje ne postoji.

Ocjenjivanje treba biti rezultat učeničkih napora i uspjeha, a bilo bi bolje da se ocjenjuje povezivanje različitog gradiva. Nadam se da će nastavnici koji su upućeniji naći način da to ocjenjivanje bude najmanje moguće bolno”, rekao je Flego. 

Na pitanje o državnoj maturi kazao je kako je ona trebala biti drugačije izvedena. 

“Matura je trebala biti drugačija nego što je danas. Ona je amerikanizirana, svedena na rješavanje testova. Ministrica je odlučila u afektu da će ukinuti esej, a esej nije nešto neposredno činjenično, pa ga se ne može objektivno ocjenjivati.

#related-news_0

Godinama sam radio na pripremi mature, jer vam tek vanjsko ocjenjivanje pokazuje kakve uspjehe ima učenik, razred, škola, regija… jer su to usporedivi rezultati, time profesori mogu naučiti gdje su pogriješili. Da bi matura bila uspješna ne smije biti samo jedan ispit, trebaju se održavati nacionalni ispiti, u isto vrijeme, iz istog predmaeta, gdje ispite ne ocjenjuju profesoci koje predaju, i onda bi imali objektivne rezultate, tada je matura mogla dati objektovno stanje u školstvu.

Danas je državna matura orjentirana na testove, što može biti dobro u mentalnom sklopu matematičara ili fizičara – ali nikako u sklopu jednog filozofa”, rekao je.

N1 pratite putem aplikacija za Android | iPhone/iPad | Windows| i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram.