Fond za obnovu Grada Zagreba, Krapinsko-zagorske te Zagrebačke županije je od Ministarstva prostornog uređenja, graditeljstva i državne imovine zaprimio 19 odluka, 98 privremenih odluka te 47 zaključaka temeljem kojih je obavio 104 postupka nabave, izvijestio je Fond.
Većina odluka je već provedena, dok je za provedbu privremenih odluka i zaključaka Ministarstvo od Fonda tražilo utvrđivanje činjenica u upravnom postupku obrade zahtjeva za obnovu, poput bruto površine zgrada, ocjene konstrukcija ili tehničko-financijske kontrole, rečeno je na konferenciji za novinare u petak.
Ravnatelj Fonda za obnovu Damir Vanđelić rekao je da se procjenjuje da je u zagrebačkom i petrinjskom potresu oštećeno 18.905 zgrada, pri čemu je nadležno ministarstvo zaprimilo 11.167 zahtjeva.
Također, broj zgrada koje treba pogledati prvi puta je 978, a nakon naknadnih potresa treba ponovno pregledati 2256 zgrada.
Vanđelić je istaknuo i da je najbolji posao vezano uz podnošenje zahtjeva napravljen u Sisačko-moslavačkoj županiji dok Grad Zagreb, u odnosu na broj zahtjeva u odnosu na broj oštećenih zgrada, stoji najlošije.
“Jučer smo u zagrebačkoj Gornjoj Dubravi svjedočili prvom rušenju kuće koja je stradala u potresu, sljedeće rušenje planirano je za ponedjeljak, te još jedno u idućem tjednu. To su jedine tri odluke o uklanjanju zgrada koje smo zaprimili, ali me veseli čuti najave ministra Darka Horvata da je prema Fondu krenulo još nekoliko desetaka odluka”, rekao je.
Preostalih 16 od 19 zaprimljenih odluka, dodao je, odnosi se na isplatu novčane pomoći. Nakon ta preostala dva rušenja idući tjedan, sve odluke koje smo zaprimili od Ministarstva ćemo i provesti.
Najvećim problemom smatra da od 11.200 zahtjeva pri čemu Ministarstva prostornog uređenja, graditeljstva i državne imovine u odluke nije pretvorilo niti dva posto zahtjeva. “Očito da je najveće usko grlo ovoga trenutka obrada zahtjeva”, kazao je.
Uz to, naveo je, za Grad Zagreb su zahtjevi građana još uvijek najveći problem. Smatra kako bi ljudima trebalo pomoći kod podnošenja zahtjeva jer je to metoda koju je primjenila i Sisačko-moslavačka županija.
“Ne treba izmišljati toplu vodu, samo treba otići kod tih ljudi”, poručio je.
Direktorica Službe za tehničko-financijsku kontrolu usluga projektiranja i revizije Željka Mutnjaković-Prebeg rekla je da je za realizaciju tri dostavljene odluke o uklanjanju potresom uništenih obiteljskih kuća organizirano više natječaja.
“Za rušenje ove tri kuće organizirali smo ukupno deset natječaja nabave od čega su tri natječaja za izvođenje radova uklanjanja obiteljskih kuća, tri natječaja za stručni nadzor, tri za operativne koordinatore i jedan za tehničko-financijsku kontrolu projekata”, rekla je.
“Uz provedbu uklanjanja potpisana su tri ugovora za izvođenje radova, putem postupka nabave, dok su ugovori za usluge stručnjaka potpisani putem donacija: tri za stručni nadzor, tri za operativnog koordinatora, jedan za tehničko-financijsku kontrolu projekta te jedan za reviziju – kontrolu projekta”, pojasnila je.
Direktor Službe za pripremu dokumentacije za javnu nabavu Saša Miroslavić rekao je da su od travnja do danas objavljena 104 postupaka nabave za tehničko financijske kontrole, operativne koordinatore, usluge projektiranja, izvođenje radova i stručni nadzor.
N1 pratite putem aplikacija za Android | iPhone/iPad i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram.
Kakvo je tvoje mišljenje o ovome?
Pridruži se raspravi ili pročitaj komentare