Vanđelić: Smatram da sam završio svoj dio posla, odlazim krajem prosinca

Vijesti 26. stu 202107:10 > 11:26 0 komentara
N1/Ivan Hrstić

Ravnatelj Fonda za obnovu Damir Vanđelić izjavio je u petak da je podnio ostavku na to mjesto,jer je njegov posao ustroja Fonda završen, što je bio i prvotni dogovor od kada je angažiran na toj funkciji.

Od samog početka, takav je bio dogovor kada sam bio zamoljen od premijera i ministra da ustrojim Fond, rečeno je da će moj posao završiti kada je Fond ustrojen, efikasan i kada se uhoda. On je sad u takvoj fazi. Ja još ostajem raditi negdje do Božića, kanim imati miran Božić. Nakon što ja i formalno-pravno odem, ja sam na dispozicji, ostajem bez naknade, ali sam tu na dispozicji ravnatelju, zamjenicima da ih hodam i da to budem glatko. Ja sam fizički tu, ali moj postao prestaje i ja se bacam na nove poslove. Odlazim jer smatram da sam svoj dio posla završio. Trajalo je i dulje nego što sam realno očekivao”, rekao je Vanđelić.

VEZANE VIJESTI

Potvrdio da je jučer urudžbirao svoju ostavku Upravnom vijeću Fonda i resornom ministru Darku Horvatu te da ona stupa na snagu 17. prosinca.
Najavio je da će održati još jednu konferenciju na svoj zadnji radni dan. “Ja posao nastavljam, osigurat ću kontinuitet rada Fonda. Niti jedan građani ne treba trpiti jer smatram da je moj posao završen”, rekao je.

“Ja ću se aktivirati, ali ne kroz stranke”

“Ja ne odlazim nezadovoljan, ja odlazim jer je ono zbog čega sam došao… ne odlazim ni iz kakvog prosvjeda, odlazim u dogovoru jer smatram da je ovaj dio posla zbog kojeg sam došao završen. Moj prvotni plan je bio da budem ovdje negdje do svibnja. Fond će imati 70-ak ljudi što je dovoljno za sljedeću godinu. Moj posao je tu završen i nema smisla da ja tu ostajem”, dodao je.

Smatra kako je “dao sve u obnovu Zagreba”, te je taj zadatak shvatio kao osobnu borbu za bolju Hrvatsku.

Izrazio je uvjerenje da unutar Fonda ima dovoljno kvalitetnih kadrova koji će ga moći zamijeniti na tom mjestu, te najavio kako će na dispoziciji novom ravnatelju ostati bez naknade dok se nova osoba na uhoda na tom mjestu.

“Nemam ni privatni ni politički angažman u budućnosti. Kanim završiti posao u Fondu i onda se odmoriti. Primijetio sam da javne politike u Hrvatskoj se mogu bitno poboljšati. Bilo koja državna institucija se sastoji od kvalitetnih ljudi. Ljudi koji su došli u Fond iz državnih institucija nisu nekvalitetni, nisu lijeni, ali su potplaćeni. Svi mi moramo biti svjesni da građani nas plaćaju. Takvu javnu politiku ću i dalje zastupati u svojim budućim poduhvatima. Ja ću se aktivirati, ali ne kroz stranke. Tko god da će se zalagati za antikorupcijske politike i transparentnost, ja ću pomoći svakoj stranci koja će zagovarati takvo nešto”, zaključio je Vanđelić.

Novi alat Fonda – svi računi i troškovi objavljeni na internetu

Na današnjoj konferenciji Fonda predstavljen je i novi alat na internetskoj stranici koji javnosti na interaktivan način omogućava uvid u sve račune i troškove Fonda. Prezentirao je i podatke o radu Fonda koji je od nadležnog Ministarstva graditeljstva zaprimio ukupno 1311 akata i riješio ih 78 posto, dok su ostali u procesu rješavanja. Fond je dosad zaprimio 25 odluka o rušenju nekretnina uništenih u potresu, tri odluke o obnovi postojeće potresom uništene zgrade, jednu odluku o gradnji zamjenske kuće, te je isplatio 871 novčanu naknadu za privremenu zaštitu potresom uništenih nekretnina, ukupne vrijednosti 45.838.672,76 kuna. Zahvaljujući izmjenama Zakona o obnovi početkom studenoga, Fond za obnovu dobio je novu ovlast provođenja organizirane nekonstrukcijske obnove na području Grada Zagreba i Krapinsko-zagorske županije. Na prvi javni poziv raspisan krajem listopada prijavilo se ukupno 1232 zgrada ili kuća sa zelenim oznakama, a na drugi poziv, koji traje do 10. prosinca zasad je pristiglo još 66 zahtjeva.

Davor Došlinec, direktor Službe za upravljanje dokumentacijom i općim poslovima pojasnio je da je pregled zahtjeva javno dostupan u obliku geolokacijskog prikaza adresa i služi za određivanje prioriteta u izvođenju radova u suradnji s jedinicama lokalne samouprave.

“Fond za obnovu je uoči donošenja novog zakona već proveo elektroničko prikupljanje iskaza interesa, a po stupanju na snagu zakona osigurano i podnošenje zahtjeva u elektroničkom obliku. Proces izrade ugovora o nekonstrukcijskoj obnovi u potpunosti je digitaliziran te prolazi kroz više faza provjere unesenih podataka povezivanjem sa svim dostupnim servisima državne uprave. Digitalizacija procesa prikupljanja i obrade zahtjeva kao i praćenja provedbe obnove u potpunosti je realizirana putem informacijskog sustava razvijenoga u Fondu, naravno s ciljem brže i efikasnije provedbe zadaća Fonda”, objasnio je Došlinec.

Ravnatelj Fonda dodao je kako su najčešći oblik potresnih oštećenja bili upravo uništeni krovovi, dimnjaci, zabatni zidovi, okna dizala…

“Vjerujem da ćemo na ovaj način obnoviti veliki broj zgrada u metropoli koji taj posao nisu započeli sami, kako je to ranije predviđao zakon. Zadovoljan sam da smo u manje od mjesec dana zaprimili više od 1200 prijava, u tijeku su potpisi ugovora s predstavnicima stanara ili suvlasnika, a pokrenuti su i natječaji za projektiranje prvih sedam blokova, odnosno za 171 zgradu. Svaki dan će sada izlaziti novi dok sve zgrade ne budu imale projektanta”, rekao je Vanđelić.

Iako redovito podnosi izvješća o svom radu, danas je predstavljen dodatni alat razvijen s ciljem omogućavanja detaljnog uvida javnosti u sve račune i troškove Fonda.

“Kroz različite indikatore, mjerače i grafove na jednom mjestu možemo vidjeti koliko je računa plaćeno, kojim dobavljačima, koliki je bio iznos te na što su točno sredstva utrošena. Filteri omogućavaju sužavanje rezultata na preglednoj ploči, tako da možemo vidjeti informacije o plaćenim računima samo za određeno razdoblje ili iznos. Omogućeni su i pregled plaćenih računa prema dobavljaču i/ili opisu troška, te pretraga i uvid u lokacije i informacije vezane za nekonstrukcijsku obnovu”, objasnila je Martina Puljko, GIS konfigurator iz tvrtke GDI koja se bavi izradom tehnoloških rješenja za digitalizaciju poslovnih procesa.

Institut sinergije znanosti i društva u ovom je procesu postavio standarde potpune transparentnosti za proces obnove, koje je Fond u potpunosti prihvatio i implementirao.

“Zašto je važno imati ovakve standarde? Uvođenjem potpune transparentnosti u proces obnove preliminarno se onemogućavaju svi pokušaji korupcije i manipulacije sredstvima, jer će svaki takav pokušaj biti vidljiv javnosti i podložan konstantnom javnom nadzoru i preispitivanju. Time transparentnost procesa obnove postaje prvi korak garancije da će se u procesu javni novac za obnovu potrošiti efikasno, bez mogućnosti manipulacije, poštujući standarde koje nameće Europska unija te u skladu sa Zakonom o obnovi. Možemo reći da Fond ovim potezom radi presedan jer postaje prvo tijelo javne vlasti u Hrvatskoj i ovom dijelu Europe koje postaje u potpunosti transparentno prema javnosti. To je sjajan primjer da su ovakve stvari u Hrvatskoj itekako moguće, ne samo za lokalnu samoupravu nego i za čitavu državu”, ocijenio je Vuk Vuković ispred Instituta sinergije znanosti i društva.

Nakon višemjesečne implementacije, Fond za obnovu je pred dobivanjem certifikata ISO 37001 standarda upravljanja za suzbijanje podmićivanja koji služi kao okvir predostrožnosti organizacijskog integriteta, pomaže u suzbijanju rizika povezanih s podmićivanjem i potiče kulturu temeljenu na integritetu. Ovaj certifikat, naglasio je Vanđelić, posebno je važan zbog velikog broja javnih nabava koje Fond provodi na dnevnoj razini.

N1 pratite putem aplikacija za Android | iPhone/iPad i društvenih mreža Twitter Facebook | Instagram.

Kakvo je tvoje mišljenje o ovome?

Budi prvi koji će ostaviti komentar!