Zelena akcija: Zagreb 20 godina čeka na novu tramvajsku prugu

Vijesti 22. ruj 202011:17 > 11:20
ilustarcija

Zelena akcija u utorak je povodom Svjetskog dana bez automobila prosvjednim performansom u Heinzelovoj ulici upozorila kako je prošlo već 20 godina od kada su izgrađeni posljednji metri tramvajske pruge u Zagrebu te zatražila proširenje tramvajske mreže.

Otkako je u Zagreb uveden prvi tramvaj, prije gotovo 130 godina, nikada još nije prošlo toliko vremena bez izgradnje novih pruga, istaknulia je Zelena akcija te poručila kako je to rezultat politike Milana Bandića koji je cijelo to vrijeme gradonačelnik Zagreba.

Na akciju su aktivisti donijeli 10-metarski transparent u obliku tramvaja, s porukom “Tramvaj zvan 20 godina čežnje”, te s njime hodali po Heinzelovoj ulici, simulirajući vožnju tramvaja.

Istaknuli su kako se na toj trasi GUP-om (Generalnim urbanističkim planom) i drugim planovima već godinama planira izgradnja tramvajske pruge, prostor za infrastrukturu je najvećim dijelom već rezerviran i u vlasništvu Grada te nema potrebe za rušenje objekata.

Napomenuli su i kako je uz Heinzelovu i Radničku cestu u posljednjih 15-ak godina izgrađen velik broj zgrada primarno poslovne namjene i jasno je kako bi od te tramvajske linije mnogo ljudi imalo koristi.

Kažu kako je slična situacija i u Novom Zagrebu gdje odavno postoji plan izgradnje nove tramvajske pruge od okretišta u Zapruđu do Dugava i zatim Vatikanskom ulicom na zapad do Sloboštine, a po nekim planovima i dalje na zapad.

“Primjera ima još, a odsustvo njihove realizacije pokazuju kako je širenje tramvajske mreže u Zagrebu pod Milanom Bandićem zapostavljeno kao nikada do sada. Obećanja o novim prugama su konstantna i prigodničarska, ali konkretni rezultati su nikakvi”, izjavio je Bernard Ivčić iz Zelene akcije.

Istaknuo je kako je javni prijevoz izrazito važan kao alternativa korištenju automobila. Uz javni prijevoz, koji bi bio brz, redovan, točan, dostupan i udoban, te uz primjenu adekvatnih mjera prometnog i prostornog planiranja, zagrebački prometni sustav bio bi puno kvalitetniji, a njegov utjecaj na okoliš znatno manji. Za dostupnost i udobnost, veliku ulogu ima upravo razgranata mreža tramvajskih linija koja bi smanjila broj potrebnih presjedanja, rekao je Ivčić.

Naglasio je kako gradonačelnik Bandić takve općekorisne projekte potpuno zanemaruje, “dok većinu svoje energije ulaže u prenamjene zemljišta u GUP-u i slične projekte od kojih korist imaju samo pojedinci, a društvo u cjelini štetu”.

Svjetski dan bez automobila obilježava se svake godine 22. rujna. Cilj je ukazati na negativne posljedice intenzivnog korištenja automobila poput onečišćenja zraka, doprinosa klimatskim promjenama, proizvodnji buke i zauzimanja javnih površina te zagovarati biciklistički, pješački i javni promet.

N1 pratite putem aplikacija za Android | iPhone/iPad | Windows| i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram.