Leonardo Bressan, riječki liječnik obiteljske medicine i predsjednik koordinacije hrvatske obiteljske medicine (KoHOM) za Primorsko-goransku županiju gostovao je u Novom danu te komentirao povećan broj roditeljskih upita vezanih uz ispričnice uoči početka nove školske godine. Bressan se osvrnuo i na dodatno opterećenje koje su liječnici iskusili tijekom epidemije koronavirusa, a komentirao je i postoji li mogućnost za virtualne preglede.
“Imali smo povećan broj upita, ali ne kao u ostatku Hrvatske. Roditelji su zabrinuti, ne raspolažu sa svim informacijama. Možda i upute i stavovi iz Nacionalnog kriznog stožera su malo kasnile što je donijelo dodatnu zabrinutost roditeljima kako se postaviti”, kazao je Bressan te dodao:
“Programi školovanja, pristup načinu rada u školi i uvjeti školovanja su u nadležnosti školske medicine. Uvijek se brinemo i o zdravlju i bolesti djece. Kad je dijete bolesno normalno je da ćemo voditi brigu o njemu i opravdat ćemo opravdani izostanak s nastave, ali sve što se tiče ove nove situacije-tu je nadležna služba školske medicine.”
Bressan smatra kako će sve više roditelja tražiti ispričnice kako bi mogli brinuti o djeci kada se razbole.
“Nas brine pravdanje izostanka roditelja s posla više nego djece. Nemojmo zaboraviti da postoji i pravilnik nadležnog ministarstva gdje se regulira izostanak djeteta s nastave, koliko dana, tko opravdava u kojem slučaju… Apeliram i da se posluša riječ roditelja. Ako se dijete razboljelo, normalno da će ga zadržati doma i mora voditi brigu o njemu, a mi ćemo preuzeti brigu oko pravdanja izostanka roditelja s posla zbog njege oboljelog djeteta. Ali za puno takvih situacija mislim da će biti dovoljna dobra komunikacija između roditelja i same škole”, pojasnio je Bressan.
Tako je i do sada bilo, no pitanje je hoće li se onda taj opravdani izostanak u situaciji s koronavirusom produžiti s obzirom na to da bi samoizolacija trebala trajati 14 dana.
“Tu očekujemo malo preciznije stavove kako nadležnog ministarstva tako i Stožera, no vjerujem da ćemo našim dodatnim trudom sve to jako dobro riješiti. Molimo samo za razumijevanje jer ćemo imati dodatne zahtjeve u svakodnevnom radu pa se neke situacije neće moći administrativno riješiti istog trenutka”, istaknuo je.
#related-news_0
Pacijenti se žale kako ne mogu doći do liječnika, teško ih je i telefonskim putem dobiti.
“Mi smo zaista otvorili sve moguće komunikacijske kanale i treba samo malo dobre volje i malo strpljenja. Nestrpljivi pacijenti očekuju da ako ostave poruku primjerice na sekretarici zbog produljenja terapije, odmah nakon poziva odu na ljekarnu i iznenade se da to još nije izvršeno, a mi u međuvremenu pregledavamo akutno oboljele”, kazao je i rekao je da strpljenje ključno.
Epidemiolozi ističu kako su maksimalno preopterećeni, a Bressan navodi da veliko opterećenje nose i liječnici obiteljske medicine.
“Epidemiolozi kontroliraju situaciju u trenutku izbijanje epidemije. Epidemija je izbila, normalno da tu oni imaju centralnu ulogu. Svi smo podjednako opterećeni i u službi obiteljske medicine i epidemiolozi, ali u stalnim razgovorima i kontaktima iznašli smo neka rješenja koja olakšavaju rad i njima i nama”, istaknuo je.
#related-news_0
Uslijed pandemije koronavirusa brojne djelatnosti obavljaju se online putem pa se postavlja pitanje možemo li očekivati i virtualne liječničke preglede.
“To može biti korisno, ali u jako malo slučajeva i isključivo po odluci izabranog doktora. To može sve nas, i pacijenta i liječnika, odvesti neprimjetno na kivi put. Najsigurnija dijagnoza donosi se konkretnim fizičkim kliničkim pregledom”, zaključio je Bressan.
N1 pratite putem aplikacija za Android | iPhone/iPad | Windows| i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram.